Kedze dispecerske forum nie je na take vypisovanie, pisem to sem. Urobil som si na stanici male pozorovanie. Vnutorna kolaj pre 500ku sice prejazdna je, ale s odreninami. krajne clanky rohmi rypu do obrubnika. Som presvedceny, ze 500ka nie je jedina, ktora sa tam rype aj po upravach tam vykonanych.
myslím si, že ked sa robí koncepcia dopravy (napr. KORID) tak sa plánuje na niekolko desatročí. A je to aj otázka €, zbytočné love na niečo, čo nie je isté, nikto neodsúhlasí.
Takže KORID na Jazero zatiaľ nehrozí .... A ked bude, tak teraz opravená trat už bude stará...
V BA to jaksi zo samotnej podstaty nejde, kedze maju iny rozchod. Ale aj keby nemali, maju iny profil koleso/kolajnica. Kosice maju to stastie, ze pouzivaju u elektriciek zeleznicny rozchod a zeleznicny profil koleso/kolajnica.
Nové moderné regiotram vyzerajú ako električky krížené s regionálnymi jednotkami, sú ťažšie a mohutnejšie ako klasické električky, ale ľahšie ako vlaky. Usporiadanie sedadiel majú podobné ako prímestské vlaky. Sú konštruované tak, aby zvládali bežné železničné trate a zabezpečovacie zariadenia, no zároveň môžu jazdiť po upravených mestských električkových tratiach. Elektrickú výzbroj musia mať teda prispôsobenú jednak na vysokonapäťové vedenie pre vlaky, ale aj pre električky, ktoré majú niekoľkonásobné nižšie napätie - preto sú aj ťažšie. Dĺžku majú okolo 30 - 45 metrov, aby mohli jazdiť aj po uliciach (u nás je povolená max. dĺžka 30 metrov, pokiaľ viem). Nástupnú hranu majú trocha vyššiu ako električky a kvôli železničným nástupiskám bývajú vybavené rampami.
Po Slaneckej by regioelektrička neprešla určite, no podobne je to aj na Kuzmányho alebo Hviezdoslavovej a rekonštrukcia pri športovej hale má byť v súlade s normami pre KORID. Všetky rekonštrukcie by sa tak mali robiť, lebo ak sa KORID zavedie, nebude sa predsa nedávno opravený úsek opravovať ešte raz. Teda ak sa opraví trať na Jazere, bude úsek zjazdný od VSS až po konečnú, no to ale neznamená, že tam zákonite regiotram jazdiť musí, iba to, že môže.
V prevyseni by som problem nevidel. Ale nie som si isty, ci by regiotram bol schopny jazdy po jazerackej trati v sucasnej podobe. Napadlo mi, ze po jazere by mohol byt prejazd v pripade mimoriadnej udalosti na zel. trati. Ale to je tazke sci-fi.
To viem, ale nevidím dôvod na to, aby sa to neurobilo podľa parametrov pre KORID. Náklady by nemali byť o nič vyššie, výhybky tam nie sú. Neviem aké stúpanie zvládajú regioelektričky, jedine ak by bol toto dôvod.
Po týchto budú jazdiť električky, ale mohli by aj vlaky. Ak sa rekonštrukcia bude robiť tak, aby bola kompatibilná so systémom KORID (plánovaná intergácia prímestskej a mestskej koľajovej dopravy), tak po trati by mala bez problémov prejsť aj regiotram - električka, ktorá môže jazdiť aj na železnici, aj po mestských dráhach.
Papyr