Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #67822:
Prv než sa jazdilo po Ázijskej tak linky začínali na tom obratisku pod lesom, panely bývalej zastávky sú tam dodnes, neskôr , keď sa sídlisko zokruhovalo bola ešte istý čas iba zastávka asi na polceste medzi dnešnou Hanojskou a Belehradskou.

Ešte sa mi marí , že bol čas, kedy sa prerábala horná časť Ázijskej, tak boli linky rozdelené, jedna časť po Americkej len po Hanojskú a druhá končila na parkovisku kde je dnes zhorený dreveňák, to mi spomínal aj jeden známy, ktorý tam býva, že tam sa točili autobusy.
S tými chodníkmi v ťahanovskom "vnútrobloku" (pri školách) je tiež také... Sídlisko bolo urobené tak, aby bola dochádzka do MŠ a ZŠ bezkolízna - t. j. že tam v okolí nebude žiadna doprava, maximálne zásobovanie v čase mimo dochádzania a odchádzania do škôl. Výsledok je taký, že teraz sa vo "vnútrobloku" veselo parkuje, autá tam jazdia pomerne bežne, zaklincovali to všetko policajti, ktorých "ubytovali" v časti ZDŠky a dojazd tam majú cez (bývalé) chodníky ?

Čo sa týka Ázijskej triedy - pokiaľ viem, s MHD sa tu rátalo, ale určite nie v takej ponuke spojov, aká je tam dnes. Nosná mala byť električka na Americkej triede, ktorá by obsluhovala aj nepostavenú časť sídliska na mieste dediny a na Demetri. Ázijská trieda mala byť len doplnok - niečo ako Popradská na Terase.

Zastávka Belehradská bola myslím plánovaná presne tam, kde je, ale napr. Hanojská už nie celkom - smer centrum je OK, ale smer konečná mal byť až na nepostavenej Austrálskej triede (za plánovanou križovatkou Európska × Ázijská × Austrálska).

Zastávka Berlínska plánovaná nebola, zriadili ju najprv provizórne, švacli na zem panely a bolo - v smere na konečnú stávala maringotka s potravinami. Smer centrum doplnili o klasickú plechovú búdu, ktorú na prelome tisícročí vymenili za prístrešok. Potom neskôr odstránili aj panely a dali tam riadnu dlažbu. Detto platí aj pre zastávku Bruselská (L36/L51).
Reply on: Dispecer #67814:
Mna zaujal chodnik na Juhoslovanskej..ktoru cast myslia? Tu, kde si z povodne planovaneho chodnika urobili parkovisko skor, ako ho vobec stihli vyasfaltovat, alebo tu, kde si auta z chodnika urobili cestu? ked to tak vezmem, k mojmu bloku nevedie ziaden chodnik zo ziadnej strany...
Reply on: tbus #67819:
Dokonca na niektorých miestach som videl ešte stopy po pásoch buldozérov z čias stavania sídliska.Čo potom možno čakať od takejto komunikácie, že?
Reply on: tom393 #67818:
Ázijská vidieť že sa na niektorých miestach asi aj prepadáva, tam už plátanie nemá cenu, takisto aj Európsku triedu podmývalo na niektorých miestach, ale tú opravili v 2006-tom raz a poriande a už šesť rokov (šesť zím) sa po nej jazdí a netreba nič plátať, maximálne koľaje od autobusov na zastávke. A to miestami vyzerala asi tak isto ako teraz Ázijská.
Reply on: Dispecer #67817:
Ja som raz dávnejšie kdesi čítal že sídliskové komunikácie (hlavne čo sa týka Košíc tak ŤHC) sú pre MHD poddimenzované, ani po takej Klimkovičovej na KVP by správne asi nemali chodiť autobusy.
Možno že trepem 2 na 3 ale snáď ma niekto opraví.
Reply on: tbus #67815:
Nehovorím, že nie, ale jednoznačne odsúdiť za to (len) MHD mi príde dosť divné... Premávajú po nej aj nákladné vozidlá zásobujúce jedálne ZŠ, MŠ, potraviny, či smetiarske vozidlá Kositu... To na cestu vôbec nevplýva, že?

Proste, znie to, ako keby MHD bola iba na obtiaž a iba ničila cesty a hlavne od zmeny linkového vedenia... Fakt je, že tá cesta už pred tými 5 rokmi nevyzerala o dosť lepšie a podľa mňa ide o prirodzené opotrebenie pri danej intenzite dopravy a čase od poslednej "rekonštrukcie", resp. výstavby...
pre pána jána, to kto poslal chlapíkov v oranžových vestách, aby sypali posyp na výhybky?! práve teraz na kruhovom objazde.
Reply on: Dispecer #67814:
Cez pracovné dni po tej ceste prejde denne okolo 300 spojov, v opačnom smere len o niekoľko menej, ale stále to je vysoké číslo. To veru tej ceste nijako nepomáha. A ešte keď to číslo vynásobíme krát 20 rokov...
http://imhd.sk/ke/cestovny-poriadok/linka/10%2B18%2B27%2B36%2B51%2B54%2Bra5/smer/Sofijska/zastavka/Bruselska/681574496270.html
http://kosice.korzar.sme.sk/c/6677519/na-tahanovciach-zaplataju-azijsku-vyznacia-parkovanie.html
Mi to vyznieva tak, ako keby za zlý stav cesty na Ázijskej mohla MHD... Smutné...
Reply on: Jack37 #67811:
Mal si ju strhnúť ?
Reply on: Jack37 #67811:
Bezplatná doprava bola zadarmo v nedeľu.
Dnes je MHD zadarmo? 😃 Ráno L4 prelepený označovač nálepkou "bezplatná preprava"
Reply on: Rudyke902 #67809:
Linka 1 by bola v súčasnosti nesystémová, nevyriešila by nič. Ak by sa vybudovala trať zo ŽST na NMM cez Masarykovu, potom môžeme vymýšľať nové linky
K tým ED linkám, nemyslel som samozrejme zaviest nové linky - upraviť existujúce trasy - ale to všetko v rovine úvahy len..

Neviem VLADIMIR odkial vzal taký presný udaj (cca 4 minuty) a porovnal CP bývalej linky 1 a sučastnej 9, no neverím tomu že by to bol len taký rozdiel, ak len zoberieme do úvahy aj dopravnu situáciu dnes a vtedy, kolko semaforov a križovatiek BEZ PREFERENCIE je na spomenutých tratiach.. (hlavne na terase) Dnes v špičke máloktorá linka 9 príde na jazero (a aj na Havlíčkovu) presne podla CP, skoro každá naberá po trase meškania, v oboch smeroch..

K tomu nám.MMM, jasne, jazdia tam aj spomenuté linky lenže beriem L13 ako "krásnanske špecifikum" , nie jazerská linka (ak by bolo možné každý tu by ju už dávno zrušil), preto aj interval má taký aký má. A linka 19 obsluhuje len časť jazera, z važeckej je nutný prestup, ktorý žiaľ často nedadväzuje a čaká sa na Dneperskej aj 10 minut niekedy (v oboch smeroch). Nehovoriac o zahĺtenej Slaneckej v čase špičky v smere na Važecku, dalšie zdržania.. takže Linka 1 vs bus 19+prestup myslím si že mala časovo navrh..

A s tou Moldavskou - neviem ako to bolo tu chápane - ale busy tam stoja predsa.. Uvediem priklad ako som to mysel. Ak by jazdila l 3 celodenne dlhou súpravou (ako tu niekto spomenul) a po trase napr, jazero - alejová - moldavská - stanica, tak by obslužila aj školy na alejovej (moldavskej) a odlahčila busy v smere do centra.. (10 11 20 , ,,,,) to len príklad. Ale je to na dlhú debatu a diskusiu, takže nebudem sa k tomu už viac vraciať.. Ďakujem za pozornosť 🙂
Reply on: Vladimír #67807:
Navyše z Važeckej na maratónca cesta linkou 13 trvá 20 minút. Pri dnešných chronometrážiach by to linka 1 dala za 24 minút. Takže na tejto trase existuje dokonca ešte rýchlejšia linka ako 1-ka. Rozumnejšie by bolo posilniť linku 3 s celodennými súpravami. A nie zavádzať nezmysly ako posilová linka 1.
Reply on: Rudyke902 #67802:
S L1 by to bolo z Važeckej po Maratónca až o ŠTYRI minúty rýchlejšie ako s L9. To mi nepripadá ako podstatný rozdiel.

Je to na každého osobnom názore. Niekto má rád kopec priamych, riedko jazdiacich a vzájomne neskoordinovaných liniek. Iný preferuje menej liniek s hustejšími a preloženými intervalmi. Ja som v druhej skupine.
Reply on: veteran #67805:
A začinali tuším že ako 6601-6605 ? ?

A aj medzitým došlo k vyradeniu 3004 ? ?
Dnes uplynulo 21 rokov od sprevádzkovania Karos B741 ?
Reply on: Rudyke902 #67802:
Z Jazera na Nám. MMM jazdí 9, 13, 19, myslím že zavádzať ďalšiu priamu linku je už priveľký luxus... Časovo myslím že vyhráva 13-ka. Ak sa nájde vhodný prestup tak sa tam dá dostať aj 3+4, alebo 7+2/4 každých pár minút. Na Komenského zasa až taký dopyt nie je, aby to vyžadovalo ďalšiu linku (ktorú potom treba koordinovať vlastne s každou ďalšou linkou v meste). Busy na Moldavskej tak či tak nestoja, neviem čo by teda mala tá zvláštna linka odľahčovať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.