Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PTI #76080:
Kedy? V novembri? ? ? ?
Predsa ešte k amatérizmu a nezáujmu DPMK, a. s.:

Dlhú dobu tento dopravca vydáva oznamy, ktoré by som sa nebál označiť za, s prepáčením, hnoj. Neprehľadné, dlhé, škaredé, s absenciou akejkoľvek bilingválnosti či grafických prvkov. Jedným slovom absolútna hanba.

Nie len že sa pri tvorbe nerešpektuje dizjanmanuál, ale oznam je vlastne skopírovaný služobný príkaz, v ktorom je použitá snáď každá kombinácia úpravy fontu. Hrubé, kurzíva, podčiarknuté, ružové, čierne... FUJ!

Mnohí tvrdíte, že len hejtujem. Áno a veru oprávnene, no snažím sa rozprúdiť debatu o tom, ako zle to s mestom a dopravcom vyzerá.
Aby ste ale nepovedali to klasické "nám to stačí" a tiež aby ste nepísali "ukáž ako to vieš lepšie", dovolil som si pripraviť oznamy v takej podobe, ako by mali vyzerať. Prehľadné, jednoduché, dvojjazyčné a s dôrazom na piktogramy.

Takéto oznamy sa dajú vyrobiť za základných schopností práce s editorom vektorovej grafiky (u mňa Adobe Illustrator CS6... v DPMK na vektor kašlú, používajú Word a Skicár) a trvá to cca 4 hodiny. Toľko to trvalo mne a myslím, že nikoho v podniku by takáto práca nezabila. Ale to by museli najprv chcieť, všakže? 🙂

Takže dámy a páni, moje navrhované oznamy pre aktuálnu výluku na STN:

http://lukasmatta.eu/2015-03-08%20STN-Mapa.pdf
(hlavný, veľký oznam so všetkým dôležitým)

http://lukasmatta.eu/2015-03-08%20STN-Navigator-ZST-Jakabov-17a19.pdf
http://lukasmatta.eu/2015-03-08%20STN-Navigator-ZST-StanA.pdf
http://lukasmatta.eu/2015-03-08%20STN-Navigator-ZST-StanB.pdf
(navigačné oznamy na stanovištia)
Amatérizmus DPMK asi nepozná hraníc a preto nám súdruhovia pripravili takéto krásne informačné plagáty ? http://lh6.ggpht.com/-sikr-_xT7Ww/VPxQ2GIJqVI/AAAAAAABPJA/Y_bxmOZhdcE/s800/IMG_0025.JPG

Pre porovnanie pridávam rovnaký druh materiálu (smerovú šípku) z Budapešti. BKK to očividne vie ? U nás vedieť ani nechcú, lebo sa nájde vždy xy výhovoriek...
http://lukasmatta.eu/BKK_1.jpg
http://lukasmatta.eu/BKK_2.jpg
spravne poznamenanie zvykla a kedy naposledy? Mam pocit ze aj Juzna trieda by si uz zasluzila takuto udrzbu
Reply on: marek_41 #76079:
V Košiciach sa zvykla podbíjať rýchlodráha.... Trať by sa mala na prelome apríla a mája, vtedy by mala prísť do Košíc podbíjacia súprava ZUE z Poľska. Dovtedy však musí byť koľaj komplet hotová, aj s prejazdmi Poštová a Galenova....
navyse tam podbijali staru trat co sa v kosiciach myslim nikdy nerobilo 🙂 naco by sa aj.
Reply on: 5801 #76071:
diki aj ostatnym za odborny vyklad a clanky, niesom znaly odbodru cize o podbijani som nevedel snad to bude vsetko ok a k spokojnosti vsetkym a ze ten treti ci uz stvrty termin v maji konecne dodrzia
Reply on: 110mat110 #76074:
Ja tiež nie som odborník, ale mne zdravý rozum hovorí, že to robia správne. Veď, čo chceš podbíjať, keď tam nemáš ešte štrk? Podbíjanie sa robí formou vybrácií, ktoré spôsobia, že sa štrk akoby udupe... Príklad zo života, ktorý asi pochopí každý, presypeš cukor z papierového obalu do cukorničky a až potom ňou zatrasieš, aby sa usadil, nie pred tým ako ho tam nasypeš ?
Reply on: 5801 #76071:
Ako, ked uz zasypali prazce? Nerorozumiem sa technologii ale zdravy rozum mi hovori, ze najprv treba podbijat az tak zasypat az po vrch
Reply on: 5801 #76071:
to neries aspon si tu kazdy znali urobi predstavu ako sa do toho pan vyzna ...
Reply on: Rudyke902 #76060:
Malo byt zatvorene lave odbocenie zo Stefanikovej na stanicu.. Nie je?
Reply on: hmozdinka #76068:
Ešte sa to bude podbíjať.
Reply on: mi.v #76021:
Ked sa chce , tak sa chce......
Technologia beztrolejovej prevádzky je už vyriešená a aplikovaná vo viac mestách . Už či bat.pohon alebo podpovrchové vedenie (napr. Remeš) . Pripomeniem a bol som toho prítomný osobne ked v 90-tych rokoch o to tak trochu zauvažoval niekdajší riaditel dpmk a overovali sa možnosti realizácie . Mala to byt úprava vozov T3 alebo T6 na pom. bat. pohon, prekonanie cca 1km úseku. Realizovatelné to bolo jak v CKD tak uá jednej menšej pražskej firmy , ale akosi sa vytratil záujem u dp. Zapadlo to.

Ináč máte predstavu o tom aká hroza a masaker sa v tých amerických mestách , v úzkych uliciach centra každodenne deje ked sa tam pod električky vrhajú mamičky s kočiarikmi a stovky malých detí ? Však ludia si tam povinne odvykali od električiek viac než 60 rokov, a to tam každý má auto ! ? ? ?

Inak na you tube je jeden videoklip akejsi skupinky aktivistov za likvidáciu tramvaje v Torontu. Stojí za to vidiet. Tiež je to postavené na rozmasakrovaných kočiarikoch a detičkách pod kolesami, dopravnými zápchami v dosledku chýbajúceho pruhu zaberaného kolajnicami, atd...velmi pekné a inšpiratívne zrejme aj u nás.
Reply on: hmozdinka #76068:
..a otazne je vobec co tam este planuju na to davat,resp aky zvrsok.. sam som zvedavy ☺
Reply on: TA #76066:
No to je fakt, 16 má len presun (naprázdno) z Jakabovho na Staničné nám, linka 29 však má zachádzku na Palackého... neviem či je to zámer, alebo len chyba...
Linka 5 ide tiez smer mlynska basta, len tam nezastavi ? a zasa myslim ze keby tam bolo este aj smer NO specialne pre linku 5 tak by to len doplietlo ludi
Reply on: tbus #76058:
1. Ako pozerám do cestovného poriadku, tak pozerám, ale v prípade 16S tam dané poradie zastávok nevidím. Je tam uvedené len ukončenie pri Jakabovom paláci.
2. Ak to berieme tak, potom áno, lenže už to nie je teda "smer Mlynská bašta/Mier/Pri hati".
Reply on: master5228 #76051:
Kvalitna PíÁr je základ každého podniku, ktorý ma maslo na hlave?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.