Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #5430:
podľa tvojej kritiky v príspevku som zistil, že ten príspevok nepatril mne, " Re #5245 Dispečer : Opäť výmysly... ale Dispečerovi.

Re #5429 Vladimír: Dobre, ale cena nie je väčšia ako 5 milionov.
Re #5428 jardel: Ty kokso, to som nevedel...
Re #5430 Sarko: Nepochopil som ťa. 15 Metrový autobus má viac miesta ako 12 metrový ?

Dnes som zistil, aká sila pracovať znamená pre košických robotníkov. Gorkého je ako koberec.... ? ?
Reply on: jardel #5427:
Pre koho SU15 blbo bočia? Pre cestujúcich určite nie a pre vodiča je to vec praxe. To, že sa nie je kde chytiť, nie je vina výrobcu, ale objednávateľa, teda DPMK. Aké si DPMK objednal, také má. Solarisy sú spoľahlivé autobusy a o nejakých večných problémoch s dverami nemám informácie. Mohol by si o tom napísať konkrétnejšie?
Reply on: jardel #5423:
Prečo by mal DPMK kupovať vysokopodlažné Karosy, keď za porovnateľnú cenu má nízkopodlažné Solarisy? Podľa akého kritéria do KE viac "sekne" Karosa než Solaris?

Okrem toho, SU15 vypĺňa chýbajúci článok medzi 12 a 18m autobusmi. Takže ak by DPMK postupoval podľa nejakého kľúča, 15m Solarismi by obsadil menej vyťažené linky, na ktorých však 12m sóla nepostačujú. Ďaľší príklad môže spočívať v obmedzovaní, kde namiesto preriedenia spojov sa interval na linke zachová, ale namiesto kĺbových autobusov sa dosadia 15m.

Re #5424 pitto32: To som aj ja svojho času tvrdil, že kĺbová Karosa=15m Solaris, ale nie je to tak. SU15 má z kĺbaku identický počet miest pre sediacich a naopak, z 12m sóla identický počet miest pre stojacich cestujúcich. Takže je to maximálne vlastne také pohodlnejšie sólo vozidlo.

Zaujímalo by ma, odkiaľ si zobral presne určenú lehotu nedodania Karosy B961. Najskôr si vymýšľaš.

Re #5245 pitto32: Opäť výmysly...
Reply on: jardel #5423:
Spýtam sa Ťa len na jedno: DÔVOD. Dôvod, prečo by mal DPMK uprednostniť Karosu B 961E pred Solarisom.
Také niečo, že Karosa do Košíc "viac sekne" NIE JE dôvod. A už vôbec nechápem zmysel toho, prečo by autobus so schodmi mal lepšie "seknúť" ako nízkopodlažný autobus.

Re #5224 pitto32: Áno, pre poruchy kĺbu. Ale je zaujímavé, že nikde inde mimo DPMK poruchy kĺbu nevyústili do ukončenia nákupu kĺbových vozidiel.
Ja dúfam, že NIKDY Karosu B 961E v Košiciach neuvidím.

Re #5225 pitto32: Tak to si o dosť prehnal. Zas taká lacná kĺbová Karosa nie je.

Re #5226 jardel: Keby sme boli opäť v roku 2000 a DPMK by sa rozhodoval, akými nízkopodlažnými autobusmi obnoví svoj park, mohli by sme rozoberať plusy a mínusy City busu a Solarisu. DPMK sa však rozhodol. Rozhodol a nakúpil Solarisy, ktorých je dnes už 37. A pri takomto počte je meniť dodávateľa NEZMYSEL vzhľadom na základňu technických dielov atď., atď., atď.
pitto32 15 metrove su drahsie ako 18m,
SU15 maju tiez nevyhody blbo bocia,nieje sa kde chytit v autobuse,su to take nedorobene busy vecne problemy s dverami atd
a co tak ceske citybusy
Reply on: pitto32 #5424:
...B961E sú 3-krát lacnejšie ako SU15. Su15 má asi cenu 9.5 mil. a B961E asi 3.5 mil. Sk. ....
Reply on: jardel #5423:
dpmk nechce kupovať 18M-ové autobusy, pre "poruchy kĺba" a 15-ové sú aj lacnejšie, majú takú istú kapacitu ako B961E. Karosy B941E sa už nevyrábajú.
Tiež by som chcel v košiciach buď 18M-ový Solaris, Karosu. Je mi to jedno, ale predpokladám, že najbližšie 3 roky neuvidíš B961E v Košiciach. ?
DPMK by mohlo kupit miesto SU15 radsej Karosy B-961 alebo B-941E,viac seknu do Ke
Reply on: Dopravák #5418:
No áno, zabudol som spomenúť, že väčšina administratívnych pracovníkov má piatky voľné, ktoré s úhradou 60% zo mzdy. Platí to tuším od 29. (16.7.), resp. 30. týždňa (23.7.).

Čo sa týka trolejbusov, sú pre Košice ideálne, ale pokiaľ sa bude MHD naďalej obmedzovať doterajším tempom, obávam sa, že trolejbusy nebudú mať kde premávať. Tie Vladom spomínané 4 spoje za hodinu na jednej trati by mali byť minimom. Takže ak by si chcel napr. spoločne s trolejbusmi sčasti ponechať aj prevádzku autobusov do KNV, trolejbus sa tam rozhodne neoplatí.
l34,by mohla jazdit castejsie lebo vzdy napraskana
Reply on: Vladimír #5419:
viem, že nie všade... Minule som to tu popísal, kde by mal trolej jazdiť...(ktoré Linky by mal nahradiť)...L16,18,20,30,34...
Reply on: Dopravák #5418:
Samozrejme, že sú ideálnym mestom. Ale to neznamená, že trolejbus pôjde úplne všade.
Reply on: Vladimír #5417:
Ja by som postupne z Košíc vypratal autobusy. Košice sú ideálne mesto pre TROLEJBUSY...

Ináč v DPMK (VPMK) to vrie! Začína sa prepúšťať a v piatok sa nepracuje (samozrejme okrem vodičov a pod.) Čítajte zajtra v istom Košickom denníku...
Reply on: Mike #5414:
Iste, ale zas a znova prichádzame k základnému poznaniu, že mesto veľkosti Košíc NUTNE potrebuje prestupnú tarifu. Pretože kým ju nebude mať, VŽDY budú protiargumenty typ "a čo keď trolejbus nejde práve tam a tam, kam ja chcem ísť".

Ak by som mal tú možnosť, v Košiciach by som v prvom rade smeroval k prestupnej tarife. Vzápätí po jej zavedení by som privítal komplexnú zmenu linkového vedenia, niečo na spôsob slávnej žilinskej AVTD.
Reply on: Sarko #5405:
Mohli ho v ramci moznosti, trochu zmalovat, aby mu na sprejovanie len tak skoro "nezabudol"
Dúfam,že dnes sa nikto nechystá naspreyovať NP-čko, zajtra by som ho mal mať 1.krát(zrejme 517, lebo 521 akosi nevidno???) ?
Konštruktívnejší prístup je v tomto smere taký, že keď už tu (v KE) ten trolejbus je, tak by sme (ste) sa ho mali snažiť preferovať. Čiže som náchylný podporiť riešenie , čo tu prezentoval "5", a to že 54 v úseku NO - KVP po trase TBUS úplne zrušiť (o 15, 19 a 36 ani nehovoriac), aby si vlčáci zvykli chodiť ekologicky; ale z BA som zvyknutý na to, že po radiále tramvaje alebo TBUSU môže chodiť aj nejaký expres (iba v špičke)

Celý čas mám napamäti prestupný systém, ktorý by mal existovať .( Prestupný systém sa zvyčajne prezentuje ako možnosť prestupovať na jeden lístok, ale v 99,9% je pri prestupnej tarife upravené linkové vedenie tak, že na jeden lístok nielen môžete, ale MUSÍTE prestupovať - viď spomínaný príklad s 29nou a spol. Iný prooblém na ktorý sa zvyčajne naráža je tvrdohlavosť mestských častí, ktoré musia zmenu linkového vedenia odsúhlasiť.)
Ide o čisto môj názor, ale mám asi takú predstavu, že v československých podmienkach by mal trolejbus zabezpečovať:
1.primárne dopravu do kopcovitých oblastí
2. sekundárne doplnkovú dopravu na sídliská (ideálne k tramvaji a nie k ABUSU)
3. terciárne Náhrada za ABUS hocikde.

Úplne ideálna kombinácia pre trolejbus je z toho: doprava na sídlisko na kopci.
Takými sú podľa mňa Furča a Ťahanovce

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.