Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #64279:

No ideš dobre. Jak je na fotke s autom vidieť, odbočuje trať doprava, tam po celom zbytku sú rozne artefakty, niekde aj zhnite podvaly, na niektorych boli aj železne podkladnice, Spočiatku po odbočení je to dnes silno zarastené včetne už vzrastlých stromov, ale stopa je viditelná až na koniec trate, včetne soklov stožiarov, trať končí tam, kde naňu aj vtedy aj dnes kolmo nasledovala cesta. (za tou cestou je prameň "smradlavky"- trochu vlavo) Na konci je patrné rozvetvenie (len stopy po podvaloch!) v dlžke tak jedneho vozu T. Vpravo vedla konca trate je vyvýšenina, to je bývalé nástupiště, miestami je patrný rozdrobený beton a piesok, je to už dost zarastené trávou . Naposledy som tam bol koncom leta 2011.

Trať prevádzkovo existovala asi do roku 1966(?) aj po prevedení linky 5 do Ťahanoviec. Bola využívaná príležitostne pre os.dopravu pri akciách na Aničke

Len neviem, ktorému objektu sa hovorí kolkáreň, odbočka z tejto trate nebola.
Furčan to zdokumentoval pomerne podrobne: http://fotokosice.eu/index.php/zajimavosti/zrusene-elektrickove-trate/121-trat-havlickova-gajdove-kupele

Zhrdzavené zvyšky po stĺpe, podvaly, pätníky stĺpov, zvyšky po odpílených stĺpoch atď. Časť koľaje na rázcestí, čo trčala v roku 2008, už myslím nie je vidieť, nakydali tam nový asfalt.

Tie základy konečnej sú kde konkrétne? Nezaregistroval som ich (zatiaľ).
Reply on: SHORTY #64277:

pod asfaltom je úsek na Kostolanskej.
jej koniec sa nikdy neprestavoval, teda od Kostolanskej vedla cesty, zakončené to bolo len jednou výhybkou (véčko) nebola to nikdy úplná výhybňa. Zbytky včetne základov niekdajšej čakárne podla hist.pohladnice sú tam viditelné dodnes. Za bývalou konečnou je priečna cesta (myslim Pod šancom?) potom je prameň gajdovky a parčík = Anička.
Ide o to ,že na insiderovych snímkoch nie je nič poriadne vidieť aj z toho čo zostalo.

Kolaj vedená do areálu kolkárne? ,ta to čo ??? ?
To mala byť nejaká odbočka? Ja som sa viezol električkou po tej trati ako malý chlapec, trať si pamätám aj opustenú ale ešte v zachovalom stave.
Trať na Aničku - celá je pod asfaltom a jej koniec je - viď to foto. Dokonca som objavil aj koľaj vedenú do areálu kolkárne, ktorú vidieť pri vonkajšej koľaji obratiska ako začína roh oplotenia kolkárne, tuším pod bilboardom. ?
Reply on: KVKV #64275:
An Aničke sú viditeľné stopy po odpílených stĺpoch trakčného vedenia, rovnako aj časti podvalov. V roku 2008 bolo ešte napr. vidieť na rázcestí ku býv. Gajdovym kúpeľom časť koľaje: http://fotokosice.eu/images/fotografie/trate/havlickova-anicka/T0000058.jpg.

Pri ťahanovskom moste sú rovnako stopy po stĺpoch, dokonca jeden ostal zachovaný dodnes.
PRE INSIDERA:
K zaniknutým tratiam: Tú Aničku ste fotil na správnom mieste ??? V r. 2010 som tam bol , a tých zbytkov viditelných bolo omnoho viac. Na konečnej bolo ešte torzo beton nástupišťa včetne stop po kolajovom rozdvojení, po celom telese trati pražce alebo stopy po nich.
Stlpy na Havličkovej možno pamätajú ťahanovskú trať, ale slúžili ešte dlho po nej , tam viedla stará smyčka.
Reply on: tbus #64273:
Ja viem, ale o tom sme sa nebavili ?
Reply on: Peter55 #64272:
Tá zastávka bohvieako dlhá a prehľadná nie je. Vystupuje sa tam často zo zadných dverí do trávy. Niekedy nie je jasné, či stojí ako druhý bus so zatvorenými dverami už v zastávke alebo čaká so zatvorenými dverami za ňou kým odíde prvý bus...
Reply on: TA #64270:
To nebola asi presne citacia žiadneho interneho predpisu ale tak všeobecne, že ak su na zastavke dva a viac autobusy nemaju sa obiehať, hlavne treti....

Re #64271 Sheep221: Nie neporušil žiadny predpis, pretože pokiaľ viem na zastavke môže otvoriť dvere prvy a druhy autobus. Až treti ma vyčkať a presunuť sa k označniku.
Akurat sa spraval arogantne ?
Reply on: TA #64270:
Tych internych nariadeni o ktorych nevieme bude asi viac. Kazdopadne zislo by sa mat interne predpisy aj na taketo pripady ako bol link nizsie, kedze vraj ziadne predpisy neporusil.
Reply on: Abcdefgh #64268:

"Autobusy MHD. Majú zastavovať a odchádzať zo zastávok v poradí, v akom prišli."
--->>> nejaké nové interné nariadenie?
Zdravim. Chcel by som zistit ci by mi niekto vedel zohnat zvonec z elektricky??? Ak ano tak poslite e-mail na jacksparrow23@zoznam.sk Dakujem
panebože, keď tu chodíte, tak prečo nečítate všetko, čo sa tu píše? tá L10 sa tu rozoberala niekoľkokrát, ako chodí, prečo tak chodí atď....tak čítajte poriadne!
Reply on: tomik55 #64265:
Nie, ja som šiel normálnou trasou, len po ceste späť som videl ako sa L10 otáča späť. Prečo vlastne?
Reply on: 110mat110 #64263:
O akej výluke na obratisku pri Optime trepeš, tam žiadna výluka nie je, autobusy chodia k Optime tak ako majú, jedine nechodia k L IX ako predtým kvôli bezpečnosti pri prechode tou križovatkou pod kopcom 🙂. Cestou naspäť chodia tak ako doteraz.

Re #64261 Terepin: Asi si išiel 332x. Ak sa nemýlim tak jeden z týchto autobusov chodil cez križovatku aj naďalej. Aspoň mne sa to 2 krát stalo určite tiež, už sa to tu rozoberalo kdesi asi mesiac dozadu.
Reply on: 110mat110 #64263:
Zaujímavé, pretože keď ja som šiel L10, tak od Luníka VIII pokračovala normálne ďalej ako predtým.
Reply on: Terepin #64262:
Uz asi 3 mesiace, od kedy je vyluka na obratisku Optima
Reply on: Terepin #64261:
*Pri Luníku VIII
To sa L10 smerujúca k Optime odkedy otáča naspäť? ❓

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.