To je blbost co si napisal. Lebo 9 melonov stala len seria 3511 - 3520, dalej cena jezveca bola 7,5 miliona. To len tak aby si nepisal blbosti. Cena 5,5 miliona vychadza na B952, lebo 961tka je cca o melon nieco drahsia
Chronometráž s preferenciou síce súvisí, ale preferencia je vecou dohody medzi ÚSSK - RSK (Útvar správy komunikácií Košice - Referát správy komunikácií) a ODS DPMK (Odbor dopravnej služby) a následné prispôsobenie chronometráži dopravným podnikom. RSK však o dynamickej zelenej pre elektičku nechce ani počuť a tak tá stráca zmysel. Súčasná preferencia v podstate len upravuje čas čakania na svetelnej križovatke vzhľadom k posunom zastávok za tieto križovatky (ako vieme, tie sa zasa posúvajú kvôli samostatnému jazdnému pruhu vľavo). Takže chronometráže tým pádom zostali, resp. sa aj zhoršili.
Inak odporúčam postaviť sa ku križovatke Alejová-Pri prachárni (OC Cassovia) a sledovať prichádzajúce električky na semafor. Občas je tu na skúšku zapnutá dynamická zelená. Vtedy tu všetky električky v plnej rýchlosti prechádzajú na signál voľno.
Ono ta preferencia mi evokuje snahu o co najkratis cas potrebny na prejazd urcitym usekom. Na jednej strane su tu nove senzory na preferenciu ( cize na skratenei casu ), na druhej strane je tu mozno 30 rokov stara a dnes jasne nevyhovujuca chronometraz. Ci preferencia a chronometraz tiez spolu nesuvisia?
Veď áno, po tom, čo sa vylúčilo, že by išlo o CityBus nad tou cenou visí otáznik.
Re #5445 Nodes: Však preferencia ED nemá s križovatkami ako takými nič spoločné. Tá je len na svetelných križovatkách a má urýchliť čakanie na nej. Semafory sú ešte na križovatke s Požiarnickou, tak verím, že senzory pribudnú aj tam.
Pre mna to znie podobne ako situacia, ktora nastane pri neustale sa zvysujucej cene ropy a tym aj cene nafty. Ta bude musiet viest skor ci neskor k zvysovaniu cestovneho a v krajnom pripade ( a mozno dost utopickom ) povedie k obmedzeniu autobusovej dopravy. A kedze elektricky a trolejbusy su na tom tak ako su ( a lepsie budu skutocne len velmi velmi tazko ), aka situacia asi anastane v MHD v KE...?
Veď práve privysoká cena vašej B 952 bola živnou pôdou pre diskusie či sa nejedná o City bus. Ja si nemyslím, že by to City bus bol, ale stále nerozumiem, prečo je tam tá ukrutne vysoká cena.
Re #5440 Nodes: Som presvedčený, že príde moment, kedy budú musieť uznať, že iného východiska niet.
Zreje vo mne chcenie sa za touto vecou poobzerat dokladnejsie. A co sa tyka prestupnej tarify... Fakt si myslis, ze sucasne vedenie podniku a magistratu je k nej naklonene? Lebo toto vidim velmi cierno.
Inak len pre zaujímavosť, na http://infobus.com.pl/text.php?id=266 som našiel cenu za Solaris Urbino 10 pre poľského dopravcu, kde sa uvádza cena 625 tis. Zlotých, čo je pri kurze 9,11 Sk/1 Zl presne 5.693.750 Sk.
Inak cena jedného košického SU15 je údajne okolo 9 mil. Sk, pričom štandardná cena by sa mala pohybovať okolo 11 mil. Sk. Cenu Solaris Urbino 18 som na nete nikde nenašiel.
Dnes boli nainštalovane na Južnej triede kamery popri el-trati.Jedna je smerom do mesta pred obratiskom pri Hotely Strojár a druha smerom z mesta mädzy zastavkamy Stará nemocnica-Hotel Strojár.Kamery sú umiestnene na tenkých stlpoch.
Mne by sa pri totálno-radikálnom prestupnom linkovom vedení pozdávala skôr a-busová linka v trase Na doline - Materská škola - Lingov (východzia zast. TD) - OC Laborec - Lingov (stanovište na Herlianskej) -Kultúrne stredisko - Detský domov - Cintorín - Na doline. Dal by som tam interval zodpovedajúci interval s prípojmi na Lingove a OC Laborec.
Vlado už za mňa odpovedal, takže už len k tej kapacite - SU15 má približne toľko sedadiel, ako ich má SU18. Tým, že má viac sedadiel, do SU15 sa zmestí približne toľko stojacich ako do SU12. SU12 má naopak o tretinu menej sedadiel ako SU15.
Čo sa týka "koberca" na Gorkého, nie je to žiadna sláva. Len pár dní po položení asfaltu sa okolo niektorých kanalizačných vpustov opäť robili výrezy a tam sa samozrejme nanovo asfaltovalo... Stačí sa len lepšie pozrieť. Na Slovensku je to proste raz tak.
Dopravák