Reply on: monoblok #78324:
Aj v Berlíne spravili to, čo v Košiciach, že do starej prijímacej haly nadizajnovanej na istý počet cestujúcich nasilu napchali prevádzky, ktoré s cestou vlakom nemajú absolútne nič spoločené? Neverím ? A okrem toho, mnohé západné stanice majú v v blízkosti nástupíšť, resp. prístupových chodieb k nástupištiam rozmiestnené práve tie dôležité prevádzky (t. j. nejaký foodcourt, pokladnice, zmenárne atď.) a zvyšné obchody sú mimo. Netvrdím, že je to tak všade, sú žiaľ výnimky, kde to nie je podľa mňa riešené ideálne.
Košické riešenie je... košické ? A pritom štúdia, ktorá stanicu zobojstraňovala uvažovala druhú budovu z východnej strany staničného priestoru. Tam mohlo byť pokojne obrovské obchodné centrum s 1000+ parkovacími miestami a všetkými ostatnými vymoženosťami obchodných centier. No uznávam, že pre súkromníka, ktorý to dostal do 30-ročného nájmu (ja to aj tak nazývam zbavenie sa zo strany ŽSR), je jednoduchšie spraviť takýto paškvil, keďže mu zarobí oveľa rýchlejšie, ako čakať na vyriešenie nástupíšť a likvidáciu brownfieldu smerom od Bosákovej.
monoblok
Pri reko trati nemusi ist vobec o intenzitu dopravy, skor o jej zrychlenie a zkvalitnenie. Na trati 180 mas vela usekov kde sa ide 80-100, obcas 120 a vyssie, ale to skor na Liptove. Pokial naklad bude moct ist 100 kontinualne, usetri sa na elektrine aj sa zrychli doprava, podobne osobak bude moct skor kratit, ak pojde 120 stale ako ked musi brzdit na 100-80 a potom zase zvysovat rychlost.