K tým ED linkám, nemyslel som samozrejme zaviest nové linky - upraviť existujúce trasy - ale to všetko v rovine úvahy len..
Neviem VLADIMIR odkial vzal taký presný udaj (cca 4 minuty) a porovnal CP bývalej linky 1 a sučastnej 9, no neverím tomu že by to bol len taký rozdiel, ak len zoberieme do úvahy aj dopravnu situáciu dnes a vtedy, kolko semaforov a križovatiek BEZ PREFERENCIE je na spomenutých tratiach.. (hlavne na terase) Dnes v špičke máloktorá linka 9 príde na jazero (a aj na Havlíčkovu) presne podla CP, skoro každá naberá po trase meškania, v oboch smeroch..
K tomu nám.MMM, jasne, jazdia tam aj spomenuté linky lenže beriem L13 ako "krásnanske špecifikum" , nie jazerská linka (ak by bolo možné každý tu by ju už dávno zrušil), preto aj interval má taký aký má. A linka 19 obsluhuje len časť jazera, z važeckej je nutný prestup, ktorý žiaľ často nedadväzuje a čaká sa na Dneperskej aj 10 minut niekedy (v oboch smeroch). Nehovoriac o zahĺtenej Slaneckej v čase špičky v smere na Važecku, dalšie zdržania.. takže Linka 1 vs bus 19+prestup myslím si že mala časovo navrh..
A s tou Moldavskou - neviem ako to bolo tu chápane - ale busy tam stoja predsa.. Uvediem priklad ako som to mysel. Ak by jazdila l 3 celodenne dlhou súpravou (ako tu niekto spomenul) a po trase napr, jazero - alejová - moldavská - stanica, tak by obslužila aj školy na alejovej (moldavskej) a odlahčila busy v smere do centra.. (10 11 20 , ,,,,) to len príklad. Ale je to na dlhú debatu a diskusiu, takže nebudem sa k tomu už viac vraciať.. Ďakujem za pozornosť
Navyše z Važeckej na maratónca cesta linkou 13 trvá 20 minút. Pri dnešných chronometrážiach by to linka 1 dala za 24 minút. Takže na tejto trase existuje dokonca ešte rýchlejšia linka ako 1-ka. Rozumnejšie by bolo posilniť linku 3 s celodennými súpravami. A nie zavádzať nezmysly ako posilová linka 1.
S L1 by to bolo z Važeckej po Maratónca až o ŠTYRI minúty rýchlejšie ako s L9. To mi nepripadá ako podstatný rozdiel.
Je to na každého osobnom názore. Niekto má rád kopec priamych, riedko jazdiacich a vzájomne neskoordinovaných liniek. Iný preferuje menej liniek s hustejšími a preloženými intervalmi. Ja som v druhej skupine.
Z Jazera na Nám. MMM jazdí 9, 13, 19, myslím že zavádzať ďalšiu priamu linku je už priveľký luxus... Časovo myslím že vyhráva 13-ka. Ak sa nájde vhodný prestup tak sa tam dá dostať aj 3+4, alebo 7+2/4 každých pár minút. Na Komenského zasa až taký dopyt nie je, aby to vyžadovalo ďalšiu linku (ktorú potom treba koordinovať vlastne s každou ďalšou linkou v meste). Busy na Moldavskej tak či tak nestoja, neviem čo by teda mala tá zvláštna linka odľahčovať.
Aj keď je to len úvaha, povedzme si, koľko cestujúcich by ju teoreticky (v praxi) využilo? Ak by ju nevyužil nikto, tak takáto linka nieje efektívna, proste "nieje" potrebná. Mne by postačilo, ak by sa upravili intervaly liniek tak,aby linky nejazdili napr. V 10 min. intervale ale takom 5 min. intervale + vzájomné prestupy ? ...
Nemiešal som nič - nechcel som sa už vracať k tomu - napísal si pravdu , na sídliskach je to o.k - ale potom RA6 nestojí už všade (opátske, jazero), len vybrané zastávky - tak isto som myslel aj na R2.. ale o.k - nechajme už túto tému..
A k tým číslam liniek - nemyslel som zriadovať nové linky, len prečíslovať už existujúce v ED, ak sa nevrátia na trasy už zrušené linky.. u busov sa už párkrát menili aj čísla liniek, bez zmeny trasy..
pre VLADIMIR a TBUS : suhlasil by som aj ja s ponechaním byvalej linky č. 1 - presne ako píše TOM 393 aspoň ako posila v špičke - predsa len dnes sa dostať z jazera v špičke na nám mar. mieru, či na komenského, - je to podstatne dlhšie ako kedysi linkou 1 napríklad..
A ešte jedna uvaha k ED niečo by sa hodilo presmerovať trasou: jazero - alejová - moldavská - ,,,, tak ako jazdí l 7 počas výluky.. obslužilo by to hlavne školy smer do centra, odľahčilo by to busy na moldavskej smer centrum (žs. stanica) ,,, ale je to len v rovine teoretickej, ja viem.. tak len toľko ..
Alfi to napísal skôr ako to napísal Solac v dispečerskom fóre takže neviem čo si tým chcel povedať. Mohol by si zredukovať svoje príspevky lebo sem píšeš až veľmi veľa a informačná hodnota polovice z nich je nulová.
Dnes neskoro vecer sa pokazila 10 pri dargove a nemohli prechadzat trolejbusi.
Taka mala otazocka.Bolo tazko poslat jeden bus, aby ludia nemuseli cakat a mrznut viac ako polhodinu na trolejbus smerom na kvp?
Dnes ju takmer kompletne nahrádza L7. Električkové linky sú momentálne asi najlepšie poriešené z celej košickej MHD, a ak neuvažujeme o zmene intervalov, nie je tam v súčasnosti fakt čo riešiť, alebo meniť.
Ale ja by som nebol proti tomu, aby sa zaviedla L8 tiež ako posila v čase špičiek, a v trase Barca - VSS - Alejová - Trieda SNP - Amfiteáter - Námestie Maratónu mieru ?
Načo? V úseku Havlíčkova - VSS, križovatka v súbehu s L4, v úseku Radnica Starého mesta - Važecká v súbehu s L7, vo vzťahu Havlíčkova - NMM - Važecká v súbehu s L9.
tbus