Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #62694:
Ad. hlavný ťah - myslel som to v súčasnom ponímaní, keď tento prieťah vedie z východu na západ a zo západu na východ. Zrazu sa šmahom ruky jeden z týchto smerov takto znepriechodní... A ja sa pýtam:

- Je tento jednosmerný okruh schválený, že sa mu prispôsobuje tento jeden z najvyťaženejších uzlov v meste a jednoznačne najvyťaženejší uzol v centre? Doteraz to bol len akýsi návrh...

- Projekt dopravného riešenia bol schválený v inom rozsahu a v inej podobe, je táto zmena v poriadku? (ale na to sme si už zvykli, HB R porušil zmluvu a záväzky už viacnásobne a samozrejme beztrestne)

- a hlavne ma zaujíma - Prečo sa toto znižovanie nákladov investora (užšia cesta si nevyžiada preložku pamätníka), prezentuje ako nová organizácia dopravy v meste, ktorá má byť v prospech ľudí? Veď na námestie vycapil investor billboard s nápisom "REALIZÁCIA VEREJNÝCH INVESTÍCIÍ", kde je cesta bez toho dementného obchádzania po bočných uličkách, kde by ani dopravu neposlal ani podpriemerne inteligentný človek.

(samozrejme, že sa to nepýtam konkrétne teba, ale Titl opäť neodpovie, to on zvykne... Vyberať si len otázky, ktoré sa mu hodia)

Re #62697 Dimi: Samozrejme, už bude neskoro, veď zrušilo sa parkovisko na konci Južnej triedy pri lekárni a už sa na ňom stavia táto cesta po tej úžasnej obchádzke. Najlepšie je vytiahnuť zmenené plány tesne pred tým, ako sa podľa nich začne robiť, aby sa už nikto nestihol sťažovať. Ako hovorím, niekomu tu rozhodne absentuje chrbtová kosť.

Re #62698 Dimi: Či je širší je otázne, rozhodne to ale nie je prvý raz, čo sa porušujú záväzné plány. Napríklad - Aupark sa mal podľa zmluvy s mestom začať stavať po úplnom vybudovaní cesty a všetkých vyvolaných investícií. A hľa, na Auparku sú už okná eskalátory a cesta pripomína stavenisko a tankodrom. Alebo to veteranom spomínané tichučké navýšenie počtu poschodí, či napríklad nedodržanie projektu pri samotnej budove (kde zmizli sklenené plochy?)...
Reply on: veteran #62694:
Mam taky pocit, ze HB Reavis postavil Aupark sirsi, ako mal povodne byt. Takze v dnesnej dobe nie je mozne pridat dalsi pruh, ktory tam povodne byt mal. Nuz a preto dali dopravnym inzinierom (dopravnemu inzinierovi) dalsiu ulohu, a sice vymysliet iny dopravny plan. Tak vznikol ring, ktory tu niekto chcel uz pred niekolkymi rokmi. Teraz sa mu to hodi... Ale kosicanom urcite nie.
Reply on: jt #62691:
Mam taky pocit, ze tak, ako sme zasiahli proti zruseniu TD v KE pred par rokmi, tak zasiahneme aj teraz, aby tento nezmysel nepresiel...
Reply on: jt #62691:
O niekoľko rokov k nám budú chodiť dopravní experti z iných krajín... Aby videli, ako sa to robiť nemá. ? ?
Reply on: veteran #62694:
Po konzultácii s Furčanom to vyzerá tak, že tá spodná koľaj bude ešte pôvodná z roku 1942 a tá vrchná bola zo stavby rýchlodráhy. Mal som pôvodne info, že na Štúrovej sa trať menila počas výstavby Dargova a obnovy trate na Kuzmányho - no zdá sa, že to nie je pravda...
Reply on: TA #62687:
Koľaje sa v tom čase pokladali od starej stanice až po križovatku na Moldavskej. Najväčšia sranda bola, že len niekoľko rokov na to sa robila preložka trate na novú stanicu preč z Kirovovej ulice, ktorá sa začala postupne asanovať.

Na Moldavskej bola pôvodne len jedna koľaj - ešte z roku 1942, keď tam zriadili linku 6 do tehelní. Niekedy v roku 1965-66 (píšem z hlavy, možno som sa o nejaký ten rôčik sekol) Štúrovu ulicu s Moldavskou (od zimného štadióna ďalej až do VSŽ) rozšírili na 4 pruhy (vtedy to bola súčasť štátnej cesty I/50) a robili aj rozšírenie trate. Vyzeralo to takto: http://img148.imageshack.us/img148/5435/r0000285.jpg

Neviem, prečo staré koľaje nevytiahli - ale Štúrova nebola určite nižšie položená. Aj keď jej "zvýšenie" vo východnej časti sa plánovalo. Preto sú pri Dargove tie schodíky a okolo fontánky také prudké spádovanie ku obrubníku. Ulica mala byť v tejto časti totiž čiastočne zvýšená kvôli podúrovňovej komunikácii vedúcej po osi ulice.

Re #62691 jt: Titl nedal žiadny hlavný ťah na Fejovu. Hlavný ťah bude presne v opačnom smere, keďže pôjde o jednosmerný okruh. Aspoň tak to je na papieri. Som zvedavý, kto prinúti vodičov ten okruh aj takto používať. Myslím, že veľa z nich radšej bude kľučkovať po Fejovej, resp. po iných uliciach, ako by mali ísť plynulo po okruhu - síce o pár stovák metrov viac.

Mňa však zaráža iná stupídnosť - pešia zóna v severnej časti "námestia", do ktorej budú mať povolený vstup spoje MHD. Čiže minimálne tých 60 vozidiel za hodinu v špičke (možno aj viac). Akáže to je pešia zóna? To, že na začiatok a koniec osadíme DZ, z nej robí pešiu zónu len de iure. De facto na nej chodci nebudú mať nijaké extra "právomoci" a prednosti v porovnaní s obyčajným chodníkom. Celé to zaklincuváva 6 priechodov re chodcov v tejto "pešej zóne". To je to isté, ako naša slávna RC krížom cez mesto. Síce nejako spĺňa normy (okrem MÚK P/S), ale je to neskutočný nezmysel.

Ďalšia vec, ktorá ma hnevá - absencia cyklistického chodníka. Na Hlavnej je cyklotrasa, na Južnej triede je cyklotrasa, no spojku cez NO netreba - však načo... Aspoň istá firma ušetrí (na jedno poschodie postavené navyše oproti stavebnému zámeru na EIA - na to sa peniaze našli).
Reply on: Abcdefgh #62692:
Údajne október 2011.
kedy to ma byt vsetko hotove? teda aj otvoreny aupark?
Reply on: Peter55 #62690:
Takáto stupídnosť musí vadiť každému normálne uvažujúcemu človeku. Ja som aj minule vravel, že nie som principiálne proti jednosmernému okruhu, ale toto, čo sa plánuje tu... Nekomentujem radšej. Odhliadnuc od týchto očividne na objednávku vykonaných zmien pri auparku, kompletne prekopávať systém dopravy v celom meste bez nejakej štúdie, bez viacerých návrhov a akejkoľvek, aspoň odbornej, diskusie nie je možné hádam nikde inde. Lebo na Slovensku nemáme žiadneho dopravného experta, žiadne dopravné školy, nás môže spasiť len Titl bez chrbtovej kosti.
Reply on: jt #62689:
Už aj ty jazdiš autom, že ti to začalo vadiť po minulotyždňovej konverzacii ? ?
Reply on: jt #62688:
Myslím si ale, že na tomto mieste by boli pripájacie pruhy zbytočnosťou, tie nech sa robia na diaľnici, takže zas také nelogické to nie je.

Určite nie tak ako to doje...babrané upravenie hlavného ťahu v smere z východu na západ. Pán hovorca auparku, ktorý má popri tom aj projektovanie dopravy, akosi prekreslil pôvodný plán a hlavný ťah poslal na Južnú triedu a Fejovu. Tak (bez prepáčenia) debilné riešenie, kde jeden smer úrovňovo pretína opačný, aby kľučkoval po bočných uličkách a následne ho po 80 metroch úrovňovo skrížil opätovne späť, som ešte nikde nevidel. A detto to nenápadne schudnutie východo-západného smeru od Palackého na jeden jediný jazdný pruh je, priam geniálne. Veď čo sa nespraví pre zníženie nákladov investora na minimum, radšej takýto stupídny paškvil, ktorý tu ostane desiatky rokov, ale hlavne, že sa nemusí posúvať a otáčať pamätník...

Už som to písal inde, ale zopakujem - o Titlovi sa raz bude hovoriť veľmi škaredo.
Reply on: Dimi #62686:
http://ptinziniering.sk/aktualne_projekty_pdf/Aupark%20201%20uprava%20jednosmernost%202011.pdf
Odpoveď nájdeš tu, Dimi. Ale napomeniem ti, že ide o Košice a robí to Titl, takže trikrát hádaj ?
Reply on: veteran #62683:
ak je to známe, v akej dĺžke sú uložené pôvodné koľajnice?
Vtedy bola Štúrova o toľko nižšie položená ulica?
Reply on: PTI #62684:
Pan Titl, jedna vec pri doprave v okoli auparku mi nie je jasna. Co sa tyka terajsej Rooseveltovej ulice od saleneho domu v smere po Pribinovu. Teraz pred Pribinovou auta bocia dolava k dargovu a napajaju sa na Sturovu doprava. Takto to ostane navzdy? Ostane pred Dargovom odbocovaci pruh pre vyjazd z Rooseveltovej, prip. aj Pribinovej, ak ostane v smere Zapad - vychod?
Reply on: veteran #62683:
Ach tie kosicke sposoby ?
Reply on: Abcdefgh #62682:
Autobusy by mali cez NO prechádzať v oboch smeroch bez obmedzenia až do ukončenia výstavby NZC Aupark. Tak isto aj trolejbusy. Od stredy by už mali jazdiť aj električky. Ešte sa bude dorábať ostrovček ED pred Dargovom.
http://lh3.ggpht.com/-VC7geoZdXxk/Tiq41wQNnWI/AAAAAAAAAuw/05adl5jCCJs/IMG_2985.JPG?imgmax=800

Archivácia koľají ? Na spodku pôvodné koľaje ešte zo stavby RD do VSŽ, na nich boli uložené nové koľaje (počas rekonštrukcie v 80. rokoch). Dajú teraz aj tretiu vrstvu ?
namestie je dobre rozbombardovane 😃 nevie niekto ako sa to bude dalej riesit? budu stale busy prechadzat po namesti, alebo bude aj autobusova doprava odklonena na nejaky cas?
Reply on: Sheep221 #62665:
mylis sa, pokuta sa da vyplatit LEN v hotovosti na prepravnej kontrole .. clovek si musi vybrat dovolenku aby mohol ist zaplatit ..
Reply on: Tambus24 #62679:
Ak sa zavedie lístok 15-minútový, tak tým podnik rozhodne nič nezíska, ba práve naopak. Ak sa teda ponechá aj 30´ lístok. Toto by bola ukážka amaterizmu a dôsledok tých nechutných politických nominácií na riadiacich postoch a v dozorných radách.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.