Cez Popradsku je to rovnako daleko ako zadom Ohladom dalsieho zastavovania je este predcasne hovorit, ked sa kazdu chvilu menia spoplatnene useky. Na definitivne riesenie v suvislosti s mytom si asi este pockame, ked sa to vsetko utrasie.
aha, tak teraz čítam Tvoj príspevok, presne tak to bude rozumnejšie, hoci stáť na Moldavskej ceste pri Kauflande by L 10 mohla, keďže pôjde okolo.
Objednávku ako takú chápem, ale bola by ochotná Optima priplatiť si k tej objednávke aj náklady na mýto
trasa odbočením z Bardejovskej cez Popradskú a následne Moldavskou cestou k Optime by znamenala úsporu cca 3 km na 1 pár spojov, čo je dosť. Obslúžená by nebola akurát zastávka Luník VIII a zastávka Stodolova by sa presunula na Popradskú niekde medzi križovatku s Bardejovskou a Petzvalovou a Kaufland. Obyvatelia Luníka VIII by síce z toho šťastní neboli, ale tak zase pár stoviek metrov prejsť pešo môžu ( ak musí byť Optima nevyhnutne obslúžená L 10 ), pričom od križovatky Bardejovská - Popradská - Petzvalova po juhozápadný cíp Luníka VIII to je cca 500 m.
Zachadzky su objednavka, tie mesto neplati... Urcite by ale vhodnejsim riesenim bola elektrickova doprava. Co sa 10, 11, 54 tyka, ak sa nic nezmeni na legislative, od 1.1.2009 pojdu:
- 10 medzi Lunikom VIII a Optimou bez zastavenia cez Popradsku a Moldavsku
- 11 medzi Lunikom VIII a Moldavskou, OC bez zastavenia cez Lunik VIII (zast. Moldavska, OC smer L9 na Popradskej)
- 54 - cez Lunik VIII (mozno uz od 23.12.)
Su tam iste moznosti - napr. posilnenie spiciek na 8/10 min predstavuje nizky narast vzkm - ale tu si treba polozit otazku, ci su vzkm tym najlepsim ukazovatelom, pretoze v prvom rade by malo ist o ekonomiku systemu a nielen o nejake cisla (vzmk), ktorych vyznam nie je vzdy uplne vsetkym jasny. Teda posilnenie spicky sa papierovo da urobit lacno, ale skutocnost je taka, ze kupovat/prevadzkovat vozidla len pre spicku je to najneekonomickejsie. Preto je v mnohych mestach zavedeny jednotny celodenny interval. Ak sa na to pozrieme z opacneho hladiska, tak redukovanie sedla zase usetri papierovo vela penazi, ale realne nie. Treba pocitat s dalsimi dojazdami/vyjazdami, platenim medzidielu vodicov. A nizsimi trzbami.
Menit intervaly teda ide pre rozne rezimy - posilnenie spicky na 8/10 je radovo stotisice km, vikendovy jednotny 15' interval na nosnych linkach milion km, zlepsovanie dopravnej obsluznosti pre male MC pomocou minibusov (tie redukuju investicne a prevadzkove naklady) zvysok.
-->>> to sa teda dotkne aj L 10 - snáď to už bude pádny argument pre ukončenie všetkých jej spojov na Luníku VIII, resp. zrušiť nezmyselne vymyslenú zachádzku k Optime.
Ak je dobre LV, s navysovanim vzkm netreba nic ine menit, len cestovne poriadky. Ak by sme "len" zaviedli intervaly na urovni (8 min rano aj pre elektricky, poobede jednotne 10 min, cez vikend 15 min a garantovali do okrajovych casti max 30 min interval (napr. s minibusmi na telefon)), uz by to bolo vyse 17 mil. vzkm. Plati pre NLV. Taketo CP su zvladnutelne aj pri sucasnom vozovom parku.
Podla povodnej vyhlasky 413/2007 mal byt spoplatneny dokonca aj usek Krematorium - Presovska - Vysne Opatske - Nizne Kapustniky a este aj Secovska. Novela 470/2009 (platna od 1.12.2009) nastastie ponechala "len" cesty do Sebastoviec a od VSS krizovatky do Sace (vratane krizovatky Moldavska - Trieda KVP). Uz je ale na svete aj dalsia vyhlaska - 513/2009 s opat novymi usekmi platnymi od 1.1.2010 (bez zmeny pre KE). Ktovie, kolko vyhlasok este bude, kym zacnu byt aj rozumne...
Je zazitok zavolat na infolinku SkyTollu, kde vam pan koktavo vysvetli, ze "musite platit na vsetkych uvedenych usekoch", pricom nech uz sa spytate na akykolvek detail, tak zopakuje tuto vetu. A ked trvate na nejakom vysvetleni, tak vas odkaze na mailovu adresu, z ktorej odpisu tak po 2-3 tyzdnoch.
Skoda, ze namiesto toho, aby sa pouzili peniaze na modernizaciu zastavok na rychlodrahe, nadchody/podchody pre chodcov, obratiska pre nadvazne busy, dobudovanie cesty medzi Peresom a Lorincikom, Malou Idou a Polovom, tak odtecu niekam uplne inam... Bez investicii do infrastruktury je totiz nerealne preniest vykony Peresa, Polova, Lorincika, Letiska, Ludvikovho dvora a PHV len na elektricky. Ved ani tie nadvazne busy nie je kde otocit, nehovoriac o kamikaze prechodoch...
A mimochodom, v BA sice nie je spoplatnene takmer nic, ale predsa len sa 2 useky najdu (aspon vo vyhlaske) - do Zahorskej Bystrice a do Jaroviec/Cunova. Ktovie, ci to bude aj v praxi... Z inych DP myto bude platit napr. Zilina, Nitra, Presov.
výhody by som videl v tom, že ostane zachovaný objem vozkm - to dobrý základ, napr. urobiť nové LV na viac vozkm, dalej súhlasím s ním v tom, že častá zmena LV nie je dobrá (všetci vieme že už na 1.krát sa mala spraviť poriadne, dôvody poznáme). S ostatnými výhodami NLV (jednotné intervaly, nosné linky,...) súhlasím.
Ja trimem, ale aj primátor chce vytrimac, tak prečo by mal spáchať politickú samovraždu, keď môže neurobiť nič a byť dobrým ujom primátorom, ktorému najviac záleží na spokojnosti našich milých voličov, pardon cestujúcich? ? Veď čím menej ho vidieť, tým viac boduje.
Este vytriim, zaciname stupnovat tlak. Zatial je to len na www.trolejbus.sk , neskor link preposlem vsetkym poslancom a primatorovi a zase neskor novinarom.. Ideme postupne. ?
Samozrejme, ze zostavaju! Pretoze velavazeny pan primat(or) slubil skvely predvolebny tah! Navysit financie pre dopravu a skolstvo. ALE... ! Co urobil? Dal viac prachov pre podnik, na vydavky, tykajuce sa obsluhy a dopravy. Znamena to, ze za to, co im navysil, vychadza podniku odjazdit 15,1-15,6 miliona km za rok.. Navysit sa to malo tusim uz aj teraz, na koniec roka. Takze sa mozeme tesit, ze nam budu jazdit trojicky elektricky, kopec vozidiel a podobne, aby dohnali kilometre... To je za prve. Za druhe, ako sa maju navysit kilometre, ked ako si presne napisal, este sa maju skrtnut v sedle !!! v objeme 0,5-1 milion kilometrov? To co sa skrtne v sedle, plus dalsie km, aby to bolo do 15,6 miliona sa musia teda pridat do spicieck spojov! Lenze kam a ako ???? Ved DPMK nema tolko vozov, aby robil tak nadupane spicky! Vie vobec primator co robi ???? A za tretie, vyzera to tak, ze tie peniaze, co dal na dopravu, len prelial z kapitaloveho rozpoctu dpmk, kde teraz svieti velka nula! Cize sa nemozu robit opravy trati, GO vozidiel, ani nakupovat nove vozidla! Ak si to zratas, co teda spravil s mhd ?? dodrbal, co sa dalo! Aj LV, aj samotnu vypravu, aj udrzby, nakupy a vsetko!.. Co dodat ???? Mame skveleho primatora, treba mu poblahozelat... Presne, ako som napisal.. Ak aj ludia inklinuju ku KDH, nebudu ho volit, prave kvoli takym skvelym ludom, nerozhodnym, typu primator.. Presne kvoli tomu KDH leti na hubu. Ale co je horsie, aj nase MHD!