piechod pre chodcov je - priamo pri zastávke Zimný štadión. A dokonca aj podchod ?. Len škoda, že zastávka je od štadióna ďalej než iná zastávka ( Krajský súd ).
To s tou 530kou ti aj verím ale to z dopytom aj displejmi tu už bolo pred pol rokom a vysledok je 417+418 so zamaľovanými sklami na čelach ? A pri takom tempe ako robia 381 a robili 383 dostane posledna T3 dopyt asi o 100 rokov aj to som ešte optimista ?
To je sice pravda, ale zase davam za pravdu aj Drahovskemu.. Aupark snad moze mat zasobovanie v podzemi. Bohuzial, pri vystavbe tesca a dargova sa asi s parkovanim, prave kvoli malemu poctu aut v tejto dobe, nepocitalo. No zase zasobovanie doriesili podzemim. Dnesna doba si ziada aj parkovanie na vyssej urovni, tak nech daju aj parkovisko a aj zasobovanie dolu a je to. Alebo nech tahaju z centra Kosic ?
Ja iba jednu pripomienku: UHA tvrdí, ako výborne je riešené TESCO a Dargov, lebo majú zásobovanie z podzemia. Uf, a a koľko parkovacích státí tieto dve obchodné centrá majú v podzemí ! Ako počítam, tak počítam, ale všade vidím samé nuly ....
A ešte doporučujem pozrieť cestovné poriadky tu premávajúcich liniek AD a medzizastávkový čas medzi Žst a NO.
Určite by sa minimálne 2 minúty na spoj ušetrili...
O koordinácii a dynamike riadenia košických križovatiek sa nutno informovať na MMK - SKK. Všetky križovatky sa projektujú s detektormi, chodeckými tlačítkami, ako to funguje v praxi to je otázka na tých vyššie. Aj križovatky Štúrova-Kuzmányho a Štúrova - Rastislavova booli vyprojektované na dynamické riadenie, s detektormi pre električky atď. To isté aj napr. VSS, či križovatka Rastislavova-Gemerská atď. Len mesto ako investor nepustil toľko € a tak nefunguje nič.
Inak križovatka Toryská - Moldavská - Štúrova je už dávno zrelá na CSS-ku, nehody sú tam každý týždeň, až sa z toho urobí štvorramenná križovatka, tak tam bude problém prejsť. A ešte jedno si je potrebné uvedomiť - v tomto dopravnom koridore cez Moldavskú - Štúrovu nie je vyznačený v okolí Steel arény jeden jediný priechod pre peších cez túto komunikáciu, ktorá má šírku vyše 20 metrov. A to tiež má CSS-ka vyriešiť.
Parkinghouse bude investovať hlavne Steel aréna, ako bude riešiť komerčnú prevádzku, to je vecou jej. A ak príde DPMK s podnetnými návrhmi, je to zatiaľ budúcnosť. Prečo už teraz niečo podobné nerieši s Optimou alebo aj Galériou. Zaparkujem a dostanem jeden celodenný lístok na MHD. Ale s podmienkou, že urobím nálkup v OC za 20 € napr. A hneď by sa centrum trocha odľahčilo od parkujúcich z okresu KS.
Tá plaváreň jasná nie je - ten štrk tam navozil DPMK predvlani, zapáčila sa mu Južná trieda. Do centra mesta sa to vôbec nehodí, a udržiavať to bude treba tak či tak.
Výstavba križovatiek a zastávok v okolí Steel arény ? Pýtajte sa na magistráte, ale pokiaľ viem MS v hokeji by mali byť v košiciach na jar 2011....
Nie, ak ste si určite všimli, keď má električka v smere od stanice na obidvoch semafóroch za sebou signál voľno, tak vtedy vozidlá stoja v smere zo Štefánikovej stoja. Áno idú vtedy aj električky v opačnom smere od NO, ale ja som chcel aby tak jazdili po električkovom telese autobusy v smere Žst-NO. To ide bez akých koľvek úprav CSS-ky, dokonca keby sa oživila vypnutá preferencia a dynamika, mohli by sisignál voľno navoliť aj autobusy v električkovom telese. A pri drobnej úprave signálneho plánu by tak mohli jazdiť autobusty aj v smere Žst - Palackého/Jantárová.
Takže žiadne maľovanie križovatky pri VSE.
Nejaké nowošči:
- na modernizáciu má odísť #530 (niekedy cez leto),
- do T3jok sa bude montovať dopyt a niektoré dostanú aj displeje,
- úsek Kuzmányho - Zimná sa bude rekonštruovať na jeseň, vrátane spojovacích koľají,
- nové mapy už sú vytlačené. Namietal som, že prečo nie sú niektoré názvy po anglicky, lenže už to prišlo po funuse. Na mape imhd však anglické názvy budú (podľa priloženého zoznamu),
- no a tender na klouby bol zrušený, lebo sa do neho nikto neprihlásil.
Axel