Uvediem príklad. Cestujúci nastúpi na zastávke do vozidla A. nemá časový cest. lístok, ale čipovú kartu s elektronickou peňaženkou. Priložením karty k čítačke cestujúci zakúpi CL, napríklad 60 min. (závisí na tom, koľko času ostáva do konečnej zastávky). O 15 minút vystúpi, ale keďže plánuje cestovať ďalej, nepriloží si kartu k čítačke, pretože by sa mu vrátil rozdiel medzi 60 min a 30 min CL. Po chvíli nastúpi do vozidla B s vedomím, že má ešte okolo 40 minút na cestovanie. Na nasledujúcej zastávke nastúpia do vozidla revízori a tí oznámia cestujúcemu, že nemá platný CL. Ak si ale priloží kartu k čítačke vo vozidle B, tak zrazu CL zakúpený má.
Re #45897 TA: Jediné vysvetlenie, ktoré ma napadá je to, že vo vozidle A a B sa čas riadi CP. Ak je jazdná doba na zastávke, kde cestujúci prestúpi 15 minút a vozidlo ju absolvuje za 20, zo 60 min. CL "ubudne" 15 minút. Pri čakaní na ďalší spoj sa CL riadi reálnym časom a po nastúpení do vozidla B (po opätovnom priložení karty) znova CP. Ak sa cestujúci vo vozidle B znova neidentifikuje, a to ostane stáť v dopravnej zápche, môže skončiť platnosť CL aj napriek tomu, že vozidlo nedošlo ani na ďalšiu zastávku. To zas ale neznamená, že revízorská čítačka nemôže zaznamenať CL kúpený v inom voze. Len by sa neriadila skutočne prejdenou trasou ale reálne uplynutým časom.
Ked si manazeri zmyslia, ze obchodne centrum bude stat na zelenej luke za mestom, kam nielenze nikdy ziadna MHD nechodila, ale neviedla im tam ani cesta, v tom pripade ma OC platit. Iny dovod jazdit tam (nez ist na navstevu toho OC) totiz nie je.
Ale ak su manazeri mudrejsi a predvidavejsi, na svoj OC si vyberu vhodny brownfield, teda miesto v centre mesta, ktore teraz chatra. Pozemok zrovnaju so zemou a postavia tam OC. V takom pripade bude OC postavene v blizkosti UZ PREDTYM EXISTUJUCEJ zastavky. V takom pripade OC platit nemusi.
Krasnym pripadom obchodneho centra, ktore sa postavilo vo vnutri mesta, na rusnej krizovatke, na spojnici mnohych autobusovych a tramvajovych liniek, je OC Novy Smichov na Andeli v Prahe. Vacsina ludi tam prichadza MHD a je to najuspesnejsie OC v Cechach. A dotovat zastavku pri OC nemusia (dotovat zastavku Andel???). Podobne by to bolo v KE pri postaveni OC na Nam. osloboditelov, tam by sa tiez ani neuvazovalo o tom, ze by sa zastavka musela dotovat.
Takze moj nazor je taky: ked uz si niekto postavi obchodny dom v poli za mestom, nech si aj dotuje dopravu. V opacnom pripade, ak chce mat dopravu zadara, nech si to postavi v meste na uz existujucej zastavke.
pritom dopyt po mhd je v optime dost velky, nema to by tak, ze tam v ramci mesta, kde je dopyt, ma dpmk zabezpecit sluzbu bez ohladu na nejake dotacie od sukromnej firmy ?
Koľko platí Cassovia za tri (pôvodne plánované 4, no z nedostatočnej kapacity konečnej zastávky znížené) celodenné linky priamo pred hlavný vchod centra? Či akože jedno obchodné centrum si za mestské linky musí platiť a iné ho má zadarmo?
" všetky operácie s čipovou kartou sa zaznamenávajú na čipovú kartu (je to pamäťové médium) a rovnako do štatistiky zariadenia, ktoré s tou kartou aktuálne pracovalo. Takže revízorská čítačka kontroluje dáta, ktoré sú uložené na karte. "
--->>> ako je potom možné, že ak si zakúpim CL v 1. voze a som kontrolovaný v 2. voze ( v rámci platnosti CL ), čítačka dokáže zistiť, že mám zakúpený CL až po prezentovaní sa v 2. voze
Minimálne popoludní by to šlo. X čaká na VSS, príde električka, ľudia prestúpia, X odchádza. Aj ráno by sa to dalo naplánovať. Však už majú toľko prieskumov, mali by vedieť aspoň približne odhadnúť zdržanie v rannej špičke a prispôsobiť tomu odchody X z Jazera.
Vzhľadom na situáciu na Slaneckej ceste i v prípade naviazania prípojov by tie chodili náhodne (ráno smer Važec - VSS a poobede zase naopak), aj keď by dispečer musel riadiť odjazdy elín, tak aby nechodili prázdne. Čím by sa nepravidelnosť prenášala.
3 - 10 min, to by nebolo zlé, ale len, ak by boli všetky autobusy veľkokapacitné. Každému je ale jasné, že sa tu vystrieda celý vozový park, takže príde plná súprava a všetko sa to bude tlačiť do Nemtudomu, alebo, v tom horšom prípade, do Novoplanu. Aký problém môže byť v tom, aby busy chodili po električkovej trati v oboch smeroch? Okrem toho, že sa zdržia v zápche a cestujúci budú čakať na "pravidelnú" náhradnú dopravu.
?
Re #45891 Nodes: Každý druhý spoj bude prázdny, tak aspoň bude perfektný argument pre obmedzenie spojov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peter55