Reply on: eMareq #4802:
Ehm... jak mám naznačiť, že keby Košice bolo normálne mesto, pod pojmom "nosná linka" by sa rozumela linky, kde interval v sedle nie je dlhší ako 12 (v niektorých prípadoch max. 15) minút?Re #4804 mišo: Krátka linka je dobrá vec, ale musíš mať na ňu podmienky. V Košiciach na to podmienky nie sú, pretože krátke linky by mohli vyrážať jedine z centra a v centre nemajú otáčacie a vyčkávacie plochy. Skrátka musia byť dlhé linky. A že sa to s nimi dá možno dokázať na ukážkovom prípade pražskej L177, ktorá ak sa nemýlim má jazdnú dobu jedným smerom 76 minút a špičkový interval tuším 6 min.

Vladimír
Potom vo všeobecnosti ešte možno povedať, že elektrická trakcia sa vypláca tým viac, čím na trase jazdí viac spojov. Týmto sa autobus (či diesel alebo CNG) pochváliť nemôže. Preto by električky a trolejbusy mali jazdiť na čo nafrekventovanejších trasách a autobusy by mali mať skôr formu doplnkovej dopravy.
Aktuálne ceny Solarisov nepoznám. Ten náš prešovský (sólo - 12metrový) nás minulý rok vyšiel tuším na nejakých 8,6 milióna. Pätnásťmetrák teda bude stáť o niečo viac.
Značiek nízkopodlažných vozidiel je samozrejme viac, ale ja by som sa ich vhodnosťou/nevhodnosťou pre Košice už nezaoberal. Košice si vybrali Solaris, je tu už vyše 30 vozidiel, preto treba zostať pri Solarisoch. Jednak preto, že unifikácia vozidlového parku znižuje náklady (nemusíš mať na sklade náhradné diely z množstva značiek, ktoré prevádzkuješ), jednak preto, lebo DPMK je výhradným dovozcom Solarisov na Slovensko.