Ak by sa v krásnej urobilo takéto referendum, otázjka znie : takúto priamu linku - v špičke polhodinový int. malý bus v sedle hodinový,alebo dvojjhodinový malý bus.
Alebo to isté po važec s oveľa prijateľnejsím int. To by som im dal ako hotovú vec na výber. Keď sa zdá lepšie mať prístup do centra raz za pol hodku v špičke a aj to sa mačkať, prosím.
No ono to s tým, že ak je nejaká nehoda a eliny nejdú je fakt. Minule som tak meškal do mesta, lebo na Rovníkovej sa stala nehoda a tak som čakal. Samozrejme na stretnutie som prišiel neskoro a tak som si odpiekol 34 SKK. ľudia chodili peši k 19 tke. No sila. Ale samozrejme riešenie, že Krásna má mať celodenný priamy spoj nepodporujem. Môj názor je jasný : L13 po važec s adekvátnym prestupom a čo by som kľudne bral je, že by boli na priecestiach závory a hotovo.keď vodiči sú natoľko blbí, že nevidia električku...Alebo aspoň semafory kde by si vodič E dal zelenú a bolo by.teraz ten ďalši semafor pri tescu....I keď až tak to nepociťujem, vodiči jazdia naozaj presne, sem-tam s minútovým meškaním, ale po VSS to stále dobehnú.
Re #38435 TA: súhlasím a podporujem.
Za pravidelne náhodne príležitostnou dopravou podľa Ing. vrattepriamelinky sa im zachcelo? Majú pravdu, linky s intervalom 2x do hodiny boli predsa lepšie. Však teľo vytrimeme na zastávke, 30 minút nie je až tak veľa. Prestupy od MHD odrádzajú a cestujúci (by) si nezvykli. A čo takto potom zrušiť prestupné lístky a dať jednorazový v cene 14/17 alebo 20 Sk?
Re #38433 t.p: To bude voda na mlyn obyvateľom Jazera. Už vidím ako budú naliehať, aby sa L13/52 naspäť vrátila (celodenne), lebo keď sa stane zrážka IGK s elou, tak neustále pindajú, že im tam potom nič nejde. Ešte by mohli žiadať predĺženie L19 až po Važec, lebo musia prestupovať a prechádzať cez Slaneckú.
4.) Zrusenie linky 52 a posilnenie linky 13 v intervale minimalne: 7,5/12/10/15 kde v noci by bola synchronizovana s linkami 3 a 7
Ten 7,5 min. interval bude vychytávať čo? Sem tam sa niektorý strafí do nejakého odchodu jednej či druhej linky. Dnes je L13 (po politickej dohode) naviazaná na L9.
Re #38448 Sarko: Jedna vec je, že tu máme 22 starostov, z ktorých niektorí tomu nerozumejú a potom isté politické pozadie, kde sa angažuje (dí)Džej eF, ktorý neváha spraviť bububu, keď nebude vyhovené tomu či onému starostovi. Veď momentálne nový hit v oblasti linkovania je ten, že najlepšie linkovanie bude vtedy ak bude všetkých 22 starostov spokojných. ? Samozrejme, tomuto stavu sa dalo dávno predísť, ale tu sa stále omieľalo ako MHD môže byť zásadne neprestupná, ako to inak nejde.
Re #38452 Kari: Na rokovania so starostami chodil aj Džej eF, lenže jemu šlo o to, aby si udržal kreslo a nie o lepšiu dopravu a aby na VÚCke vyloboval určité výhody (tam SMK paktuje so SMER-SD). Osobné záujmy sú predsa prednejšie ako verejný záujem. Ta ňe? ?
osobne si myslím, že keby sa v Krásnej urobilo mieste referendum, min. 80% ľudí by uprednostnilo riešenie 52 na NO s int 30, ako 13/3+7 s int 15 min. Ľudia sú proste pohodlní.
Chyba sa stala inde, to tvrdím od počiatku. NLV nebolo nijako politicky vylobované, a to je chyba Filipka a celého "politického" vedenia DPMK. Mali sa stanoviť pravidlá, tie sa mali pánom starostom vysvetliť a dať schváliť na MZ a na základe toho sa malo NLV pripraviť a spustiť. Takéto veľké zmeny sa nerobia partizánskym spôsobom a príprava aj zavedenie NLV bola jedna veľká partizánčina a ukážka amatérizmu. Na rokovania so starostami MČ nemali posielať politicky neskúsených (aj keď odborne zdatných) mladíkov, ale to si mali uvariť doma páni politici a až potom môžu nastúpiť odborníci a pracovať.
No ano, ale aj tie primitivne riesenia nieco stoja. ? Na dialniciach je situacia ina, pri instalovani nejakeho sofistikovaneho systemu sa na Slovensku odhaduju investicie na nejakych 20 miliard Sk. Instalovanie systemu na malom uzemi by urcite tolko nestalo, aby to bolo potrebne riesit ako na dialniciach. Na maps.google som si pozrel, ze okruh Hviezdoslavova - Moyzesova - Sturova - Palackeho - Protifas. bojovnikov - Stefanikova ma 3,9 km a zabezpecenie kamerovymi snimacmi pri vstupe/vystupe by bolo treba na 13 krizovatkach. Bolo by zaujimave prepocitat, kolko by stal takyto plnohodnotny system s obsluhou napr. dvoma osobami + nejaka udrzba + technici a kolko by stali vydavky za tlac a distribuciu tych znamok, platy tych policajtov, platy dalsich administrativnych pracovnikov a trebars este spotreba papiera a to vsetko vyhodnotit z dlhodobeho hladiska, co sa oplati. ?
DPMK je pre Solaris nezaujimavy? Tak tych 41 kusov, ci kolko ich mame, to je take zanedbatelne mnozstvo? A to sa v rokoch 2002 az 2005 kupovali len vylucne Solarisy. Problem bude asi niekde (v niekom) inde ?
Hmmm, skoro by som zabudol, wow, to je uz 15 rokov, ako ten cas leti... Takze presne pred 15 rokmi som si na zaklade pisomnej ziadosti vypytal volno od riaditela skoly a v pondelok tusim o 13:00 sa odviezol prvym riadnym spojom aj s papalasmi ?
Ale inak prvy trolejbus vysiel do ulic mesta na skusobnu prevadzku uz 2.9.1993, vozovna este nebola zatrolejovana, tak sa na posun pouzival traktor ?
Zial, sucasna doba trolejbusom v Kosiciach velmi nepraje... Vobec sa neinvestuje do novych trati, ani do trolejbusov a tie prve su akurat na hranici zivotnosti, ktora je prave 15 rokov. Ide o 50% vozidloveho parku, ktory by sa mal v blizkej buducnosti obnovit... Kvoli narokom ako je nizkopodlaznost sa tak malo stat uz davno aspon nakupom par kusov, ktorymi by sa dali garantovat NP spoje.
Ak sa teda v horizonte 3 az 5 rokov situacia v TD vyrazne nezmeni, o par rokov budeme uz len smutne spominat. V roku 2013 bude mozno sanca v ramci EHMK pouzit karoserie trolejbusov na nejaku uletenu kulturnu akciu...
Povedal by som, ze skor "blby narod"... Pohodlny narod bude radsej cestovat s prestupom na kazdu chvilu iducu elektricku, ale blby bude radsej cakat celu hodinu na ten svoj vytuzeny autobus, ktory ho privedie priamo do ciela.
Ale vysledny efekt bude taky, ze tym par jednotlivcom, co sa stazuju starostovi, bude vyhovene a ostatni to budu vnimat ako zhorsenie kvality cestovania a hladat ine moznosti cestovania.
Potom sa zisti, ze urcite spoje alebo komplet linka je nevyuzita a v konecnom dosledku na to doplatia aj ti blbi, ktori by uz pristali aj na prestupovanie, ale to uz bude prilis neskoro.
Z uvedeneho vyplyva, ze moznost kafrania nekompetentnych a problematiky neznalych starostov do remesla dopravneho podniku je velmi nestastne riesenie, ktore skodi vsetkym.
nie pohodlný, ale dementný ( nič osobné voči ním ) ?. Žiaľ, to nie je ani tak už o národe, než o hrdosti starostu - aký je on skvelý, čo všetko vybavil pre svoje ovečky - a pritom im vybavuje zhoršenie súčasného stavu.
Re #38443 t.p : to je pekné od nich, že starú L 13 chcú naspäť a zároveň z nového si ponechať L 52. Ak by to každá MČ takto chcela, odkiaľ sa vezmú ďalšie ( neobjednané ) km od mesta?
paráda, takže ľudia v Krásnej radšej 2x za hodinu "do mesta" než 4x za hodinu k trom električkovým linkám, ktoré pokračujú bez zápch ďalej všetkými smermi. To sa môže stať asi naozaj len v tomto Kocúrkove ?
neviem ako by bol v tomto pripade technicky riesitelny vjazd a vyjazd na drazne teleso, v konecno dosledku by to mohlo skomplikovat dopravu na slaneckej
Ak rada starostov vie pretlacit zmeny lv, mala by ma dostatok vplyvu na presmerovanie toku penazi v rozpocte mesta. Okrem toho starostovia su predovsetkym politici, robia to, co chcu obcania. Aby mohli robit to, co je spravne, a ist proti voli vecsiny volicov potrebuju:
a.) presvedcit ze to, co volici chcu nie je vzdy to co skutocne potrebuju
b.) mat k dispozicii spravnu mnozinu faktov. Napr. taku, ze v spicke su na Slaneckej zapchy a priama autobusova linka je v konecnom dosledku pomalsia ako prestup na elektricku
Sarko
Bozechran Outclaim... ?