Reply on: veteran #76978:
Mám dojem, že niektorí vodiči v SORoch si to zjednodušia tým, že okná proste zamknú a fertig na celú šichtu. Strešné klapky samozrejme ráno a večer "zabudnú" otvoriť, bo naco šak vonku kedz je pod 25C, klimu ňemam zapinac a zbytek prikazany nemam ta tym padom to netreba robic, ja klimu v kabinke mam ta ostatnim sram...A na druhú stranu často vídam, hlavne ráno po výjazde vozov a to aj v plne "klimatizovaných" električkách a busoch, že teľatá nastúpia dnu a čumia a čakajú, či im dakto neotvorí okná...
Príkazy, zákazy, upozornenia a akékoľvek nápisy sa predsa nečítajú, také ľahké nevieš?
Inak dobrý nápad, také veci sú technicky realizovateľné, dačo podobné máme v robote na dverách do motorovne.?

mi.v
Teda zo severu na juh:
1. Ťahanovce – most – úvrať v tvare smyčky (chýbala výhybka), na smyčku doplnená krátko pred zrušením
2. Gajdove kúpele – úvrať na konci aleje smerujúcej od Kostolianskej k prameňu Gajdovky na Aničke
3. Čermeľ – úvrať, neskôr obratisko oproti reštaurácii Baránok
4. Solovjevova (B. Němcovej) – smyčka na opačnej strane cesty ako teraz, na jej mieste vyrástla kotolňa
5. Masarykova×Stromová (Bencúrova) – triangel (ako obratisko linky slúžil len krátko)
6. Stanica – úvrať a v rámci vozovne Kirovova asi aj obratisko
7. Tehelne – úvrať niekde v úrovni dnešného Lidlu na Moldavskej
8. Verejný cintorín – úvrať v miestach dnešného kolumbária
9. VSS – smyčka na mieste dnešnej predajne Fresh
--
Stanicu som zabudol, takže dokonca 9, nie 8.
Myslím, že smyčka Havlíčkova sa nekvalifikuje, tá je pomerne bez zmien. Na Hollého ul. linka nikdy neviedla – len vlečka. V zozname vyššie som sa vyhol všeobecnému pojmu obratisko, ktorý som v otázke omylom zaviedol namiesto smyčky (slučky). Pojem obratisko zahŕňa obe podoby: môže byť úvraťové alebo smyčka.
Tak čo, sú ešte nejaké ďalšie obratiská pravidelných liniek, ktoré dnes neexistujú?