Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: balky #6224:


Osud kolajiska po kosicky? Nic v zlom, ale pamaetas si v novodobej historii DPMK (1980 - ... ) nejaku elektrickovu trat, ktora by bola (okrem Hlavnej ulice) spustosena, zaliata, rozpalena, ci inak znicena len preto, ze sa pravidelne nepouziva? Pretoze sa o tom vyjadrujes ako o starej znamej veci. Okrem toho, vsetky vami spominane manipulacne useky sa pouzivaju nielen pri vylukach, havariach, presmerovaniach, ale uplne bezne aj pri poruchach elektriciek, ktore su uplne beznou prevadzkovou zalezitostou. Vtedy sa musi poruchovany voz nechat inym odtlacit do najblizsej slucky, kolajiska alebo niekam, kde nebude zavadzat. O VSETKY taketo useky sa preto staraju tratovaci, kosia burinu a v zime rovnako odhrnaju sneh... ?
V Čermeli rozmlátili výtržníci okná na lokomotíve Danka

Košice - Železničiarov, ktorí majú na starosti detskú železničku v Čermeľskom údolí, v sobotu ráno skoro trafil šľak. Neznámi vandali, pravdepodobne v piatok večer, rozmlátili okná na lokomotíve TU 29 0003 nazvanej Danka i na historickom vozni, ktorý je za ňou pripnutý.


"Žiaľ, nie je to poprvýkrát," trpko si povzdychol predseda Klubu priateľov parnej mašinky Katka, ktorá práve v sobotu absolvovala poslednú jazdu tohtoročnej letnej sezóny, František Koprovič. "V minulosti nám vandali porozbíjali okná aj na staničnej budove, preto sme tam nainštalovali kovové sitá. Nevieme či to robia deti, výletníci, alebo opilci. Jedno je ale isté. Ide o totálnu neúctu k práci ľudí, ktorí sa o vláčiky a železničku starajú od roku 1955, kedy ju začali budovať."


Drzosť a neúcta vandalov k histórii vyznieva ešte horšie v súvislosti s tým, že prevádzkovanie železničky a vláčikov, prevážajúcich počas leta do rekreačného zariadenia Alpínka stovky Košičanov, stojí ročne takmer dva milióny korún. Aj preto pri takzvanom prebúdzaní Katky v rušňovom depe 24. apríla, vyzvali mestskí poslanci Košičanov, aby finančne prispeli na záchranu jedinečnej historickej atrakcie mesta. Na tento účel zriadili v košickej krajskej pobočke Dexia banky, a. s. Žilina účet: 0442484014/5600, variabilný symbol 6031.


"Ako prvé zareagovali priamo v depe košické deti," informoval nás prednosta Obchodno-prepravnej správy, osobnej prepravy ŽSSK Košice Ladislav Olexa, jeden z iniciátorov akcie. "Zriekli sa lízaniek a cukríkov, peniaze, za ktoré by si ich kúpili, venovali na železničku. Vyzbierali 1 300 korún, momentálne máme na účte približne tristotisíc. Na výzvu reagujú jednotlivci, banky, podnikatelia, ktorým patrí naše poďakovanie."


Piatkový atak historických vozidiel, nebol prvým, pod ktorý sa podpísali vandali. V roku 1992 založili v Čermeli požiar. Pohltil jeden z najcennejších vozňov, poškodené boli aj niektoré staničné budovy. Po uplynulom víkende netajil rozčarovanie ani generálny riaditeľ DPMK Igor Reiprich. Sprejeri totiž postriekali čiernou farbou vozeň historickej električky na Hlavnej. Jeho rekonštrukcia vyšla dopravný podnik na takmer 300 000 korún.

(Korzár)
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=31.8.2004/46921K
Ahojte, potrebujem najst dake foto MHD z KVP, mozete mi odporucit daky link. Vopred dakujem.
Reply on: eMareq #6231:
Krásna by nič neprotestovala, veď dlhé roky mala len tú jedinú L52. Je absolútne absurdné ťahať dve linky do takej malej MČ a ťahať ich pozdĺž električkovej trate je ešte väčšia zvrhlosť.
Ideálne by bolo kyvadlo Krásna - OC Važec a späť ako kedysi jazdila L36 a hotovo 🙂
Reply on: Vladimír #6230:
Lenze kam poslat tu L13? A potom Krasna by urcite protestovala, ze by im tam jazdila uz iba L38 v hodinovom intervale (spickovom 30 min.).
Reply on: balky #6201:
Musím povedať, že to "pobavenie" je vzájomné a obojstranné 🙂 Ale je to dobre, aspoň sa lepšie čítajú fóra.

Samozrejme s Tvojou argumentáciou vôbec nesúhlasím. Všetko ostatné už vyjadrili ostatní.

Čo sa týka L19 a 27, pletieš hrušky s jablkami. Zatiaľ čo ukončenie električkovej linky na Spišskom nám. by bol nezmysel, ukončenie L27 na Dneperskej a L19 pri Mlyne je plne logické a opodstatnené.

Re #6208 Isidor: Absolútny ale ozaj bezvýhradný súhlas. Od prvého slova až po to posledné.

Re #6216 balky: Veru - aj mňa L13 rozčuľuje. Mala by sa zrušiť. Pre autobusový spoj v relácii OC Važec - Slanecká - Tepláreň neexistuje dôvod.
Reply on: Sarko #6227:
No, pri košickom profile kolesa by bol dosť veľký problém s hlbokou srdcovkou. Možno tak do 15° uhlu kríženia.
Reply on: eMareq #6226:
Šak 4 sa otáča(la) aj počas tejto výluky aj s 3 na Južnej tr.!!!!!! ?
S499.1023: Máš pravdu, aj keď na Hoteli Strojár je križovatka od DT, je tam použitý typ s prejazdom okolesníkmi. Aj napriek tomu je zdržanie električky minimálne.
Reply on: balky #6224:
L4 sa na Strojari otacala iba ked sa robila vyluka (tusim prva rekonstrukcia trate) na Juznej triede.
Reply on: Sarko #6213:
Klasická električková koľajová križovatka nemôže mať konštrukčnú rýchlosť, pretože srdcovky sú prechádzané nákolesníkmi a nie obručami, takže koleso nemá bočné vedenie. Inak s Tebou ale plne súhlasím a s balkym prudko nesúhlasím.
Re #6224 balky: Ty si tuším ŽSR, nie? Už ste začali odstraňovať zvršok z tratí, ne ktorých je "Osobná doprava t.č. zastavená"? Lebo ak nie, tak by ste mali urýchlene začať, je to plne v súlade s Tvojou logikou. Cestné priecestie nemusí byť vôbec rozbité, stačí gumokv alebo VÚIS panely. A cestári nemôžu nič odrezať a zaasfaltovať, trať nie je ich.
Reply on: Sarko #6215:
Vies, aky by bol osud tohto "genialneho" obratiska?Samozrejme po kosicky... Ak by si tam neotacal ziadnu linku, casom by to spustlo. Najskor by sa rozbili srdcovky vyhybkiek, krizenie kolaji. DP by ich po vase vybral. Samozrejme, ze prechod kolaji cez subeznu cestu so Slaneckou by nenechal na pokoji cestarov. Ti by pravidelne opravovali-latali rozbity elektr. prejazd, nadavali by aj vodici aut. Nakoniec by sa rozhodlo, ze sa kolaje zaleju asfaltom, alebo sa rovno odpalia a usek by sa nanovo zabetonoval, zaasfaltoval.
A zvysok? Oblukove kolaje by v trave tvrdli niekolko rokov, mozno by bol spor medzi mestskou castou a DP, komu to patri a kto bude kosit burinu.
Dopadlo by to presne ako s usekmi, ktore sa nevyuzivali pravidelne, spustli, rozobrali sa a mozno casom by ju objavil niekto podobny tebe, ktory by patral po byvalych tratiach, odbockach.
Reply on: rl #6222:
Joj zmýlil som sa to malo byť v Dispečeri
Reply on: rl #6221:
Ale Solaris nemajú ?
Reply on: Diggi #6220:

Áno mal tam napísané Zájazd.
☺ ?
Reply on: rl #6218:
Bola 3514-ka jzdil po MOldavskej v jednu nedelu poobede, asi pred 2 týždnami...a na displaji mal vysvietené Zájazd ?
Reply on: balky #6217:
? ? ? ?
Minule som videl pri Zimnom štadióne (stavba storočia) Blavácky SOR 9.5 #3514 alebo 3519.
Reply on: Sarko #6215:
Velebim komunistickych pohlavarov, ze nepresadili takuto stupiditu a drzim palce DP, aby mal aj nadalej financne suchoty, ktore znemoznia vystavbu tohto nezmyslu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.