Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #6265:
Tak by sme mohli zrušiť aj 60, nie????
Jaaj, no bolo mi treba tuto diskusiu citat? 🙂
Reply on: BMKO #6266:
Ani jedno ani druhé. ?

Re #6265 Sarko: Jáj!!! Zabudol som sa pozerať na interval!!!!
Už asi zabúdam ako tento ? (DEDKO).
Reply on: Dispecer #6264:
Co si mal rano odvar z hnilich jablk ??? Alebo si sa z Reiprichom zrazil???
Reply on: Dispecer #6264:
No to ani náhodou. Ťahať troleje na trasu, ktorá má v špičke 30 min. a v sedle hodinový interval, je číry nezmysel. Navyše, všetky zastávky na Slovenskej ul. sú v 500 m dostupnosti k linkám na Gorkého, Národnej tr. a Hlinkovej. Neexistuje jediný dôvod, prečo by sa mal ku Pri hati ťahať trolejbus.
Reply on: 1018 #6263:
Tak, tej linke 14. Dala by sa od OD Mier (SMER Pri Hati) nahradiť predĺženou 70 (!!!) a to (DOKONCA!!!!) dvoma variantami:
1.variant:sídl.Darg.HRDINOV, LINGOV - ... - Mlynská bašta - Žel.nemocnica - Alvinczyho - Svornosti - Piloimpregna - Slovenská - Sever, Pri hati a späť.
2.variant:Lingov - ... - Mlynská bašta - Vodná - Jakabov palác - Žel. stanica (Keď sa má postaviť obratisko na Žel.stanici) - Pošta 2 - Žel.nemocnica - Alvinczyho - Svornosti - Piloimpregna - Slovenská - Sever, Pri hati a späť.
Reply on: reprak #6261:


Hlavne pokoj... Ziadny cestujuci nie je substrat, slovnik mi neodporucaj, nevies s kym hovoris.
Linka 13 bola zriadena v prvom rade kvoli obsluhe mestskej casti Krasna n/H a spodnej "neelektrickovej" casti Jazera. O tomto sa nebavme. Ak ale nastava pripad, ze sa poobede clovek byvajuci v Krasnej nedostane na Palackeho do svojho busu, pricom polovica z cestujucich potom nasledne o par minut vystupi na Jazere (v elektrickovej cast), tak nieco nie je ok.
Ak Jazercan potrebuje ist na Palackeho, stanicu, Jakabov palac, mozem vyuzit elektricku cislo 3. A mi nehovor, ze nie. Z Palackeho sa chodi na autobusku a do nej to je dokonca zo zst blizsie. Jakabov palac a Senny trh su ekvivalenty. Severna cast centra az po Technicku univerzitu - linka 7. Namestie Maratonu - co je v podstate Mlynska basta - linka 9. Dalej, hornu cast (a to je skoro polovica) Jazera obsluhuje linka 19 a od Dneperskej aj 27, smer Opatske, Palackeho, Magistrat resp. zst, Mlynska basta, Mier.
Ludia na Jazere maju elektricku a JU maju v prvom rade vyuzivat. Taka je realita takychto sidlisk. Abusy maju robit iba doplnok. A musis uznat, ze trasa 13-tky sa na 80% nahradit niektorou z elektriciek. A ak do 13-tky budu nastupovat na Jazere len ti dvaja-traja ludia medzi Vazcom a Mliekarnami, ktori smeruju na Opatske a Banu (lebo SKUTOCNE nemaju inu moznost), nic sa nestane.
Nezmyselnost linky 14 - ano, ona bije do oci, ale zakladna obsluha kazdej casti mesta MUSI byt zachovana a tyka sa to AJ Slovenskej ulice a obce Tahanovce..
Necham debatu o obratisku stranou. Aj ked je to mozno off topic, ale jazda po zreko Juznej triede je fakt prijemna. Veli realne si takto viem predstavit aj Jazero.
Reply on: 1018 #6259:
To co spominas s L13 je uplne scestne...Najviac ma "pobavil" vyraz "ak linku 13 neumerne zaplnaju obyvatelia Sidliska Nad jazerom". To akoze tito ludia nemaju pravo cestovat a si prilis vela dovoluju,ze vobec pouzivaju linky DPMK. Cestujuci su zrejme substrati...ak nechapes odporucam http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html Mimochodom L13 je jedina linka ktorou sa dostanes priamo z Krasnej a z celeho Jazera na Opatske, Palackeho(!!!), Jakabov palac, Mlynsku bastu. Takze opodstatnenie ma a dokazuje to aj obsadenost,ktora je mojim odhadom 60-70% pocas celeho dna. Dokonca aj po 20:00 este stale jazdi priblizne s tretinovou obsadenostou smerom z centra. Ale ved preco nie,ked sa chce Jazercan dostat na Palackeho alebo Colnicu,len nech zaplati 24 korun za jednu cestu. Hlavne ale nech je zachovana nezmyselna L14!
Reply on: balky #6256:
Prečo počítaš zastávky od NO? To predsa nie je obratisko. Takže medzi Žel. stanicou a Strojárom je 6 zastávok (2,4 km), medzi Strojárom a Barcou tiež 6 zastávok (2,7 km), ale medzi Strojárom a OC Važec až 10 zastávok (5,3 km), čo je vôbec najväčšia vzdialenosť medzi dvoma obratiskami v meste.
Reply on: Balky #6255:


Aku odpoved chcem pocut, taku otazku aj polozim. Myslis? Ano, ale ta otazka bola na cely ten tazt a ja som sa ti snazil lenvysvetlit to, ze ak existuje trat, ktora sa nevyuziva, neznamena to (v prostredi DPMK), ze starostlivost o nu nie je a casom bude zrusena. Starostlivost o nu je rovnaka, ako o bezne prevadzkovanu trat. A musis uznat, ze v tomto mam pravdu.
Co sa tyka "Leninky", snad sa nemusime bavit o tom, ze elektricky boli z nej vylucene kvoli inym dovodom. Ved subezne s tym sa postvila / zrekonstruovala trat na Kuzmanke..
V celej historii elektrickovej dopravy? Tak, ako sa rokmi a generaciami meni nazor na mnoho veci, tak sa menilo aj postaveniie a vnimanie elektrickovej dopravy. Nemozme sa bavit o nicom inom, ako o novodobej historii (cca od r.1980 az 1985 dodnes), lebo v 70-tych rokoch svet zazil "ropnu expanziu", prevadzka autobusov bola lacnejsia a pre podniky MHD vyhodnejsia ako elektricka trakcia. V celom sbvete sa rusili trolejbusove a elektrickove trate, v niektroych mestach uplne. Rusenie trati vtedy bolo aj u nas, ale (chvalabohu) v podstatne mensom meritku.

Cele to ukoncim asi takto. Ak by elektrickova trat do Krasnej skoncila tak, ako povodne plany hovorili (niekde na konci sidliska), tak by otocka v strede Jazera nebola nevyhnutna ale bola by vhodna. Plnila by rovnaku manipulacnu funkciu ako Strojar, ci Amfick ? V dnesnej situacii by na skodu rovnako nebola, ale jej vyznam nie je az tak vyznamny. Ak by ale postavena bola, urcite by fungovala.
A k potrebe linky 13 - Vladimirov nazor je spravny, MHD v takychto pripadoch by mala fungovat na principe prestupu z nosnej trakcie na doplnkovu. Tak ako sa v Prahe prestupuje z metra na elektricku pripadne z konecnej elektricky na bus. Je ale potrebne k tomu mat predpoklady - prestupnu tarifu a usposobene prestupne uzly. V dnesnej dobe by podla mna bolo riesenim, ak linku 13 neumerne zaplnaju obyvatelia Sidliska Nad jazerom, nechat ju v case spicky na nom zastavovat (od Vazca po Dnepersku), ale len na vystup (v smere od Krasnej) resp. len na nastup (v smere do Krasnej), pretoze Jazercan moze tento spoj nahradit elektrickou.
Reply on: balky #6256:
Ale no tak, nemanipuluj tu s nami. A tam, kde nie je nákladná doprava? Ty proste uvažuješ súčasne slovenským, boľševickým a železničiarskym spôsobom - čo sa pravidelne nepoužíva, je zbytočné a aj tak sa to zničí. Doporučujem návštevu našej výkladovej stránky http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html.
Reply on: Balky #6255:
Ja som si všetko prečítal dôsledne. Jasné, bavili sme sa len o obratisku (aj to len v teoretickej rovine), ale od konkrétnej veci si opäť sám odbočil: "Dopadlo by to presne ako s usekmi, ktore sa nevyuzivali pravidelne, spustli, rozobrali sa...". Aby sme boli naozaj dôslední, pozrieme sa na tú menšinu, predstavujúcu trate pre osobnú električkovú dopravu:
* trojuholník Hollého
* obratisko VSS

Na Hollého ul. však koľaje nespustli, ani sa nerozobrali, sú tam dodnes zaliaté v asfalte. Zrušenie trojuholníka padlo za obeť rozšírenej Južnej tr. potrebou zaslepenia dovtedy prejazdnej komunikácie. Koľaje sa dovtedy bežne používali na odstavovanie a otáčanie porúch.

Na VSS koľaje obratiska takisto nespustli, obratisko bolo riadne používané až do výstavby trate na Nad Jazerom v roku 1983 a následnej rekonštrukcie trate VSS - Barca v roku 1984.
Reply on: S499.1023 #6225:
Som ZSR a ak je na trati ZSR vylucena osobna doprava, tak to este neznamena, ze tam nic nepremava. Co tak nakladna doprava? Ale v meste, kde kolaje sluzia len pre elektrickovu dopravu je to ine.

Ako som debatil s niekolkymi ludmi o tom obratisku na jazere,len nechapavo cumeli. Popritom ma napadla este jedna myslienka, preco NIE.
Z NO smerom na jazero su 3 zastavkami, potom nasleduje (aj manipulacne obratisko) pri Strojari. Za nim po 4 zastavkach je slucka v Barci, co sluzi tiez ako manipulacne obratisko.Po 5 zastavkach je slucka pri OC Vazec. To snad staci pre mimoriadne pripady, ci je potreba budovat manipulacne obraticka na kazdej zastavke? S obratiskom by to totiz vyzeralo takto: Za sluckou v Barci by bola 1(!)zastavka, potom znova obratisko, nasleduju 4 zastavky a slucka OC Vazec. Pritom vzdialenosti medzi zastavkami nie su velke.
Reply on: Sarko #6244:
Dolezite je poriadne citat... Nebavili sme sa len o obratisku? Najskor ano. A v tejto veci chvalim papalasov. Ten paradox ohladom rusenia dalsich trati si si vytvoril ty a laskavo to netvrd tak, ze to uznavam ja. Ja som to nikdy netvrdil. JASNE?
V dalsom odseku pises, ze "drviva vacsina (trati a odbociek) su vleckove trate...". To je v poriadku. Ale ak mas nejaku vacsinu, tak musi byt aj nejaka mensina. A ta by mohla predstavovat trate pre osobnu elektrickovu dopravu.
Bud teda laskavo doslednejsi, ako je to u teba zvykom.

Re #6236 1018: Aku odpoved chces pocut, tak takto si vytvoris otazku. V novodobej historii DPMK (1980-...) okrem Hlavnej ulice neviem o ziadnej trati, co by bola znicena. No aj Hlavna je dostatocnou odpovedou na tvoju cielenu otazku.Ale dokoncim tvoju otazku:A v celej historii elektrickovej dopravy? Tych trati bolo podstatne viacej a v sucasnej dobe sa o niektorych znova silno diskutuje.

Re #6230 Vladimír: Busy maju svoje opodstatnenie aj tam, kde existuje elektrickova doprava, lebo zachadzaju tam, kde nie su kolaje. A teda aj spominana L13 je vyuzivana, dokonca aj do MC Krasna vozi mnoho ludi. A poviem ti uplne vazne, ze ked zaviedli L13, tak som sa jej potesil. Konecne normalne vedeny spoj cez cele jazero, bez prestupov. To, co navrhujete je taka stupidnost, ako keby si po Tahanovciach viedol vsetky linky spodnou trasou, cez zast. Kostol, a po vrchnej trase by jazdila kyvadlova doprava, od Metra po MU (Nadchod).Aj keby kyvadlovka mala intervaly kazdych 5minut, ludia by sa ti za to "podakovali".

Re #6226 eMareq: To bolo teraz. Mal som na mysli minulost, kedy eliny jazdili len do Barce, na Jazero jazdili len busy.
Reply on: Dopravák #6252:


Aky problem? Aky chaos? Vies co je chaos? Ked na Vazci nie je dispecer, je koniec popoludnajsej spicky, zacinaju sa cerpat prestavky a dovalia sa R-ky, ktore idu na 18:00 do USS. A vtedy sa to neda riesit systemom "prehod palice a chod" ? Hlavne, ze na Lingove je dispecerka denne az do 22:00. Tak nech sa posnazi dievcina, aby zmaetok nebol..
Reply on: Dopravák #6252:
...a pokiaľ ide o mňa, ani stále nechápem. Aký problém? Aký chaos?
Reply on: 1018 #6250:
Vladimír: trocha ste ma nepochopili, ale aj tak, aspoň som Vás naštval.
V očakávaní veľkej zmeny od 1.9., ku ktorej nakoniec nedošlo som ostal aj ja... ?

V žiadnom prípade neklesol počet L72... Ostávajú stále 6 vozidiel pre L71 aj pre L72 (a tu je tá chyba).
Pozrel som si nové služobáky a nie je v nich nič prevratné, iba v pracovné dni sa bude prebiehať z linky na linku. A v tom je ten problém. Na Lingove bude zo začiatku riadny chaos.
A tak kto môže, nech príde zajtra na Lingov (foťák nutnosť) a nech zdokumentuje to prehadzovanie palíc... ? ? ☺
Reply on: bigmac #6247:
Aký omyl? Však som písal, že to je fyzikálny zákon platný v DPMK, DPB a u ŽSR.
Reply on: Vladimír #6245:

Zrejme ide o to, ze pocet sluzieb na linke 71 ostava 6 a na 72 sa znizuje na 5, cize niekolkokrat v priebehu zmeny musia niektore sluzby zo 71 robit kolecko na 72. Aspon to mi doslo, ked som sa zamyslal na Dopravakovym opisom skutocnosti a mojim poznanim zmyslania uja K. na ODS ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.