Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #58928:
logicky - ak rýchlo mávneš kartou pred snímačom alebo priložíš kartu na slabé miesto snímača, potom nevyčíta korektne všetky informácie z karty a vyhlási kartu za neplatnú. Odporúča sa prikladať kartu na miesto, ktoré je označené príslušným symbolom (karta/card), ja osobne neodporúčam ju prikladať priamo na plast, ale držať približne 5cm od snímača - v tomto bode je snímacie pole najsilnejšie a transakcia tak môže byť vykonaná rýchlo. Mnohí prikladajú kartu na miesto vkladania lístka (slabšia zóna čítania karty). zboku, zdola či priamo na displej...

Nefunkčné označovačovače - nahlásil si vodičovi?
Reply on: jeden pomaranc #58845:
Detto vcera som siel 23-kou od Jakabovho. 3 minuty meskanie na prvej zastavke...
A pri Carrefoure pravidelne nastupujem do zafajceneho vozidla. Vodic si jednoducho v tej zime hodi sluka v kabinke a potom ide na kolecko. Zatial som to riesil len pohovorom s dotycnym, ale prisambohu nabuduce zavolam rovno dispecing.
Ako sme sa v pondelok v 5610 s Emtrestom poihrali alebo (Ne)Funkčnosť označovačov 5610 v praxi:
nástup:
1. zadný označovač nereagoval na priloženie BČK vôbec, pričom sa tváril, že je v prevádzke
2. po presune k strednému označovaču som si zakúpil CL; následne si chcel kúpiť CL ďalší cestujúci, jemu však označovač po priložení BČK oznámil neplatnú BČK (samozrejme, mal ju platnú), tak sa cestujúci presunul k prednému označovaču, kde si zakúpil CL
výstup:
1. cestujúci predo mnou si chcel optimalizovať CL, avšak stredný označovač mu vyhlásil neplatnú operáciu, preto sa presunul k zadnému označovaču, kde rovnako nepochodil
2. medzitým som si chcel optimalizovať CL pri strednom označovači ja, no taktiež som nepochodil, tak som šiel k prednému označovaču, kde sa to aj mne aj pánovi z bodu 1 podarilo
3. následne ďalší cestujúci prikladal BČK k strednému označovaču a čuduj sa svetu, zrazu žiadna chyba
4. po výstupe som zhliadol, ako predný označovač zahlásil pánovi nejakú chybu – vzhľadom na ostré pípanie predpokladám, že išlo o neplatnú operáciu
Takže zhrňme si to: ktorý označovač pre BČK fungoval 100-percentne? Žiadny. Ešte malá poznámka k strednému označovaču len pre papierové CL: netlačí, no usmieva sa na nás zelenou farbou.
Dá sa to nejako logicky vysvetliť ❓ (rečnícka otázka)
Reply on: Košičan #58914:
Už ukončím, no absolútne si ma nepresvedčil. Ale, keď teda je chytenie za golier neoprávnené zo strany dopravcu, skúsim položiť otázku. Ako si iste učil, za porušenie právnej povinnosti, t. j. okrem iného aj porušenie práv iného (v tomto prípade určité práva bezdomovca), by mala byť sankcia. Vodič chytí bezďáka za golier a bez toho, žeby mu ublížil na zdraví (žiadny škrabanec, modrina) ho vyvedie z voza. Pod skutkovú podstatu akého deliktu by si subsumoval toto konania vodiča?
Reply on: Axel #58922:
kým technika nezjednotí tlačidlá, ťažko je k tomu napísať manuál, nakoľko tieto tlačidlá sú vo všetkých farebných vyhotoveniach (biele, žlté, červené, zelené, modré, čierne...) ?
Reply on: gabo5607 #58795:
Na tie rynave, mastne, zuvackami olepene potahy by sa hnusilo sadat aj mojmu psovi...
Reply on: Axel #58922:
Je zaujimave, že keď sa zrušili zastavky na znamenie a ostal len dopyt tak každy postlačal všetko čo našiel alo sa stlačiť ale teraz keď to treba urobiť tak už to všetci "zabudli". A manual podľa mňa netreba, inteligentny človek sa zavšasu rozhliadne po voze a zisti si ake su tam tlačidla, resp ktore služi na otvorenie dveri, buď vylučovacou metodou, že červene to asi nebude alebo to "obkuka" od inych...
Reply on: Peter55 #58741:
Otazka sice nebola na mna. Ale odkial ma bezny cestujuci vediet, ze je jedno co postlaca? Lebo v poslednej dobe vidim, ze ludia v snahe ist von postlacaju vsetky tlacidla co maju poruke.
Reply on: Peter55 #58732:
Pomaly aby sme mali manual na tlacidla... Kto sa v tom ma vyznat? Co voz, to ine tabule, ine tlacidla,...
Reply on: Dispecer #58920:
Hm takže ďalši ukrajinak bude mať inu verziu?
Reply on: Peter55 #58918:
Pokiaľ viem a dobre si pamätám, tak:
- Citelisy mali mať aj vlnky, no v Karose to už "neskoro" zistili (jednoduchšie povedané)
- s tým, že 6240 pôjde do nového náteru sa až tak nepočítalo...
Reply on: Peter55 #58918:
sory ta karosa 100 krat hranatejšia ma byť 700vka - 6240
Reply on: Dimi #58913:
Aha, no len nechapem jednu vec, na citelisoch sa predok už neprelakovaval do vlniek lebo citelisy su "oble" ale na 900vke ktora je 100 krat oblejšia musela byť v predu vlnka, a na karosa ktora je zase 100 krat hranatejšia nemusela ?? Karosy by mali mať jednotny predok podľa mňa... taky ako citelis
Reply on: Dimi #58913:
Na kompletne hranatú Karosu B732 sa skutočne nehodia tieto krivky a oblúky od strechy až po spodok... Keby aspoň ostala medzi oknami čierna a strecha jednej farby (ako majú citelisy), mohlo to byť ako tak ešte pre ten typ prijateľné..
Reply on: Dimi #58913:
Tym, ze pre kazdy typ osobitne, uz to nie je jednotne. A aky ma suvis ten mazanec s krivkami b932 alebo T6?
Reply on: Košičan #58890:
Ja myslím, že ohĺadom tejto prolematiky sa zhodneme. Vodič nemá právo použiť žiadne hmaty ani chmaty, to by bal iba v prípade, že on sám by čelil útoku, v tom prípade môže adekvátne odpovedať, ale to konieckoncov hocikto. Pokiaľ niekto nespĺňa podmienky prepravy a na vodiča nereaguje, vodič by mal upovedomiť dispečing, a tí by mali upovedomiť políciu.
Reply on: AAA #58911:
ale ty nehladaj "Ameriku" v obcianskom zakonniku 😃

Ja netvrdim ze vodic nema opravnenie vylucit cestujuceho
Ved to vyplyva zo zakona c. 168/1996 Z.z. v zneni neskorsich predpisov a PP DPMK.


Ad a) nevravim ze nie
Ad b) kedze sa taky cestujuci prepravuje tak zasah do prav subjektu trva ... nevravim ze nie
Ad c) Primerany sposob je vyzvat cestujuceho na opustenie vozidla.
Ad d) ak cestujuci po vyzve opusti vozidlo, tak vodic odvratil zasah do prav DPMK 😃

jedine v com sa nezhodneme je Ad c)

V zakone cislo 168/1996 Z.z. § 9 ods. a) je dopravcovi priznane opravnenie na vylucenie cestujuceho z prepravy ale nie su blizsie uvedene ake donucovanie prostriedky je vodic opravneny vyuzit pri odvrateni zasahu do prav dopravcu.

lebo podla tvojho tvrdenia je aj jazda bez platneho cestovneho listka zasahom do prav dopravcu ... a nikto voci takemu cestujucemu neuplatnuje fyzicku silu 😃

pretoze za porusenie PP cestovanie bez listka je sankcia financny trest a za porusenie PP cestovanie pod vplyvom alkoholu je sankcia vylucenie z prepravy

A co sa tyka praxe ... na pouzitie sily zo strany vodica by stacilo aj slovne vyhrazanie cestujuceho 😃 ale pokial by len nadalej sedel a nic viac nerobil ?
Reply on: Peter55 #58897:
Deko dostal navrh od architekta, pre kazdy jeden typ vozidla v KE. Ten najlepsi bol schvaleny. Tie vozidla su tak striekane naschval. Kazdy typ individualne, podla svojich "kriviek"..
Čo tu stále viete rozoberať o tom vylúčení z prepravy. Stalo sa neraz že vodič zodvihol za golier nejakého feťáka a vytiahol ho von...a kde sa už ten len bude sťažovať, keď si ani nepamätá ako sa volá...na takéto situácie je podľa mňa zbytočná polícia. Skôr keď je vo vozidle mládež "posilnená" alkoholom, vtedy je to namieste...
Reply on: Košičan #58898:
Jeden z komentárov k § 6 OZ:
Podmienky dovoleného svojpomocného konania sú presne ustanovené a treba ich dodržať. Musí ísť o:
a) neoprávnený zásah do práva subjektu, ktorý zásah odvracia.
b) bezprostrednú hrozbu zásahu, prípadne už aj o jeho začatie, ak zásah ďalej hrozí, prípadne hrozí jeho pokračovanie,
c) primeraný spôsob odvrátenia zásahu. Pri vybočení (excese) z jeho primeranosti vo vzťahu k hroziacemu alebo už začatému zásahu by prichádzala do úvahy zodpovednosť za porušenie práva,
d) odvracanie zásahu tým subjektom, ktorý je zásahom do svojich práv ohrozený. Svojpomocne môže konať i zákonný zástupca (rodič resp. opatrovník), ak sú takto ohrozené práva jeho maloletého dieťaťa alebo práva jeho opatrovanca.
Ad a): je preprava v rozpore s PP zásah do práva DP, je
Ad b): zásah trvá, ide o komisívne, trvajúce,
Ad c): nikde som nepísal, že mu môže dolámať hnáty. Ale keď ho silno chytí za ruku a bude takáto sila stačiť na vyvedenie, resp. uvedomenie bezďáka, že vystúpi sám, je to primerané? Je.
Ad d): Ide o zásah proti DP odvracaný zamestnancom DP.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.