Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PTI #34954:
Veď sa na tú zastávku postavte a urobte si prieskum sami. Okrem zamestnancov Valea (zanedlho sa sťahujúcich na Pereš), resp. niekoľko firiem a predavačky ČS tam niet pre koho stáť večer, a cez víkend ako je deň dlhý vôbec.

"Tu často spomínaný Arpi Sch. mal názor, že na trase každej linky by mali byť iba dve zastávky - východzia a konečná. Vtedy by bola MHD pravideľná a kvalitná. Myslím si, že najlepšia a najkvalitnejšia MHD je vykašľať sa na MHD a hor sa všetci do IAD."

Isteže. Už sme si tú "pravidelnosť" v jeho podaní zažili viac než dosť. Pravidelne náhodne príležitostná alebo náhodne pravidelne príležitostná doprava 2x do hodiny, je to čo každý chcel. A zabudli ste dodať, že z každej možnej konečnej priamo(!!!) na každú inú možnú konečnú. Tak je to predsa najlepšie. On už predsa svoju šancu mal a vééééľmi veľa rokov. Ďakujeme, stačilo! Dnes je trend kdesi úplne inde (len on na to ešte neprišiel, nie je v tom však jediný).

Máte dojem, že keby tu pripadlo 1 auto na jedného človeka bolo by lepšie? Vstávať v noci okolo 3.00, aby som niekde docestoval a vracať sa neskoro večer, lebo vtedy budú cesty ako tak priechodné je to správne riešenie?

Re #34955 PTI: Predtým toto spojenie nemocníc robila linka 5. A neslúžila len zamestnancom oboch nemocníc.
Reply on: Papyr #34947:
Myslel som tabulku kde bol priemerny vek typov vozidiel. A zajazdovy MAN je len jeden a aj tak ma desatinne cislo. Ale uz chapem preco 😉
Reply on: absik #34944:
v Košiciach sa už skratka MHD vysvetľuje ako Môžeme Hundrať Donekonečna a DPMK ako Dakedy Príde Možno Kua ?
Reply on: TA #34945:
ako si prišiel na to že sa 12-tka vráti k lepšiemu?mal si na mysli asi k horšiemu, nie?
Reply on: eMareq #34952:

Pri jednaniach s p.dnešným ministrom Rašim keď ešte riadil košické zdravotníctvo, tvrdil, že potrebuje prepojenie novej a starej nemocnice ako jednej zdravotníckej firmy od DPMK dočasne, že FN zakúpia minibusy a budú si robiť kyvadlovku pre pacientov a zdravotný personál sami. Takže tú kyvadlovku ide naďalej robiť DPMK, aj keď sa jedná vlastne o vnútrozávodovú dopravu.
Reply on: eMareq #34951:

MHD by mal byť nejaký systém, pokiačľ možno logický a fungujúci. Určiť na vnútromestských linkách ED na Južnej triede 1 zastávku na znamenie nie je systém. Čo sa tým dosiahne ? Len konflikty vodič - cestujúci, vzniknú rizikové situácie vo vozidle aj mimo neho. Systém bol zastávky na znamenie na rýchlodráhe, kde bol hlavný účel zrýchlenie dopravy do VSŽ na smeny. Ale zastávka na znamenie južná trieda 125 je blbosť. Zvýši sa tým kvalita cestovania ? Koľko nových potenciálnych cestujúcich tým získa DPMK ? Maximálne vodiči ED si prídu na svoje a najmä v nočných hodinách budú skúšať na tomto úseku svoje schopnosti ala Schumacher.
s tými zastávkami na znamenie ešte jednu poznámku. Tu často spomínaný Arpi Sch. mal názor, že na trase každej linky by mali byť iba dve zastávky - východzia a konečná. Vtedy by bola MHD pravideľná a kvalitná. Myslím si, že najlepšia a najkvalitnejšia MHD je vykašľať sa na MHD a hor sa všetci do IAD.
Reply on: eMareq #34924:
pocet prepravenych cestujucich vsak od roku 2001 narastol, rok 2007 sa zhruba vyrovnal roku 2005. Zretelny je pokles cestujucich u elektricky a narast u AD od 2001.
Reply on: TA #34945:
V poobedňajšej špičke na tejto linke s intervalom 1 Schwartz to bude žúžo, keď sa bude chcieť do toho MALÉHO busu dostať duochodcovské osadenie z jednej nemocnice, druhej nemocnice, pošty, študenti čo praxujú v st. nemocnici. Bude že to veselo... ?
Reply on: PTI #34940:
Pán Titl, čoho sa bojíte? KAŽDÝ vodič dostane brožúru kde bude uvedená KAŽDÁ linka s menným zoznamom zastávok (vrátane starého názvu) aj s tým o aký typ zastávky sa jedná (bolo by to dobré dať aj do palubných počítačov, aby sa to vypisovalo priamo vodičovi počas jazdy). Zastávky, ktoré budú mať štatút zastávok na znamenie, tak sa tie označníky takto označia. Riaditeľ dopravy tú brožúru pripravuje, resp. ju už má aj medzitým hotovú.

Viete, že medzizastávkový čas môže byť aj veľká praobyčajná nula (keď viem prejsť tú vzdialenosť ešte v tej istej minúte)?

Takže?

Križovatka Prešovská-Sečovská je v záverečnej fáze
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=22.7.2008/81253K

In-line korčuliari majú v Košiciach chabé možnosti
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=22.7.2008/81194K

Re #34936 Vladimír: Však som písal, že to písal náš Zahradník. ?
Reply on: PTI #34940:
Este k zastavkam na znamenie...

Pri skolach? Preco nie? Ak je zastavka, ktora sa vyuziva HLAVNE v dobe 7.30-8.00 a 12.30-14.00, tak preco nie? Mimochodom, moze sa zadefinovat aj zastavka, ktora je na znamenie v dobe od do, inak je stala. Praha ma takto plno zastavok na znamenie len medzi 20. a 4. hodinou.

Na sidlisku? Preco nie? Zalezi od toho, ktora zastavka to je. Napriklad zastavky na Tulskej v Bystrici by kludne mohli byt na znamenie, alebo donedavna zastavka Bajkalska v Presove na Sidlisku III aj na znamenie bola.

Cely tvoj prispevok o zastavkach na znamenie mi pripada ako "najdime dovod, preco su zastavky na znamenie zle".
Reply on: PTI #34940:
Uz vidim jak budu v Kosiciach problemy so zastavkou na znamenie pre elektricku...

...akoby v Ostrave neboli elektrickove zastavky na znamenie, ale to je jedno, to nie je ten hlavny argument...

Hlavny argument je ten, ze kosicky cestujuci je tak vytrenovany na stlacanie dopytu, ze zastavky na znamenie mozete kludne zaviest, za predpokladu, ze vsetky elektricky budu mat dopyt.
Reply on: absik #34944:
a dnes ČD = času dost.
Reply on: 810zssk #34930:
Matematika mi vzdy isla. Co mas na mysli pod pojmom "priemerny vek jedneho vozidla"? Jedno konkretne vozidlo ma jeden konkretny vek, nie ziadny priemerny. Ak z niecoho pocitame priemer, tak je to vzdy z viac udajov. Asi sa pytas na "priemerny vek vozidiel".

Mimochodom, vek nie je udaj diskretny, ale spojity. Ja mam napriklad prave teraz vek 28,915068 roka.
Reply on: absik #34944:

Vyzerá to ozaj, že to smeruje k zlepšeniu MHD v Košiciach. Po prvých 2-3 týždňoch zoznamovania sa s novinkami a trhania si vlasov pri márnom čakaní na svoj spoj prejde počítam tak polovica cestujúcich definitívne na individuálnu IAD - teda na svoj osobný automobil, zastávky sa vyprázdnia, a tých pár cestujúcich, zväčša dôchodcov nad 70 rokov cestujúcich tak či tak zadarmo za akciovými rohlíkmi do Kauflandov, bude nanajvýš spokojných, lebo si konečne v prostriedku MHD sadnú. A v najbližšom rozbore činnosti DPMK za rok 2008, 2009, 2010 atď sa bude predstavenstvo pozastavovať nad úbytkom cestujúcich o 10 miliónov každoročne, pri zvýšení nákladov o 25 miliónov každoročne ( v euroch to činí 829.847,97 €). A pre tých pár desiatok ozaj verných platiacich cestujúcich DPMK nasadí 10 nových kĺbových lietajúcich balónov na CNG, ktoré budú mať vzletovú a pristávaciu dráhu na novom futbalovom štadióne 1.FC Slávia Košice.
Reply on: pedro77 #34942:
L 12 ponúkne ( ponúkala ) celkom dobré spojenie viacerých nemocníc. Po tom, čo sa zrušila zachádzka, sa presmerovala L 60 tak, aby opäť vzniklo spojenie 2 najväčších košických nemocníc. Dlho to však netrvalo a bola zrušená, čo sa aj dalo čakať. Takže teraz sa L 12 aspoň vráti do lepšieho pôvodného stavu, aby opäť vzniklo priame spojenie nemocníc.
Reply on: pedro77 #34943:
to mi pripomenulo stare casy, ked sa skratka CSAD dekodovala ako "Cakaj somar, autobus dojde"
Reply on: PTI #34940:
tiez ma napadlo to dodrziavanie cestovnych poriadkov pri zastavkach na znamenie, ale potom som si spomenul na novu filozofiu DP: "Cestujuci sa nema co ucit naspamat cestovne poriadky, autobus proste pride" ?
Reply on: redburger #34937:
jo, to v londyne som videl uz davnejsie, presne ako popisujes a auta tam tusim nemaju oranzovy signal (iba oranzovo cerveny) na semaforoch, takze ta blikajuca zelena supluje oranzovu, oprav ma ak sa mylim, uz si to moc nepamatam. A to ze chodcom blikala zelena a auta sa uz pohynali som vobec nevidel ako problem, tam sa totiz nejazdi ako u nas. ?
Reply on: LeLe #34938:
nas*at do ruk a nepustit k vode ?
Zopár technických otázok:
u električiek zastávky na znamenie ? Už vidím tie brzdenia koľajovkami, padajúci cestujúci a každodenné komflikty - napr. na zastávke Južná trieda 125 - rozbehnutá električka od NO a tesne pred zastávkou v zadnom voze dá signál že vystupuje - poteš pánboh čo bude nasledovať...
na znamenie Senný trh - stojí električka v zastávke smer ŽSt na semafóre červená, ale dvere neotvára ? Podľa mňa to rozumné nie je.
zastávka na znamenie pri školách - napr. SOU Železničné - totálna hlúposť, už vidím, ako si študenti robia srandu, dohodnú sa , a dajú signál na poslednú chvíľu, a v tom momente je konflikt v buse na svete
Na sídlisku mať zastávku na znamenie je podľa mňa tiež blbosť -Postupimská Furča.
Prestupné zastávky na znamenie ?! napr. Sečovská

atď.
Pripadá mi to veľmi amatérske. Nehľadiac na to, ak je na linke z 11 zastávok 9 na znamenie, ako chcete dodržiavať cestovné poriadky, vážení ???
Ten celý návrh je podľa mňa kandidát na dopravného Buľa 2008 !!!
P.S. Na tú poslednú otázku by som si prosil od kompetentných z DPMK fundovanú odpoveď v mene spokojnej košickej cestujúcej verejnosti !

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.