Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Na inú tému...
Železnice pripravujú elektrifikáciu trate Haniska - Modlava
http://korzar.sme.sk/c/5990933/zeleznice-pripravuju-elektrifikaciu-trate-haniska-moldava.html

To, že peniaze na investície pre "ťažkú železnicu" z projektu KORID sú, sa hovorilo už dávnejšie, takže asi je to pravda. Trať na Ťahanovce sa opäť nespomína (len trať po Masarykovej), takže myslím, že je to jasné...
Reply on: veteran #62715:
Určite bola pešia zóna až po ústie Hlavnej na Nám. osloboditeľov spomínaná v médiách (pardon, v Korzári) a niekoľkokrát aj niekdajším hovorcom HB Reavis Popíkom, podobne, ako jej plynulé napojenie a vytvorenie dláždeného námestia na severnej strane NO v spomínanom úseku. Malo sa zrušiť parkovisko medzi Dargovom a DbTH a položiť dlažba, ako na zbytku Hlavnej. Zrejme to malo byť riešené podobne ako kríženie Hlavnej a Bačikovej/Továrenskej, aj keď ja by som si vedel predstaviť zaslepenie Roosveltovej a Pribinovej. Napríklad pred hotelom mohla byť obyčajná otočka, ktorá by sa tam aj celkom hodila a snáď aj vošla. Pribinova mohla byť napájaná cez Mojmírovu od novozriadenej svetelnej križovatky v mieste napojenia sa cesty späť na severnú stranu NO, resp. Štúrovej.
Reply on: veteran #62715:
určite to bolo kdesi spomínané, že pešia zóna tam mala byť - na 100 %. Nemyslím si, že by to bol len novinársky výplod. Problém, ktorý tu spomínaš - čo by bolo s Rooseveltovou a Pribinovou - bol práve to, čo ma vtedy tiež zaujímalo. Asi by sa komunikácie na týchto uliciach ukončili pred krížením s Hlavnou.
Plánuje niekto dať návrh na prešetrenie na stavebný úrad?
Reply on: jt #62714:
Pešia zóna medzi ZOD Dargov a HDtbH nemala byť - v opačnom prípad by musela byť Pribinova a časť Rooseveltovej pešou zónou takisto.

Presun hlavného vchodu hotela na Rooseveltovu ulicu by som skôr pripísal tomu, že z Hlavnej ulice tam chceli natrepať obchody.
Reply on: veteran #62712:
Áno, šlo o výhľadové napojenie na Hlavnú, beriem späť. No s pešou zónou sa výhľadovo nerátalo, veď aj preto sa hlavný vchod hotela presunul na Roosveltovu a počas výstavby auparku sa mala pešia zóna rozšíriť medzi neho a Dargov a medzi Slovenskú poisťovňu a zdravotnú poisťovňu.
Reply on: jt #62703:
Pokiaľ viem, rátalo sa len z rezervou pre príp. budúce napojenie Hlavnej ulice. Rezerva tam ostala, nevznikli tam žiadne ostrovčeky ani nič iné.
V KE sme mali vždy špecialne pešie zony. Rano o osmej keď sa prechadzam po Hlavnej ul. mam pocit, že som na dialnici nie na pešej zone. Každy kok*t ma už na značke X alebo vylepene "zasobovanie" a ešte sa ide rozčulovať že mu neuhnem na pešej zone ?
Reply on: TA #62709:
ani neviem, ako nazvať, že existujú 2 rôzne oficiálne projekty. Podvod? Ale dodatočne si to podľa mňa poistia novým projektom, ak to už neurobili.

Nie sú to dva oficiálne projekty. Z toho pôvodného projektu sa "vypustil" pruh okolo pomníka a tvárime sa, že je všetko OK. Lnže čo zachádzka na Fejovu ulicu? Tak tú zamaskovali za zjednosmernenie okruhu, do ktorého má podľa dodatku HB Reavis (ako kompenzáciu za nevybudovanie toho pruhu a neotočenie pamätníka) vraziť veľkodušne a dobročinne svoje peniaze. A zhodou okolností autorom PD k NZC a PD k jednosmernému okruhu je jeden a ten istý človek.

Názor na to nech si urobí každý sám...
Reply on: veteran #62706:
ani neviem, ako nazvať, že existujú 2 rôzne oficiálne projekty. Podvod? Ale dodatočne si to podľa mňa poistia novým projektom, ak to už neurobili.

Re #62707 veteran: priechod pre chodcov v pešej zóne je absolútna sprostosť, keďže kdekoľvek v pešej zóne má prednosť chodec. Z tohto pohľadu sa dá veľmi nadnesene povedať, že pešia zóna je akýmsi veľkým priechodom pre chodcov.
Reply on: veteran #62706:
Aha, takže zjednosmernenie celého centra a širšieho centra a úplné prekopanie základov dopravy v meste sa prišije k jednej budove a pekne-krásne si ktosi uchmatne kšefty. Nenachádzam slov.
Reply on: jt #62704:
Ver mi, že aj mňa by to zaujímalo. Minimálne už len to poschodie navyše, keď by sa väčšia šírka budovy nepotvrdila (uvidíme po odstránení plotu).

Re #62705 TA: Vieš, de iure je všetko OK. Aj v pešej zóne platia pravidlá CP. Aj na Hlavnej je pešia zóna, do ktorej majú povolený vjazd zásobovacie vozidlá, dokonca aj MHD (ešte stále - relikt po zachádzkach nočákov z 90. rokov). Ale pešia zóna, kde v špičke pôjde spoj každú minútu?! To je trošku na hlavičku, nie? To je jasný príklad, že situácie "de iure" a "de facto" môžu byť veľmi odlišné. Z toho vyplýva, že chodci v tejto pešej zóne nemajú nijaké právomoci navyše, musia sa držať na úzkom chodníku, dokonca sú limitovaní priechodmi pre chodcov (celkom 6 ks).
Reply on: jt #62699:
"Je tento jednosmerný okruh schválený, že sa mu prispôsobuje tento jeden z najvyťaženejších uzlov v meste a jednoznačne najvyťaženejší uzol v centre? Doteraz to bol len akýsi návrh... "

Z toho, čo tu p. Titl doteraz napísal, mi vyplýva, že:
- na zjednosmernenie sa nemuselo robiť výberové konanie, pretože je to súčasť dopravného riešenia NZC
- na moju otázku, ako súvisí napr. križovatka pri Jumbe, tri pruhy na Bačikovej ulici atď. (všetko prvky projektu zjednosmernenia) som odpoveď nedostal.
- vyplýva teda z toho to, že jednoducho firmy a osoby, ktoré robili PD k NZC dostali kšeft navyše - a to všetko s požehnaním mesta - viď dodatok k zmluve.

Ak sa mýlim, tak nech ma p. Titl opraví.

"Napríklad - Aupark sa mal podľa zmluvy s mestom začať stavať po úplnom vybudovaní cesty a všetkých vyvolaných investícií."
To je pravda. Ale akýmsi zázračným šmahom prútika sa to zamietlo pod koberec.

"Alebo to veteranom spomínané tichučké navýšenie počtu poschodí, či napríklad nedodržanie projektu pri samotnej budove (kde zmizli sklenené plochy?)..."
Neviem presne, s akým projektom išli na stavebný úrad, ALE na EIA dali projekt, ktorý počítal v južnej sekcii s o jedno podlažie menšou podlažnosťou. A potom sa pýtam, načo tu máme EIA, načo tu máme hlukové skúšky?
Reply on: veteran #62694:
"Mňa však zaráža iná stupídnosť - pešia zóna v severnej časti "námestia", do ktorej budú mať povolený vstup spoje MHD. Čiže minimálne tých 60 vozidiel za hodinu v špičke (možno aj viac). Akáže to je pešia zóna? To, že na začiatok a koniec osadíme DZ, z nej robí pešiu zónu len de iure. De facto na nej chodci nebudú mať nijaké extra "právomoci" a prednosti v porovnaní s obyčajným chodníkom. Celé to zaklincuváva 6 priechodov re chodcov v tejto "pešej zóne".

--->>> nechcem nič zlé vodičom MHD, ale predstavme si takýto "protest" ľudí: každý by sa prechádzal po tejto pešej zóne, ako by sa mu zachcelo. Čo by museli robiť vodiči (a dokonca aj električiek)? Dávať každému jednému chodcovi prednosť, prípadne až zastaviť vozidlo. Vie si to niekto predstaviť?
Mne z toho vychádza len jedno - nebude žiadna pešia zóna, bude to klasická cesta, kde bude zakázaný vjazd okrem MHD.
Reply on: veteran #62702:
Ak je to tak, tak som zvedavý na riešenie čiernej stavby.
Reply on: TA #62701:
Upúšťalo sa od viacerých riešení. Napríklad sa akosi vytratilo napojenie Hlavnej na trať, okrem iného. A áno, k tomu by bolo tiež zaujímavé vypočuť si stanovisko - Kde zmizla dlažba z cesty medzi auparkom a DtBH? Veď HB R sľuboval rozšírenie pešej zóny od Dargova po budovu VšZP. Taktiež mala byť zastávka električiek pred Dargovom v oboch smeroch, bola to jedna z viacerých pripomienok DPMK, ktorá bola pre investora záväzná pre vydanie povolení od Dráhového úradu, toto tiež nikomu nevadí? Niekto si tu očividne robí kto chce.
Reply on: Dimi #62698:
Ja mám rovnaký pocit a podozrenie s tou šírkou - z fotiek ale aj s pohľadu spoza plota mám pocit, že tam chýbajú minimálne dva metre. Už sa neviem dočkať, keď odtiaľ zmizne oplotenie...
Reply on: jt #62688:
medzi Dargovom a DoubleTree mala byť pešia zóna. Asi sa od nej upustilo.
Reply on: Dimi #62697:
Teraz keď je už skoro všetko hotove A VODIČI ANI LEN NETUŠIA ČO ICH ČAKA už možete zasahovať akurat tak do piesku na stavbe.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.