Horúce info z DPMK : všetky naše nové Citelisy by mali byť vrátené výrobcovi, lebo sa objavili nejaké neodstrániteľné vady. Dočasne vraj budú zadarmo zapožičané naftové busy.
ja som skor za posilnenie intervalov co sa tyka L15 narozdiel od posilnenia kapacity. A niektore spoje by mohli koncit na NO alebo niekde inde (na zelezniky by toho slo moc vela). L50 zrusit
Na L12 to nechape asi nikto.
Inak aby bolo jasne mne nejde o to aby sme silou mocou mali na Furči citelis lebo je najnovši, mne ide o klbaky na L15 (najlepšie Ikarusy ale to by geriatria z juhu asi neprežila) ? a keďže sa v novinach pisalo, že citelisy chcu dať aj na L15 tak som napisal ako by to mohlo byť ZATIAĽ urobene.
A zase sa budem opakovať, radšej po jendom alebo dvoch citelisoch na každe sidlisko a bude každy spokojny ako dať všetko na čistokrvne THC (a KVP) linky a zase bude v meste vojna, prečo THC maju mimo špičky najnovši vozovy park a ostatni nič.
Aby tu Peto55 neostal sam ako vojak v poli alebo posledny mohykan z Furce...Podporim ho . Sice na Furcu som by MHD cestoval v zivote asi tak 3x , napriek tomu som presvedceny, ze ma pravdu. Totiz. Aj keby sme dali na tbusy hned 2 minutove intervaly, aj tak to nevyriesi fyzicku vzdialenost na NO. To musi byt jasne snad kazdemu. Takze je len logicke, ak bude aspon JEDNA JEDINA linka z Furce na NO vedena cez Secovsku(byvala L55), pripadne aspon cez Presovsku (tak by spoj aspon spoj pozberal cele sidlisko, teda nieco ako byvala L30). Ja sam som dlhe roky byval na THC a este aj dnes, ked tam jazdi uz takmer vsetko, co ma v KE kolesa tvrdim, ze je tam neefektivny system. Ak mozu mat THC 2 linky najkratsou trasou na NO a zaroven dalsie 3 linky smer Mier, tak neviem,preco by mala mat Furca jedine pomale tbusy a k tomu sice Secovsku L15, ale vykonavanu strednekapacitnymi busmi a to je problem. L15 by mala mat uplne rovnaky level ako L10, teda nosna linka vykonavana velkokapacitnymi autobusmi. Bodka. A ak by aj to bolo malo, treba pridat expres. Furca a THC si tak budu uplne kvit a uvidi sa, kde je doprava riesena lepsie a ake je v skutocnosti prepravene mnozstvo substratu z/na NO z THC, resp. Furce. Neriesim technicke veci typu niet vodicov, nie su vozy. To je len vec spravneho LV.
do viacerých MČ... ale s poriadnou dávkou nelogickosti - napr. predsa snáď nebudú nasilu trepať 18-metrový NP voz na L 12. Význam tohto kroku nechápem.
A okrem toho - za nové treba považovať všetko pred skončením doby životnosti.
Veď píšem o maximálnom využívaní tbusov a zhustení intervalov na niekoľko minút. Napríklad striedavo 10 minút jedna linka a 10 druhá, vznikol by 5-minútový interval. To len ako príklad.
Ja by som to zatiaľ poriešil NP spojmi ktore by boli označene vozičkom alebo nejakym symbolom v CP ako na L71, NP celu linku si na ukor inych liniek teraz myslim dovoliť nemôžeme.
Nikto tu nehovori o zrušeni TD len o tom, že to nie je alternativa v smere na NO a to je cele.
"Ak by busy končili na Lingove, tak tbusy by mohli jazdiť vyťažené už od začiatku (tí, čo prichádzajú na sídlisko z trolejbusu vystúpia, tí čo odchádzajú nastúpia). Odstránil by sa súbeh, zaplnili by sa trolejbusy a je to.
Kĺbové autobusy by netrebalo, ak by sa zhustili intervaly na úkor toho, že sa skráti trasa linky po Lingov (+ zrušenie vzduchvoziacich liniek). "
Trolejbusy v špičke jazdia plne aj teraz o to nejde....
označujú sa len NP spoje. To by ale odpadlo vhodným rozdelením NP vozidiel tak, aby boli linky, kde by jazdili len takéto vozidlá. Ak sa kúpia nové autobusy, tak sa budú meniť všetky CP na zastávkach?
Re #44933 Peter55: Pokiaľ viem, tak už je isté, že sa vyraďuje 19 vozov.
Nič sa nemusi nahradzať, IK nemôžu vyradiť ani keby chceli možno tak 5 maximalne. Len by sa prerobili tabulky a vodič by už netočili len 10 a 34 ako teraz ale napr. raz by mali L15 (jedna partia) popripade ine linky. Citelisy sa teraz nemôžu ratať ako 100% nahrada za IK lebo by tu bol taky alebo ešte horši stav ako do teraz, ak ich bude 30, 40 tak už nebude problem vyradiť IK lebo nebude nič chybať ale teraz to beriem aspoň ja ako doplnok klb vozidiel napr. o 7 (ak vyadia 3 IK). A predpokladam, že to tak aj bude.
pokladám za samozrejmosť ( na rozdiel od DPMK ), že na jednej linke jazdia vozidlá s rovnakou kapacitou. Niekedy bolo v CP uvedené, aký typ vozu jazdí na danej linke, je to aj dnes?
ani nejde o to, že sú NP, ale že sú nové. Ak to zoberiem všeobecnejšie, tak má DPMK k dispozícii 32 klbákov, ktoré ešte neprekročili vek odchodu do dôchodku. Je mi jasné, že nie všetky sú stále v prevádzkyschopnom stave, ale na pokrytie celodenných služieb aspoň 5 liniek by to malo stačiť, prípadne pri ich výprave aj do trhaných služieb by to mohlo byť takmer pre 4 linky. Ale aby som sa dostal k veci - pri výprave nových NP vozov by sa malo zohľadniť už súčasné vypravenie NP vozov a trasovanie ich liniek. Napr. nemá význam dávať NP voz na L 10. Naopak - L 34 by sa mohla plne znízkopodlažniť, čím by zase odpadla potreba znízkopodlážnenia L 18. Alebo naopak.
Najmenej potrebné klbáky z uvedených liniek ( 10, 12, 15, 18, 19 a 34 ) sú určite na L 12 a potom na L 19 - ak by ju nezapĺňali cestujúci už z Dneperskej, hneď by sa v nej ľahšie cestovalo. Takže mi z toho vyplýva, že nové busy by sa mohli objaviť na 2 linkách z trojice L 15, L 18 a L 34. Avšak v prípade kapacitného posilnenia L 15, by sa mohlo pouvažovať čo s L 50, keďže je s L 15 tak " vynikajúco " skoordinovaná.
---Trolejbusy sú sice pre Furču nosná doprava ale určite sa nijakemu Furčanovi nechce cestovat dookola. Každý sa chce do mesta dostat čo najrýchlejšie a teda myslím si že trolejbusy nie su velmi rýchly spôsob dopravy. Nechcem tým povedat ze trolejbusy treba zrušiť.---
Trolejbusy nie sú najrýchlejšie, aj jazdia dookola, to je pravda, ale riešenie nie je v ich zrušení. Treba urobiť presný opak - rozšíriť sieť a vytvoriť nové linky. Napríklad výstavbou trolejového vedenia na Sečovskej (v tejto oblasti sa ale plánuje električka pre Východné mesto - ktovie kedy). Len ak sa vybudovaný dopravný systém bude využívať v maximálnej možnej miere, len vtedy bude mať význam jeho zavádzanie. Po rozšírení siete by boli trolejbusy ešte lacnejšie. Napríklad v tomto prípade nie je problém urobiť napríklad to, že autobusy zo Sečovskej budú končiť na Lingove a trolejbusy odtiaľ pôjdú v niekoľkominútových intervaloch (striedavo 71/72). Tí, čo prídu linkou 15, majú cieľ na sídlisku, čiže busy sa postupne vyprázdňujú. Naopak tbusy odchádzajú zo sídliska v tom istom smere a postupne sa napĺňajú. Ak by busy končili na Lingove, tak tbusy by mohli jazdiť vyťažené už od začiatku (tí, čo prichádzajú na sídlisko z trolejbusu vystúpia, tí čo odchádzajú nastúpia). Odstránil by sa súbeh, zaplnili by sa trolejbusy a je to.
Kĺbové autobusy by netrebalo, ak by sa zhustili intervaly na úkor toho, že sa skráti trasa linky po Lingov (+ zrušenie vzduchvoziacich liniek).
Re #44919 TA: Na linkách by mali jazdiť podľa možností rovnaké vozy. Čiže by sa nemalo stávať, že raz ti príde SU15 a raz nejaký kĺbák. Napríklad keď si na stránke prešovského DP vyhľadáš trasu (podobne ako tramz.net), tak ti vyhodí optimálnu trasu a linku a aj obrázok autobusu/trolejbusu (krátky/dlhý/bus/tbus) a presne taký ti aj stále príde (v tomto prípade nejde o to, že všetky busy jednej linky sú garážované na jednom mieste a iné linky na inom, ako to býva vo väčších mestách). Tak je to všade, nie, že teraz sa desať busov rozhádže na štyri linky.
Re #44927 Peter55: Ja som sa pýtal niečo iné. Nové busy majú nahradiť vyradené Ikarusy (napríklad aj na L10, 34), tak čo ich nahradí, ak nové busy budú na linkách 15, 71 a pod.?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.