PTI:
To je pravda povedal by som kde sa to vsetko stratilo.Listok sa zvysil na 17 sk co by malo znamenat ze DPMK je na tom lepsie.
Ale nejak nemam ten pocit.Odisli mechanici , pomali zavru aj dielne na VSA , niet vodicou do vypravy , niet autobusou , niet nahradnich dielov.Clovek si dava otazku preco stoji denne 50 autobusov pre poruchu , preco sa vodic napr.nemoze ani po svojej sluzbe napr.na hornadskej osprchovat a ist domou ako clovek.Kde su vsetky tie peniaze?
To je pravda povedal by som kde sa to vsetko stratilo.Listok sa zvysil na 17 sk co by malo znamenat ze DPMK je na tom lepsie.
Ale nejak nemam ten pocit.Odisli mechanici , pomali zavru aj dielne na VSA , niet vodicou do vypravy , niet autobusou , niet nahradnich dielov.Clovek si dava otazku preco stoji denne 50 autobusov pre poruchu , preco sa vodic napr.nemoze ani po svojej sluzbe napr.na hornadskej osprchovat a ist domou ako clovek.Kde su vsetky tie peniaze?
KVKV
V prvom rade si plne uvedomujem, že návrh l.v. je uzavretou kapitolou , vzhladom k stále prichádzajúcim roznym návrhom a nárokom bol urýchlene ukončený a aj cez množstvo nedoriešeností bola snaha sa v tom už nehrabať (všetci znechutení) ,naservírovať do luďom ako najlepšie čo može byť a nevracať sa už k tomu aspon desať rokov. (bohužial). Preto som si tiež vedomý toho, že akékolvek diskusie a „návrhy“ už majú len čisto teoretický ,virtuálny charakter.
Aj tak mi to nedá, evokuje to otázky do diskusie a som presvedčený ,že niektoré vzťahy by bolo možné riešiť lepšie ekonomickejšie.
Na Váš príspevok začnem od konca:
.... „Čo je to správne nadimenzované? Interval 20 minút? Poddimenzované je interval 30 minút? Píšu to snáď v nejakej príručke pre začínajúceho mladého dopraváka?“.....
Vychádzam z tolko omielaných možností a obmedzení kapacity vozkm a z praxe , že za daných okolností je v sedle v hlavných dopravných vzťahoch dostačujúci interval 10min. Takže si musím určiť tieto hlavné vzťahy (smery) v meste , mimo USS, Šace a okraj.obcí.
I./Sídl.NJ-centrum-Komenského (ed)
II./Stanica-Terasa-NMM (ed)
III./KVP-NO-Mier-DH (dané trasou td)
IV./THC-Mier-Amf-KVP (ad)
V./KVP-Hl.pošta-NO/+/NO-Sečovská-DH (ad)
VI./THC-Prešovská-NO/+/NO-Rastislavova-OC Cassovia (ad)
Týchto šesť hlavných trás /liniek/ vytvorí základnú sieť a prehladný systém, ktorý mi umožní dobré náväznosti pri prestupoch. Pre tieto linky by platil sedlový interval 10min. Pokial by sa líšili prepravné nároky medzi uvedenými smermi, to jest podla Vás, že ani 10min.nestačí , tak to riešiť volbou vozidla vhodnej kapacity, ale za zachovania 10min.int.
Pre ostatné trasy ,ktoré tvoria doplnkovú sieť stačí v sedle 20 alebo 30min.int. (a napríklad tiež Vami nazývané „dochodcovské destinácie“).
Int 30min až 60min pre okrajové obce.
...“ Podľa mňa by stačilo dať interval 10 alebo 12 minút na L6 a L9 a už by všetci vykrikovači konečne stíchli.“...
Nie. Na šestku 10´ na deviatku stačí 20´. Pretože L9 v dnešnej podobe je umelo vytvorený obchádzkový dopravný vzťah. Byť na mne, tak ju ukončím u amfiku alebo na BN. (študenti tu by mali radosť). Jej účelom bolo zkrátenie trasy medzi terasou a NJ. Nič viac. Teda v sedle len doplnkový spoj.
Všimol som si, že akoby sa niekto zlakol v sedle 10minútového intervalu, to akože „si nemožeme dovoliť, lebo by to jazdilo velmi husto“. To radšej zavedie dve preložené linky s 15min.int. ,takže v sedle to jazdí ešte hustejšie a zbytočne .
K oblasti LVIII, L15,L51:
Ja fakt neviem, aký zmysel má pre starostu THC priama bus.linka na Bardejovskú ??? To sa mi nezdá. Tam sú nejaké podivné záujmy. L51 stačí po NO.
K L15. Ako som uviedol, 10min.linka, od NO k pošte , novej nem., a ďalej po trase (inak nezmyselnej linky) L34. LVIII by mal dobré spojenie a prestupné náväznosti na CELÉ MESTO!
To jest priame spoje na: OC Cass., Železníky, KVP, novú nem., Hl.poštu
S prestupmi na linky s int. 10min a lepším = L6, tbus, ...a dalšie prestupy L9,USS.... od spol.pav. Možu chcieť niečo viac? A to aj pri „strate“ L17, ak by bola vedená z Michalovskej k st.nemocnici.
S tými L30,31. ...“nie je zázemie“.... To nejde postaviť prenosný chemický „hajzlík“ na Maši alebo v Pereši? Tak potom nech je konečná na Bardejovskej pri dpmk, zázemie „jako prase“, stadial by vychádzali linky 30,31 (ten istý bus, len by zmenil číslo)
S tými električkami sme si nerozumeli ...L1,2,4,7... myslel som to inak, vysvetlím zajtra, dnes už musim končiť.