Súhlas, najprv treba rekonštruovať existujúcu infraštruktúru a až potom modernizovať. Bude nám na nič kopec Varií, ktoré sa budú drncať po čoraz viac rozbitých tratiach. Kde na to však vziať?
Neverím v zázraky. Tak ako minulý rok bola nula, tak aj tento rok to nebude o nič lepšie. Lepší rozpočet na tento rok predložený nebude. A ani vývoj verejných financií nenaznačuje momentálne lepšie vyhliadky.
Po Knapíkovi a jeho partičke sme zdedili akési "resty" (zvrzané verejné obstarávania (za to budú a aj sú pokuty), chystajúca sa pokuta od MŽP za ten zmachinovaný tender na 19 Shitelisov vo výške kľudne aj 25 % z vysúťaženej sumy (nebola malá) - to VŠETKO bude treba zaplatiť z rozpočtu mesta). A to ešte nevieme čo Rašiho dobehne z dávnej či nedávnej minulosti (za ktorú nemohol). Naviac tieto pochybenia a "pochybenia" pri verejných obstarávaniach nás budú znevýhodňovať pri žiadaní NFP na čokoľvek.
citujem z textovej časti rozpočtu zo strany 76 a 77:
"V prípade vyhlásenia výziev z príslušných operačných programov je Mesto Košice pripravené podať projekty na výstavbu domova sociálnych služieb, vybudovanie CNG plničky a rozšírenie vozového parku DPMK Košice o plynofikované autobusy."
Teda o nič iné sa mesto pokúšať nebude. Osobne si myslím, že obstarávanie plynových busov už nič nerieši. Pôvodne proklamovaná úspora sa zanedlho rozplynie v cene za kg CNG. SPP si takto chcel rozšíriť svoju základňu odberateľov aj v podobe dopravných podnikov, tak im to na začiatku zvýhodnil a postupne začne cenu zvyšovať. Veď aj oni chcú zarobiť.
Nechcem spochybňovať osobnú iniciatívu ľudí terajšieho vedenia DPMK zháňať peniaze aj inde. Ale na to, že z rozpočtu mesta niečo naviac dostanú môžme rovno zabudnúť. ?
v prvom rade by som riesil trate ako elektricky, t3 sa daju furt rekonstruovat (vid prg), ale pokial budu jazdit po takych tratiach ako jazdia tak im to nepomoze
tak ked to prelozime do dnesnej doby kedy asi 20x stupla inflacia, tak vtedy T6tka stala ako dneska Vario, zaujimave ale ze T3sa predavali uz za tretinovu cenu
Aj v tomto roku su kapitalove vydavky 0 (slovom NULA) eur. Je to momentalne preto robene tak, lebo mesto v spolupraci s dpmk maju pripravene programy v ramci vyziev EU, ktore sa budu realizovat a tym padom je informacia o NULE skreslena. DPMK teda priamo nedostane od mesta v ramci kapitalovych vydavkov nic, ale de facto dostane vsetko to, co sa uskutocni programami EU, plus postupnymi (planovanymi) zmenami v rozpocte. Treba si zapamatat, ze schvaleny bol PROGRAMOVY rozpocet mesta. To slovo znamena asi tolko, ze tento rozpocet ma mesto v programe, ale nie je nemenitelny. Financie z neho sa budu presuvat a teda aj na kapitalove vydavky nieco ostane.
Reorganizacia sa nechysta. Netreba.
DPMK netrpi nedostatkom elektriciek. Je ich dost... Toho sa neboj
Tie nase T3 su uz davno zosrotovane takze tak, a myslim ze k dalsiemu odpredaju uz ani nedojde kedze uz su v dost zlom stave, tie prazske sa predavat este oplati pretoze niekde este radu rokov budu jazdit, u nas je situacia ale ina, no netreba to blizsie rozpisovat ? T3 zaberali v halach miesto v 2004-2010 takze aspon mozu vozidla ktore este jazdia parkovat v halach.
Btw, v tych linkoch co si uviedol o severnej korei, neviem v akom stave su tam elektricky ale to ze tam na fotkach boli supravy s vymontovanym zadnym pantografom vyzera dost trapne.
Inak nevie niekto aka bola predajna cena elektriciek ked CKD vyrabali? Kolko stala T3 a T6?
20 ks za 13 mil, a tie vozy vyzeraju akoby prave vyšli z fabriky ČKD... DPMK chcel predavať naše hrdzave vybrakovane šroty za 1mil za kus ? to aj preto ich nik nechcel
ad vyradene T3... DP Praha nie tak davno predali 20 ks do Pchjongjangu za 13 mil. Kc. Dokonca, ked sa dobre pamatam, cez ZOS Zvolen. (pisem z pamati, ak daky udaj som nezacitoval presne, prepacte) Teda nie ze by som podporoval Severnu Koreu, ale tie briky by tam pomohli beznym ludom. Takze pri dalsej ponuke T3 mozete dat tip do DPMK
Reorganizácia električkovej dopravy momentálne nie je nutná, každopádne, ak sa zrealizuje KORID, nutná bude - len dúfam, že to nebude len vytvorenie ďalších liniek, ale komplexná zmena. ?
Tak s tou AD si dal dosť zlý príklad, Karosy B932 jazdia dodnes všetky ( a to prvé už majú 15 rokov), narozdiel od nich Karosy B941E sú už vyradené 4 (jedna požiar, a zvyšné z dôvodu nedostatku peňazí na GO, dá sa povedať, že práve tie dojazdili veľmi skoro...). Inak asi všetky ostatné typy jazdia aj nad rámec ich predpokladanej životnosti...
Vo vozovni stalo 6 rokov asi 10 vyradenych T3 suprav urcenych na odpredaj, nikto sa neprihlasil, tak ich proste zosrotovali. Ako je treba uznat ze T3(ci uz original alebo nejake reko) su na dnesnu dobu natolko zastarale ze aj vychodne systemy maju uz novsie a modernejsie vozidla. Preto je akakolvek snaha o predaj elektriciek T3 zbytocna. Jedina skoda je 618 ktoru by este stalo zato zachranit vymenou celej karoserie ktora sa da na objednavku vyrobit, kedze elektronika v nej bola funkcna.
V Bratislave ta reorganizacia nie je tak doslova reorganizacia ale obmedzenie, z dovodu vyradenia elektriciek na hlavnej stanici a v tuneli. Preto sa zrusili asi 4 linky pretoze kedze tunel ani stanica nefunguju tak sa linky po nabrezi len kopirovali co sposobovalo totalny chaos v CP(napr. idu 3 elektricky za sebou a potom dlho nic, alebo ta prva poberie vsetkych ludi a dalsie za nou uz boli prazdne), cize tiez ziadna vyhra.
S tym zeby Kosiciam stacilo 5 liniek suhlasim, nato ale by sme museli mat aspon 2x viac spojov.
Aktualna denna vyprava je asi 50 vozidiel, a DP ich ma asi 120, cize ide o mierny prebytok. Mato ale zase vyhodu pri rozkladani zivotnosti kedy elektricka den jazdi a den nie, vidiet ze u AD je ina situacia a niektore modely vozidiel(napr. Karosy 932)velmi skoro dojazdili.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dimi
Reorganizacia sa nechysta. Netreba.
DPMK netrpi nedostatkom elektriciek. Je ich dost... Toho sa neboj