Reply on: Tatranka #65956:
Mne sa zdá, že ide o naplnenie šotosna niektorých ľudí. A teraz je na to dobrá príležitosť, lebo možno prídu veľké peniaze. Z týchto peňazí vyžije istá skupina projektantov a zhotoviteľov stavieb. Tí na tom naozaj zarobia. Len by ma zaujímalo aké budú náklady na údržbu toho celého systému, kto ho bude platiť. Bude sa o to treba starať, udržovať. Ale na toto už € fondy nie sú. Zradnosť € fondov je tá, že sa za ne dá vybudovať / zmodernizovať hocičo. Ale keď následne nemáš na údržbu, tak je Ti to na nič. Máš dojem, že sa vieme postarať o existujúcu infraštruktúru pre MHD? A čo tá ďalšia čo možno pribudne? Budeme sa o ňu vedieť postarať? Skúsenosti z minulosti vravia, že nie.Namiesto toho aby sa radšej zháňali peniaze na riešenie dopravných problémov z tohto sídliska (napr. na rozšírenie lievika - to je podľa mňa asi najväčší problém), tak sa bude donekonečna omieľať, že bude vlakoelektričkomačkopes. Len nikto nevie kedy. A čo bude s dopravou dovtedy? Necháme to ísť samospádom (zhoršovaním)? Aj v iných mestách plánujú dopravu, ale nenechávajú terajšie problémy akosi vyhniť narozdiel od nás.
Pamätám si ako sa sľubovalo ? že v roku 2010 sa už bude po Am. triede jazdiť. ?
http://kosice.korzar.sme.sk/c/4460176/ministerstvo-pozehnalo-vystavbu-korid-u.html
Začiatok výstavby je naplánovný na koniec budúceho roka (rozumej koniec 2008), pričom v roku 2010 by už mali jazdiť na tratiach prvé regioelektričky. ? (OK, 2010 boli voľby, bolo treba čosi sľúbiť)
V ďalšom programovacom období sa s nákupom vozidiel nepočíta.
Pre tých čo nemajú klavír:
V Košiciach začne premávať nový Tram-Train
http://hnonline.sk/firmyafinancie/c1-53194010-v-kosiciach-zacne-premavat-novy-tram-train
Veľký projekt Integrovanej koľajovej dopravy (IDK) sa začne v Košiciach stavbou prvej trasy z námestia Maratónu mieru na železničnú stanicu. Tam sa mestské električkové koľaje prepoja s dopravnou sieťou Železníc Slovenskej republiky. Stavbu v hodnote 32,3 milióna eur plánujú železnice financovať z fondov Európskej únie.
Päť miliónov už majú
Železnice SR prestavia súčasnú električkovú trať z námestia tak, aby po nej mohli jazdiť nové vozne Tram-Train. Tie sú oproti električkám schopné jazdiť aj na dráhach železníc. „IKD bude mestskou dráhou, ktorá umožní prevádzku električiek aj Tram-Train zároveň. Výhodou je, že železničné a električkové trate v Košiciach majú rovnaký rozchod,“ píše sa v dokumentácii. Novostavbou bude 250-metrové premostenie súčasnej mestskej dráhy s koľajami železníc pri železničnej stanici a podchod pre cestujúcich na tom istom mieste. Železnice SR už dostali 4,5 milióna na prípravu stavebnej dokumentácie. „Rovnako je už podpísaná zmluva príspevku na stavbu terminálu v Moldave nad Bodvou vo výške 258-tisíc eur,“ spresnila hovorkyňa spoločnosti Martina Pavlíková. Stavba prvej trasy by sa mala začať v septembri 2013 a koniec
prác je plánovaný na jún 2015.
Z vidieka do centra Košíc
Podľa manažéra Petra Deča, ktorý v projekte pracuje pre ministerstvo dopravy, sú už peniaze na stavbu z príslušných európskych fondov vyčlenené. „Vrátane ďalších približne 30 miliónov. Tie sa použijú na elektrifikáciu železničnej trate z Hanisky pri Košiciach,“ spresnil. Práve táto trasa IKD cez Veľkú Idu spojí Košice s Moldavou nad Bodvou. Ďalšími trasami integrovanej dopravy sú mestské trasy námestie Maratónu mieru – Terminál Sever a Terminál Sever – Sídlisko Ťahanovce. Stavba prvej bude stáť 47,5 milióna eur, druhá vyjde na 34 miliónov. Pre tieto trasy sa počíta s peniazmi až z ďalšieho operačného obdobia 2014 až 2020. Príspevky z fondov nezahŕňajú nákup nových Tram-Train súprav. „Prevádzkovať ich bude ten, kto získa licenciu. Môže to byť napríklad Dopravný podnik mesta Košice, ZSSK, alebo niekto tretí,“ povedala Pavlíková. Železnice SR už rozposlali dopytové žiadosti výrobcom Tram-Trainov, aby zistili ich približnú cenu.
Sheep221