Ano, kopu ciest je neodpratanych, KOSITaci na to kašlu. To už aby aj na vodiča pluhu trebalo vysoku školu aby mu došlo, že ten pluh tam nema na paradu ale na to aby odpratal sneh ktory vidi na ceste a nie kružil okolo neho ?
to mi je jasné, preto som aj uviedol, že ide o " veeeľmi hrubý výpočet ". Ale aspoň ilustračne je vidieť, že napriek takému počtu sa dajú celkom slušne udržiavať cesty zjazdné. Aj keby si to zdvojnásobil, teda prejazd 1 miestom raz za 2 hodiny, ani vtedy by to nemohlo vyzerať tak zle, ako sme teraz cez víkend videli. Napadá ma však 1 skutočnosť, na ktorú som zabudol - viacpruhové cesty.
To mi však pripomína niečo, čo som tu chcel napísať už doobedu. Napriek tomu, že už takmer deň nesneží, na niektorých križovatkách v centre stále nie sú odhrnuté odbočovacie pruhy. Mechanizmy prechádzajú len po už vyčistenom pruhu a viac ich nezaujíma. Opäť mimoriadne zlá koordinácia.
Len pripomeniem, že keď máš skutočne naliehavý hovor, tak odstavíš voz na krajnicu zapneš výstražné a vybavíš telefonát... Chcel by som vidieť ako by vodič za volantom zareagoval ak by sa dozvedel takú správu... ?
Tak vidíš. V meste je väčšia pravdepodobnosť nehody, aj keď s menšími následkami, na diaľnici menšia pravdepodobnosť s pravdepodobne horšou bilanciou, čiže telefonovať by sa nemalo nikde presne tak, ako to hovorí zákon.
Re #51963 TA: Nie je možné aplikovať takýto výpočet do praxe. Úseky, ktoré majú mechanizmy na starosti sú od centrály aj desiatky kilometrov vzdialené. K času samotnej údržby povrchu vozovky treba prirátať čas potrebný k presunu na daný úsek, presun na doplnenie posypu, presun medzi úsekmi, technickú prestávku, prestávku vodiča a pod.
veeeľmi hrubý výpočet :
dĺžka udržiavaných ciest je cca 300 km ( z toho trasy MHD tvoria cca 165 km ). Ak máme 25 mechanizmov, tak teoreticky vychádza na 1 vozidlo 12 km ciest. Je to veľa? Ťažko povedať. No podľa mňa ani nie. Pri pluhovaní a posype veľkými mechanizmami môže byť priemerná rýchlosť okolo 30 km/h - 40 km/h. Takže ak máme aspoň 10 sypačov s pluhmi, pri sólo jazde 165 km ciest pre MHD obídu za necelú hodinu.
musím Vás trochu poopraviť. Dĺžka cestnej siete síce môže dosahovať toľko km, ale zimná údržba sa nevykonáva pre celú sieť. To isté platí aj pre chodníky. Takže čísla sú oveľa menšie.
Ono, tých 25 mechanizmov by možno aj stačilo - ale museli by byť riadne koordinovaní.
Tiež si myslím, skoro mi oči včera vypadli keď som čital koľko vozov maju. A to su v tom zahrnute aj multikary a podobne angličaky ktore neodhrnu ani chondik lebo skapu.
Na take mesto by mali mať podľa mňa minimalne 50 VEĽKYCH vozov ako Tatra alebo niečo tomu podobne + traktory a ine angličaky na bočne ulice.
Nezastanem sa nikoho. Zbytočne sa do telefónu vykecávať počas jazdy je blbosť. Čo však ale keď je to naliehavý telefonát? Volá ti vlastné dieťa a má nejaký problém, alebo ti volá žena/priateľka že sa niečo stalo? Nie všetky hovory sa dajú odložiť až na konečnú. A aj keby...na tých pár minút v Krásnej? plus meškanie...podla mňa sú nebezpečnejší frajeri s holou hlavou a s telefónom pri uchu ktorý idú v aute po meste 120 km/h, plus predbiehajú, kľučkujú... Vodič MHD predsa prešiel psychotestami, a je oboznámený s tým čo sa môže diať, tak snáď tomu prispôsobí aj rýchlosť a spôsob jazdy...ak nie, riskuje, to je jasné ?
Dĺžka cestnej siete: 747 km
Plocha: 4 354 188 m2
Chodníky: 351 km
O to sa stará 25 mechanizmov a 40 pracovníkov spoločnosti Kosit - tak sa vyjadrovali všera kompetentní na čele s primátorom.
Otázka pre kompetentných: Čudujete sa, že akonáhle začne trochu viac snežiť, tak Kosit nestíha ? Lebo to sa nedá určite zvládnuť. Najmä ak sa prioritne čistí Hlavná ulica.
Myslím, že sa nejedná zo strany mesta Košice o spoľahlivé zabezpečenie zimnej údržby. Tá zmluva s Kositom je na veľmi tenkom ľade.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Yogi616