Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Záchvat #35443:
Pozri.. dpmk je mestsky podnik. Ja som za, aby ho neviedli politicki nominanti. Ale ak sa preda, potom uz dotacie od mesta nedostane. Ako pojdu ceny CL hore ? A sam neveris, ze mesto len tak da nejakej velkej spolocnosti celosvetoveho formatu svoj dpmk, s tym, ze tu mas, spravuj ho a my nadalej budeme donho liat peniaze. Toto sa urcite nestane. Mesto to bud bude dalej zivit tak, ako zivia ine mesta dopravne podniky, alebo to preda a bude to viac ako zle.
Reply on: Dimi #35026:
Tak Ťa musím sklamať, ale tadiaľ cesta neviedla nikam. Ku štrajku som prispieval do doby, kým som sa ukázal všetkým dookola ako blbec. Prišiel som o svoje prestávky a neprajem vidieť ten pohľad cestujúcich, keď ja pako stojím desať minút v kolóne a po odstavnom pruhu ma veselo obiehajú kolegovia... Takže nejakú dobu som to trpel, ale neviedlo to nikam. Zahatať bránu nie je možné, čo tak podať hromadné výpovede? Koľkí sa pridajú?
Reply on: Dimi #35441:
Pokiaľ myslí _serióznu nadnárodnú dopravnú spoločnosť_, nie "dopravcu" kvalít SAD STS CCC Bučina Zvoľen, s vopred nastrčenými "správnymi" ľuďmi, tak by som proti rozhodne nebol. Lenže naši by to boli ochotní predať hocikomu a za bagateľ. Samozrejme, nestotožňujem sa s tým čo tu napísal Halenár t.j. privatizácia (na slovenský štýl) s tým, že sa zázrakom akoby všetko zrazu vyrieši.
Reply on: BMko #35439:
Coze ?? To snad nemyslis vazne ten bod cislo 12 !! Ako to, ze nie pod vedenim mesta, ale pod vedenim celosvetovej firmy ?? To by ho potom mesto odpredalo! Prebud sa kamarat, toto sa stat nesmie!!!!
No musím sa už konečne zastať kolegu matwaya, lebo ho klepne a budete mať o vodiča menej. ?

Re #35432 matway: Najprv Ťa poopravím. Určite každému vyhovoval najviac systém zadelenia 3+3+3, ale to bohužiaľ je možné, len na úkor rozbitého voľna. Preto som zástanca cyklu 2+2+2. Prečo sa aplikovalo 4+2, to už je každému jasné, Aby sa to dalo zneužiť proti vodičovi, ktorý odmieta chodiť do práce z voľného. Pekná motivácia, ale mňa motivuje k niečomu inému a budete to mať!
Keď som videl nové soc. zariadenia v akom sú stave, bolo mi hneď jasné, že takým hovädám ďalšie netreba, naviac ak na nich nemáte ani čas.

Re #35433 matway: Také plánovanie dovolenky je hlúpe a na zamyslenie, ale nenapadá ma nič rozumnejšie, ak má byť aj výprava. Naviac ak nestihnem dodatočne upresniť termín (keď nemám podľa čoho), tak o dovolenku v ten mesiac úplne prídem a dostanem ju tradične v janári, februári.... Ďakujem, neprosím. Predsa v hrubom plánovaní som mnou počítali, tak nech mi ju dajú podľa svojho ale v danom mesiaci, inak to musím pokladať za podraz.

Prideľovanie vozidiel nepotrebuje komentár, pre všetkých zástancov neprideľovania, ako to je v iných mestách: aj tam sa to začalo aplikovať nelogický a naopak, ako tu?

Re #35429 Vladislav 48: Ale pointa vozidla s poruchou, ktoré sa prideľuje každý deň inému vodičovi tu je, že každé ráno vyjde na linku a na papieri je služba vypravená. ?

A na záver: Vlado sa môže aj pokrájať, ale pokiaľ vodiči nevytvoria spolu väčšinové odbory, dovtedy môžu ziapať po konečných, po fórach koľko chcú, výsledok bude rovnaký, blá blá blá.
?
Reply on: Vladislav 48 #35428:
suhlasim s tebou a Matwayom ale aj s Mikem: na to aby neboli pridelene vozidla sa musia splnit tieto podmienky : 1.Jednotny vozovy park; 2. Ovladacie prvky vozidla rovnake ako bolo dodane od vyrobcu; 3. Servisne kvalitny servis a diagnostika podla predpisov vyrobcu; 4. Kvalitny upratovaci servis; 5. Nezanedbavanie malych drobnych zavad, ktore casom vyustia do velkych technickych problemov; 6. Vek vozidiel maximalne do zivotnosti vozidla; 7. vozidla postavene na podmienky Kosic a nie diktovane co najlacnejsou cenou, len aby sa usetrilo (nie sme tak bohaty aby sme si kupovali lacne veci); 8. Maximalna profesionalita vodicov (nie polovodicov ako mame), len aby sme pokryli vypravu.; 9. Denne osetrenie vozidiel (neznamy pojem pre Kosice) a doplnenie chybajucich kvapalin bez ohladu na naladu mechanika. 10. Vecne plny sklad potrebnych nahradnych a hlavne originalnych dielov. 11. Riesenie socialnych potrieb vodicov na konecnej. Aby si vodic nemusel nosit toaletny papier zo sebou, ked na konecnej stale neni, aby si mydlo nosil lebo chyba v zachodoch. Aby bola voda na konecnej na pitny rezim, hlavne ze pred kancelariou ekonomickeho riaditela je. Ten sa normalne dehydruje v praci. vodic ani nie. zabezpecenie neakeho lozka na konecnej na oddych vodica a pod.
12. Podnik by nesmel byt pod vedenim mesta ale pod vedenim neakej velkej celosvetovej firmy.
13. Adekvatne zaplateny vodic a rovny meter za priestupky na vsetkych
14. A hlavne aby si kazdy vodic, mechanik vazil vsetky vozidla rovnako, adekvatne platit ludi od kvality prace a ponuknut pracovne podmienky a ohodnotenie na urovni podla kvality prace a mat moznost si vyberat koho budem mat v teame alebo nie. zbavit sa lajdakov.
15. zabudnut na pravidlo, to nejde, to sa tak nerobi a to sa neda (vsetko sa da len treba chciet)


Po splneni tychto podmienok to bude fungovat aj v KE. V BA to este nefunguje, takze pokial sa to dostane na vychod prejde este niekolko rokov mozno desatroci.


?
Reply on: matway #35433:

Nebolo by to choré ak by si mal turnusové tabuľky na celý rok už v tom decembri. V PKZ je síce uvedené, že dovolenky sa plánujú do konca februára ale ja som za tú prvú vetu.
Reply on: matway #35432:

Naozaj neviem, či toto je téma, ktorá bude zaujímať ostatných. Preto som zverejnil svoj email a svoje tel. číslo aby sme si to mohli prekonzultovať priamo. Takže k tomu čo si napísal len heslovite.
Ak mi vytýkaš, že som sa mal zamerať len na mzdy tak neviem koľkí by ste boli spokojní, ak by ste síce mali 100.- Sk na hodinu ale svoje služby na ďalší deň ste si museli zisťovať svojim telefónom deň vopred, počas 10 – 12 hodinovej služby ste si mohli svoje potreby vykonať „v kriakoch“ a všetky časy čakania na konečnej medzi kolečkami neplatené ako pracovný čas. Toto bol stav keď sme s kolegami založili odborovú organizáciu (aj keď to neplatilo pre všetkých). A to Vás bolo v tom čase (vraj) 40 vodičov naviac.
K pracovnému cyklu už dúfam naposledy. Tak ako píšeš, predtým bol cyklus 3+3+3, ktorý vyhovoval skoro každému. Potvrdzujem, že ešte aj na tohoročnom školení väčšina z Vás do ankety napísala, že chce tento cyklus. Lenže aby sme si ujasnili, ja som „nevŕtal“, ako píšeš do tohto cyklu ale do toho bordelu, ktorý z neho vznikol po vydaní zákona 121/2004 Z.z. a to bolo pred založením našej ZO a znova zopakujem - aj keď to neplatilo pre všetkých. Zákon totiž začal počítať aj u vodičov týždeň od pondelka do nedele a niekde v tom týždni mal byť podľa ZP odpočinok 11 + 24 hodín. Podľa zákona 121/2004 Z.z. sa však mohol skrátiť až na 24 hodín. Ďalší týždeň sa posudzoval osobitne bez ohľadu na predchádzajúci týždeň. Čo z toho vzniklo ? Ak bol v prvom týždni odpočinok v PO, v Ut si už mohol ísť do B a robiť až do nedele. V druhom týždni si pokračoval od pondelka do soboty a v nedeľu ti stačilo 24 hodín. Všetko v rámci zákona. Okrem toho to spôsobovalo, že cyklus bol nerovnomerný a neumožňoval striedanie posádky na svojom voze a stávalo sa, že ste robili v jeden deň všetci traja a ešte aj každý na inom voze. Okrem toho sa stávalo, že jeden z Vás nemal aj dva tri mesiace za sebou ani jeden voľný víkend a druhý v tom istom čase mal všetky víkendy voľné. Preto som robil maximálny tlak na jeho zmenu.
Nový zákon už síce hovorí, že týždňom vodiča sa rozumie sedem po sebe nasledujúcich dní a môžeš robiť max. tých 6 dní v rade. Zamestnávateľ Ti urobil radosť a dal Ti to čo si chcel – cyklus 3+3+3 ! Je Vás však málo a zákon umožňuje zamestnávateľovi nariadiť ti prácu nadčas na tvoj voľný deň. Siedmy deň nesmie. Čo urobí? Presne to čo nechceš. Máš tri dni voľna, on ti pichne službu do stredného dňa a nič neporušil (aspoň si to myslí). To isté sa deje teraz. Cyklus zmenili na 4A – 2V –4B – 2V ale nie preto, že som to presadzoval ja ale preto aby medzi A – čkami a B- čkami vznikla medzera 3 dni, aby mali kde nariadiť prácu nadčas.
V súčasnosti je vyše 500 vodičov ale ukáž mi jedného, ktorý má čas popri svojej práci študovať legislatívu ? Ja Vám štyri roky hovorím o cykle 2A – 2B - 2V a ak by ste to chceli pochopiť nič z toho by sa nemohlo diať. Lenže mnohí ma za to opľúvali a niektorí ma za to chceli biť.
Ja som Vašu prácu robil, viem čo obnáša a nedivím sa nikomu ak si kvôli únave zoberie ZPV alebo PN.
Reply on: Dimi #35435:

To je práve problém. Kopu mechanikov prepustili - vraj ich bolo veľa. Sú radi, že stíhajú to najhoršie a také prkotiny o akých píšeš aby si opravil vodič sám alebo ich hlási aj 10 krát za sebou.
Reply on: Vladislav 48 #35429:
Ano Vlado, to sme sa len zle pochopili. Samozrejme, ak su nedostatky charakteru, pre ktory by podla zakona nemal ist voz von, potom ho samozrejme musi nechat v garazi. Ja som mal teraz na mysli nedostatky typu kyve sa mi sedadlo, sedadla ludi su znicene, nefunkcny zamok na kabine a podobne.. urcite, ze mnou popisane nedostatky su sprostostami, mozno sa niekto na imhd o to oprie, ale to bol len priklad. Proste nie su to zavady, pre ktore nemoze ist vozidlo von. Ale su tam, treba ich odstranovat priebezne. Preto ak by kazdy vodic, ktory pride k takemu vozidlo to nahlasoval pravidelne, mam pocit, ze to zoservisuju 🙂
Reply on: Isidor #34707:
a nie je to protizákonné?
"III.2.3)
Referencie min. od troch užívateľov kĺbového autobusu s pohonom na naftu vyrobeného a ponúkaného uchádzačom. Užívatelia musia prevádzkovať MHD v rámci EÚ.
(...)
Minimálne jeden užívateľ musí prevádzkovať MHD v rámci SR."

čiže zas len Shitelis a Soplaris? lick
Možno niekto z nich teraz veľkoryso ponúkne 1 autobus za 400 mil. (+1 grátis v akcii)
Reply on: Vladislav 48 #35430:
a tu zabodujem,dúfam,lebo:zamestnavateľ vyžaduje naplánovať dovolenku už v decembri /choré,však? /,upresniť sa má do desiateho dňa mesiac pred tým /že by toto malo logiku? /,ale teraz ako sa má upresniť dovolenka,ked ani človek nevie čo bude robiť?
/a toto je už smiešne!!! /.........................................
Reply on: Vladislav 48 #35429:
no presne ako hovoríš...lenže práve toto som čakal,vodiči sa asi delia ne tri časti,a dnes som čítal dokonca aj tvoj list,kde opisuješ,že nevieme,aký cyklus chceme,tak ťa trošku poopravím...písal si list,a bol si práve ty proti tomu aby sme mali cyklus 3+3+3,ak sa na školení do teba niekto obul,tak si myslím,že právom,lebo väčšine vodičov šlo o to,aby si v prvom rade vrtal do platov,ty si začal vrtať do cyklov,že je to protizákonné,v poriadku,ale prečo si nedotiahol do konca tie 3+3+3,ktoré vyhovovali skoro každému?Išlo predsa len o jeden deň na viac,ktorý si mal vyboxovať pre nás!Ten stredný,v našom trojdennom voľne!Nevyšlo,nevadí,aj to si písal.V súčastnosti je to tak,že nerobím stredný deň z volného,ale piaty deň jak otrok!Z 4+2!Takže jak prašť,tak uhoď!Nehnevaj sa potom,že na teba niekto útočí a vybavovať socialné zariadenie /ešte stále pred zvýšením platov! / ,je podľa mňa tiež fajn,ved sa vodič potrebuje niekde vysr....ť!!!,ale v konečnom dôsledku sú tie zariadenia tam,kde na to vodič nemá ani minútu,lebo samozrejme mešká,takže sa budem opakovať,prašť,jak uhoď!Dodám,že sa teraz netreba žiadnému vodičovi diviť,že ide na PN,alebo nenastúpi z iného dôvodu...Vrátim sa o riadok späť-vodič,keby nebol pod psychickým tlakom,tak mi ver,že do výpravy nepôjde dobrá polovica,lenže,mladý,neskúsený,hlúpy a silný,takých podnik potrebuje vyjde,lebo nemá na výber,strarý ostrieľaný výjde,lebo ho tačia pôžičky a kde-čo,a tá stredná nespomenutá garda tu už nieje,lebo dostali rozum...
Reply on: Peter55 #35427:
v košickom prípade sa javí Staničné námestie ako vhodnejší názov. Najmä preto, že sú na ňom obe stanice - železničná aj autobusová. Ak niekto hľadá autobusovú stanicu v KE, tak podľa názvu Železničná stanica ju nenájde. No ak niekto uvidí názov Staničné námestie, tak sa aspoň poinfurmuje ďalej, ktorá stanica sa tam nachádza.
Reply on: matway #35406:

Ešte raz. Na školeniach ste dostali určitý prísľub k rozvrhu. Ale ak si dáš dokopy 1 + 1 a poviem ti, že 5 -päť dní pred spustením LV ešte nie sú CP o akom rozvrhu služieb sa mám baviť ? Povedal som to dnes aj zástupcovi mesta a rozmýšľajú či to takto pustiť alebo nie.
Reply on: Dimi #35405:

Dimi v mnohom s tebou súhlasím. Ale ak napíšeš " ze pri preberani akehokolvek vozidla musia napisat zavady, nedostatky, skontrolovat voz a ist s nim von." tak poviem zásadné nie. Ak totiž zistí pri preberaní nedostatky má ich dať odstrániť a nie ísť von ! Podnik odmietol zaviesť tzv. vozové knihy, kde by sa zapisovali poruchy a dnes funguje nahláška poruchy len cez vysielačku. Ak vodič vozidlo odstaví pre poruchu a dielňa ho vydá bez opravy ďalšiemu a on nevie prečo bol odstavený ako to skontroluje ? Zistí to až na linke a máme ďalšiu poruchu a ďalšie jalové km a ďalšiu nevykrytú službu.
Reply on: Mike #35402:

Súhlasím, že takto to funguje (alebo aspoň fungovalo) vo viacerých českých podnikoch MHD. Pravdu má matway v tom, že je iný vzťah k vozidlu keď je na neho pridelená posádka ako keď ide z ruky do ruky a následne oveľa nižšie náklady na údržbu. Ale to by tu nesmelo behať toľko 10 - 15 a viac rokov starých autobusov. Problém je aj v typovosti. Ak mladého vodiča zadelia na vozidlo, kde nevie ani to ako má do neho vojsť a ani ako ho naštartovať a on má s ním ísť voziť ľudí chceš sa ešte baviť o technike jazdy ?
Reply on: Kari #35421:
Akože všade sa žel. stnaica vola žel. stanica lebo je to dosť dôležita zastavka ale v KE musime mať Stanične námestie jak u debilov (prečo jak) ? ?
Reply on: matway #35397:

Prepáč dnes bolo kol. vyjednávanie a domov som prišiel len večer. S tým čo píšeš súhlasím. Ak si pozrieš na http://www.odbory-dpmk.netkosice.sk/ v sekcii Prílohy PKZ a otvoríš si prílohu č. 6 tak na konci 2 strany nájdeš dátum kedy sa dohodli podmienky na tvorbu rozvrhu a je tam o prideľovaní vozov. Ak si to prečítaš, skús si to sám porovnať s tým čo zažívaš v praxi na vlastnej koži každý deň. K tomu aby podpísaná dohoda nebola pre zamestnávateľa len zdrap papiera môžete vytvoriť tlak len vy vodiči. Ale ak chce každý niečo iné ... tak si zamestnávateľ vyberie práve to, čo mu najviac vyhovuje.
Reply on: pershing #35424:
Lebo je to Low Entry, polovica nízkopodlažná, polovica klasický bus.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.