...ešte upresním. Podľa info, ktoré som dostal (nie sú však overené, všetko môže byť inak), by overovacia prevádzka čipových kariet mala začať v 11/2004 a ich plošné zavedenie by malo byť od 2/2005.
Predpokladám, že termín je aktuálny. Niečo som počul o tom, že skúšobná (dobrovoľná) prevádzka čipových kariet by mala začať v novembri.
Neviem, ako čipové karty sa DPMK rozhodne nakupovať, ale jednotliví slovenskí dopravcovia ich cestujúcim predávajú po cca. 160 - 200 Sk.
V praxi to znamená, že predplatný lístok už nebude vytlačený na papieri (kupóne), ale elektronicky vpísaný do čipu karty. Revízor pri kontrole lístkov sa o platnosti lístka nepresvedčí pohľadom na kupón, ale priložením karty na čítačku.
Cenu za čipovú kartu zaplatíš iba raz a mala by vydržať niekoľko rokov. Okrem ceny za kartu zaplatíš už iba klasické ceny za mesačník.
Jedným slovom, zrejme sa treba pozrieť do Bratislavy alebo Prešova, myslím, že presne tento systém asi DPMK má v úmysle zaviesť.
V elektricke som si dnes - 18.X.04 - vsimol, ze v KE sa planuje zmena kontroly cestovneho ci tak volako je to formulovane, no proste,ze sa prechza na system cipivych kariet. Viete o tom viac odkedy a ako, zakolko a tak pod.
Pokojne! Podľa mňa hovorí logika sama za seba, že vonkajší oblúk má väčší polomer a oblúky sú miernejšie. Ale nehádam sa, možno je na vonkajšom vyšší obrubník a viac zasahuje do profilu.
Sarko : musim potvrdit tvoje slova. V lete v taliansku som chodil "aquabusom" do aquparku - bola to asi 12-rocna Setra, ale musim uznat ze v pohodlnejsich sedadlach som v ziadnom inom buse nesedel
Čo sa týka pohodlia, najlepšie sú staré vyradené Mercedesy z Nemecka, ktoré premávajú v mestskej ale aj na medzimestských linkách v Bosne. Máš pocit, že si si doslova ľahol do gauča, do ktorého sa zmestia aj dve osoby a hádam aj s 20 cm širokými opierkami, ktoré mali imitáciu kožušiny, ako býva zvykom v obývačkách. K tomu sa rútiš na starých "herkách" po uzučkých cestách a serpentínach cez sedlá, hory a okolo priepastí. Proste zážitok na celý život.
Sarko