Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #4810:
Tie časy sú v Prešove ? ?
Reply on: Vladimír #4808:
Ja Ti rozumiem, myslis, ze mna to netrapi? Ved toto je tyranie cestujucich a nie MHD. Kde su tie casy, ked clovek sa ani poskrabat za hlavou neastacil a uz mu stal prostriedok MHD pred nosom.
Ad krátke linky: Samozrejme krátke linky by mohli v budúcnosti byť napájačmi dlhých nosných liniek, ale to by musela byť prestupná tarifa a pochopenie zo strany DPMK.
Reply on: eMareq #4802:
Ehm... jak mám naznačiť, že keby Košice bolo normálne mesto, pod pojmom "nosná linka" by sa rozumela linky, kde interval v sedle nie je dlhší ako 12 (v niektorých prípadoch max. 15) minút?

Re #4804 mišo: Krátka linka je dobrá vec, ale musíš mať na ňu podmienky. V Košiciach na to podmienky nie sú, pretože krátke linky by mohli vyrážať jedine z centra a v centre nemajú otáčacie a vyčkávacie plochy. Skrátka musia byť dlhé linky. A že sa to s nimi dá možno dokázať na ukážkovom prípade pražskej L177, ktorá ak sa nemýlim má jazdnú dobu jedným smerom 76 minút a špičkový interval tuším 6 min. 🙂
Reply on: Diggi #4806:
pri vedeckej knižnici, smerom k Dómu na pravej koľaji, v takom tom miernom oblúku... Zatiaľ je zatvorená.
Reply on: Isidor #4803:
Kde to stojí?
Reply on: mišo #4804:
Zober si taku L38, tej trva jazda okolo 46 minut.

Kratke linky? To ako chces zriadovat konecne (podla tvojho principu: 10 - 12 zastavok), kde sa Ti zachce?
Reply on: eMareq #4802:
hm, mne pripadá všetko nad polhodinu veľmi dlhé. na dlhých linkách sa dajú narobiť aj veľké straty aj veľké nadbehnutia oproti cestovným poriadkom. kdesi v starých príspevkoch v tomto fóre som čítal, že niekto vysledoval, že L27 pravidelne na Sofijskej stráca 4 minúty. myslím, že to je práve kvôli tomu, že sa trištvrte hodiny tiahne celým mestom. riešením sú krátke linky (10-12 zastávok), prestupné centrá v meste (stanica, NO, NMM) a samozrejme scifi prestupná tarifa ☺
Reply on: Diggi #4801:
aaaale nooo.... neber hneď všetko vážne ?
A neflákal som sa, len išiel náhodou okolo. Svojím spôsobom tiež do práce. Okrem toho práve vtedy nepršalo ?
Aj tak sorry ?
Reply on: Vladimír #4784:
Ja by som bol rad aby nosne linky nemali ten krepy 30 minutovy interval. Takze pridal by som 20 minutovku aj na tu novu L11, na L32 a inym linkam.

Nuz s Klimkovicovou a spojenie NMM by sa to dalo zariadit, ale iba zvysenim vozkm. T.j. aby L32 jazdila hornou trasou Huskova - Klastor - Klimkovicova - Iskra - (Myslava - otocka).

S Hronskou nenadelam zrejme nic.

L IX nema priame spojenie, ale mohol by mat prestupne.

Asi tolko.

Napadlo ma ohladom L34, zriadit konecnu pri Kostole, len treba vymysliet otacanie vozidiel.

S tym napadom zatrolejovania Dzungle (HM Tesco - Pltova - LA) nieje zly napad. Predpokladam, ze potom L22 by sa vratila do povodnej trasy (Z.ST. - Peres - Lorincik - Z.ST.)

~> miso - L32 nieje niejako extra dlha linka
Reply on: Isidor #4796:
Niektorí, (väčšina) aj chodia do práce a ešte niektorí s z nich aj živia svoje rodiny, takže sa hanby TY, že si niečo také vôbec povedal. ? Nie kažý má čas sa flákať po daždi v meste...
Keď je tam dnes, určite tam bude aj zajtra.
Reply on: mišo #4789:
Samozrejme, ze uz davno, dokonca si dovolim tvrdit, ze UZ PRI VYSTAVBE TROLEJBUSU mala byt urobena aj obojsmerna odbocka na stanicu. Tam by bola vystavba dost lacna, pretoze tam nie je potreba vela stlpov. To krizenie s elektrickou by urcite nestalo tolko, ako tie trolejbusove vyhybky, takze o to by som sa nebal 🙂
Reply on: Papyr #4798:
A samozrejme, u nas este jeden faktor - ak prevadzkujes elektricku MHD, ma byt dopyt po cestovani danou trasou pokial mozno co najviac rovnaky po cely den. Opat za predpokladu, ze nie si az taky velky odberatel energie, aby si mal s elektrarnami vlastnu zmluvu na ceny za odber 🙂
Reply on: mišo #4793:
Dalo by sa to povedat asi takto:

Najlacnejsie bude to, co na odvezenie jedneho cestujuceho potrebuje najlacnejsiu energiu a zaroven pocet platenych pracovnych sil (vodic, sprievodca, ostraha stanice metra...) na jedneho cestujuceho je najnizsi.

Vseobecne teda je od najlacnejsiemu k najdrahsiemu asi taketo poradie: zeleznicny elektricky vlak, metro, elektricka (KT8 alebo dvojicky), elektricka (solo), trolejbus klbovy, trolejbus solo, autobus klbovy, autobus solo, minibus.

Lenze su dalsie dve veci, ktore musis brat do uvahy. Jednou z nich je pocet cestujucich, ktori tadeto denne cestuju, cize zatazenost smeru. Vsimni si, ze poradie podla poctu cestujucich je skoro presne opacne, ako poradie podla ekonomickej vyhodnosti. Nie je vyhodne prevadzkovat dajme tomu 5-vozovu supravu metra, ktorou sa vezie 5 ludi.

Ta druha vec su naklady na vystavbu trate: tie idu od najdrahsieho k najlacnejsiemu takto: metro, zeleznica, elektricka, trolejbus. Autobus nema naklady na vystavbu trate, bo cesta tam spravidla uz urobena je.

Vzajomny pomer medzi tymito tromi faktormi udava, co na ktorom useku siete sa oplati postavit. Empiricke skusenosti ukazuju, ze trolejbus sa zriaduje obvykle tam, kde pocet spojov prevysi 70-80 v jednom smere za pracovny den.

A zo vsetkeho su vynimky, ktore su specificke pre dane mesto 🙂
Na zadných častiach busov sa objavuju žlté nálepky "vybočujem...."
?
Vážení! ? Na Hlavnej - pred vedeckou knižnicou - stojí vystavený Heineken (alias ex-Cassovia #103), ja už mám kopec fotiek a na fóre o nej ani zmienka?! Hanbite sa! ?
Reply on: mišo #4793:
Vždy záleží od konkrétnej trasy a veľa aj od samotného intervalu. Napríklad elektrická trakcia (električka, trolejbus) by v rámci čo najekonomickejšej prevádzky mali jazdiť na celodenne rovnako atraktívnych trasách. Je to z dôvodu spôsobu účtovania elektrickej energie, kedy sa dosť veľa platí za dosiahnuté maximá v odbere.
Potom vo všeobecnosti ešte možno povedať, že elektrická trakcia sa vypláca tým viac, čím na trase jazdí viac spojov. Týmto sa autobus (či diesel alebo CNG) pochváliť nemôže. Preto by električky a trolejbusy mali jazdiť na čo nafrekventovanejších trasách a autobusy by mali mať skôr formu doplnkovej dopravy.

Aktuálne ceny Solarisov nepoznám. Ten náš prešovský (sólo - 12metrový) nás minulý rok vyšiel tuším na nejakých 8,6 milióna. Pätnásťmetrák teda bude stáť o niečo viac.
Značiek nízkopodlažných vozidiel je samozrejme viac, ale ja by som sa ich vhodnosťou/nevhodnosťou pre Košice už nezaoberal. Košice si vybrali Solaris, je tu už vyše 30 vozidiel, preto treba zostať pri Solarisoch. Jednak preto, že unifikácia vozidlového parku znižuje náklady (nemusíš mať na sklade náhradné diely z množstva značiek, ktoré prevádzkuješ), jednak preto, lebo DPMK je výhradným dovozcom Solarisov na Slovensko.
Reply on: Sarko #4788:
Nežartuj 🙂

Re #4789 mišo: Isteže. Trolejbusová trasa na Staničné nám. je oprávnená požiadavka. Už dávno tam mala viesť. Ale ďalšie linky by som nezriaďoval. Stačilo by zachádzanie L71.

Re #4790 Sarko: Vyzývať ma nemusíš. Len cestu do Košíc už akosi nemám tak často ako kedysi. A keďže na mňa nejaké povinnosti čakajú, spojím to s tou mapou, aby som nemusel ísť dvakrát. Zatiaľ to vyzerá na pondelok.

Re #4791 balky: Opakujem - ak si mám vybrať medzi neskoordinovanými spojmi, ktoré idú naraz a jeden ide priamo a druhý dookola a na druhej strane všetkými spojmi dookola, ale s uceleným a pravidelným intervalom, vyberiem si to druhé.
Ľudia musia konečne pochopiť, že v štvrťmiliónovom meste na sídlisku by mal byť cestovný poriadok zbytočnosťou a že keď sa postavím na zastávku, do pár minút by mi niečo malo prísť. Ak si bude každý dupkať, že chce to alebo hento, nikdy sa nezbavíme tejto nechutnej zmesi chaotických a neskoordinovaných liniek.
A okrem toho, bavíme sa len o sedle. V špičke sa ľudia na Madridskú povezú priamo. Ale kapacitná sedlová doprava po Americkej triede je pre potreby cestujúcej verejnosti luxus, málo kapacitná (súčasná) zase fraškou.
Skôr ako mi povieš, že sa neviem vžiť do pocitov dotknutých obvyteľov Ti toto vyvrátim. Bývam na prešovskom sídlisku, kde mám k dispozícii autobusový spoj, ktorý trasu z centra ubehne za 8 minút a trolejbusový, ktorému to po inej trase trvá 15 minút. V špičke jazdí rýchly bus každú chvíľu (v čase najväčších maxím aj každých 6 minút), no akonáhle odbije sedlo, padá na slabučkých 30 minút. Podvečer už rýchla doprava neexistuje vôbec. Trolejbus, ktorý ide dookola, jazdí v celodenne atraktívnom intervale 10/12 minút. Bol by som blázon, keby som kvôli pár ušetreným minútam na jazde čakal v meste pol hodiny na autobus, keď každých 12 minút ide trolejbus. A preto zväčša aj idem trolejbusom. A tak isto neverím, že normálny obyvateľ Madridskej čaká pri Mlynskej bašte nejakých 25 minút na svoju vytúženú L36 a pri tom nechá prejsť okolo nejaké L34 a 27. Neverím a ak to robí, nie je v poriadku.
Záver: Radšej všetko v sedle dookola a častejšie ako urputne trvať na najkratšej trase a zhoršovať na jednotlivých vetvách interval.
znova sa chcem všeličo popýtať

ak by sme mali nejakú fiktívnu trasu, a vypravili by sme po nej električku, trolejbus, naftový a plynový autobus s nejakým vopred zvolenými rovnakými intervalmi, ktorá forma dopravy by mala najnižšie náklady a aké by asi boli pomery medzi jednotlivými druhmi dopravy ?

aké ďalšie výhody majú Solarisy okrem bezbariéroveho vstupu a nízkeho maximálneho počtu cestujúcich ? koľko korún stojí solaris ? existuje podľa vás vhodnejšie vozidlo, ktoré by mohlo v Košiciach jazdiť ?

koľko stojí prerobenie T3 na T3 Mod a koľko prestavba prostredného článku KT8 na nízkopodlažný ?

pardon že sa toľko pýtam, ale chcem veľa vedieť
Reply on: balky #4791:
Problem Slovenska bol mysleny ako zastavka "Slovenska", ulice Alvinczyho, Slov.jednoty.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.