no ak sa mesto chce zbavit DPMK tak aby ho nemuselo dotovat, a nebudu mat zaujem ani vyrovnavat straty sukromnemu dopravcovi....budeme sa velmi cudovat, ked CL z NO na KVP bude stat 40 Sk ? ? ?
Mesto sa DPMK nezbavi len tak, pre nic za nic. Zbavit sa ho chcu preto, aby ho nemuseli dotovat. Vykryt samotne straty mozno mozu, tusim DPMK mal teraz 28 milionove straty, ale dotovat to 400 milionmi uz nebudu. Ak by museli, potom to z ruk nepustia. Jednoducho mhd bez dotacii neexistuje, ak to chcu poslanci takto riesit, potom si natlcu hubu o stenu. Ak sukromnik robi dopravu v prospech mesta, neznamena to, ze to mesto musi dotovat. Vyrovnat straty ano, ale dotovat to nie.
Nuž aký dopyt po doprave tam, tak taká ponuka. Príčiny aj riešenia sme tu už neraz opisovali, len akosi nie je vôľa to zmeniť (resp. je len vo forme sľubov ?)...
BTW, stále nerozumiem tomu, prečo sa ponechala víkendová R1 vrátane spojov L26 (aj keď viem kto na tom trval)? Mala sa pôvodne zrušiť. Zmysel tej linky sa dávno stratil (v súvislosti s reštrukturalizáciou v USS a potom aj v súvislosti s TZReisingerovinou).
Malá technická... Veolia a Connex je jedna a tá istá firma. Od 1.7.2008 sú všetky "Connexy" premenované na "Veolia Transport".
Ešte k tej konkurencii. Konkurencia samozrejme áno, ale nie takým divokým spôsobom ako v BB (tzv. na východoeurópsky spôsob), ktorí si žiaľ aj niektorí slovenskí komunálni politici predstavujú ako ideál. Konkurencia v MHD neznamená, že z Furče ide trolejbus DPMK za 17 Sk a minútu pred ním napr. Eurobus za 16 Sk po tej istej trase... Konkurencia je na úrovni deklarovaných nákladov pri výberových konaniach magistrátu pre zabezpečovanie tej-ktorej linky za magistrátom stanovených podmienok (tarifa, vozy, technické vybavenie, iné štandardy kvality).
Myslím, že si trochu mýliš súvislosti. To, či bude magistrát dotovať MHD predsa VÔBEC nesúvisí s tým, kto bude vlastníkom DPMK. Dotovanie vzniknutej straty predsa nie je nejaká dobrá vôľa magistrátu, ale jeho ZÁKONNÁ POVINNOSŤ, akonáhle si tento ako objednávateľ od akéhokoľvek subjektu objedná výkony vo verejnom záujme (stratové).
Ak by si napr. na novú L14 (Horný Bankov - Ťahanovce most) objednal hoci aj moju fiktívnu firmu "Vladimír, s r.o." a moje zisky z tržieb by neprevýšili vopred deklarované náklady, tak mi magistrát uhradí celú stratu + primeraný zisk. Na to sú zákony.
Polemika, či mestský alebo súkromný dopravca, samozrejme má svoje opodstatnenie, ale v tomto prípade sa bavíme o iných plusoch a mínusoch a nie o tom, či sa to bude alebo nebude dotovať.
preber sa a zajdi za hranice Slovenska. Vsade skoro je dopravny podnik pod vedenim neakych dopravnych firiem sukromneho charakteru a nie je to mestsky monopol. mesto je len objednavatel. lenze debilna povaha slovenskeho naroda, je mat co najviac len pre seba a co ma po ostatnych. Nech sa vyjadri Vladimir k takej firme ako je Veolia, pripadne v Cechach Konex a pod. Pokial by dopravu zabezpecovali take firmi, tak by si navzajom konkurovali a dbali by o svoje dobre meno po vsetkych strankach.
Zachvat : ja z matvayom suhlasim, pisem o tom co treba aby dosiehli svoj vysneny sen.
Ja sa divím stííílke, že si objednávajú výkony v DPMK. Bežne totiž zabezpečuje vnútropodnikovú dopravu v takých podnikoch nejaká SAD, kde su vyčlenené busy a tie su len tam a nikde inde. Príkladom by mohol byť Slovnaft, kde dopravu zabezpečuje SAD Nitra, teda dnes už Veolia. Žiadne presuny z mesta do USS a nazad. Alebo keby mali kus rozumu, nakúpim si pár nových busov, vodičov je v Dp dostatok, servis mi zabezpečí Tempus a mám všetkých na háku.
darmo tu budeme prispievať čímkoľvek mesto v tej konštelácii nezmení politiku voči DPMK ich kresťanská láska im to nedovolí §! jedine s odbormi môžme niečo zmeniť, ale len niečo. Dovtedy nemáme šancu a vo voľbách treba zmeniť alebo skúsiť vymeniť túto garnitúru dúfajme za prijateňejšiu pre DPMK a pre ľudí mesta.
Odporúčame schváliť nájom pozemkov (tých 2351 m²) na _99_ rokov v rozsahu špecifikácie návrhu za nájomné podľa platných predpisov s uzavretím zmluvy o budúcej kúpnej zmluve na predmetné pozemky.
2. Návrh na určenie úrovňového dopravného riešenia komunikačného systému v lokalite Stred – Námestie osloboditeľov Košice vychádza z _ekonomických možností Mesta Košice, preto odporúčame schváliť takéto riešenie._
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
regeta