Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PTI #30887:
MDPaT sa aspoň tvári, že má z tých nákladov 85% pokrytých eurofondami, posledné správy čo prebehli médiami v lete 2007 hovorili, že na 4 mestské stavby eurofondy nebudú. A aj keby, stále by mesto muselo vyhrabať niekoľko desiatok mil. z vrecka. (Na MHD. Ta šme še pobavili)
Reply on: KVKV #30885:
Presne tak, toto tvrdim uz davno, koncesie a verejna produkcia je nieco ine
Reply on: Isidor #30884:

Ku KORIDu.
Navrhovaných 8 dopravných stavieb je spolu rozpočtovaných na cca 3 miliardy Sk. Ministerstvo dopravy má schválené v koncepcii modernizácie infraštruktúry do roku 2015 pre KORID spolu 1,235 mld Sk, je to na roky 2008-2011, a jedná sa o stavby Terminál Sever, Rozšírenie želstanice na východ, elektrifikáciu trate Haniska - Moldava a napojenie Bočiara a Kechneca na trate ŽSR.
Ostávajú stavby za vyše 1,5 mld Sk, medzi nimi električka na Ťahanovce (0,7 mld), prepojenie tratí ED DPMK - ŽSR a modernizácia vybraných električkových tratí v meste (temer 0,5 mld) a električková trať na letisko (priemyselný park Pereš) za 0,3 mld Sk. To sú stavby ktorých financovanie ostáva na meste Košice a VUC.
Vy tomu veríte že mesto nájde a dá toľko do MHD ?
P.S. Koľko to mesto potrebuje nájsť na mesto kultúry 20013 ?

P.Titl
Reply on: PTI #30883:
Co sa tyka riesenia dopravy, to je vsetko v poriadku. Ale mal som na mysli buducnost, vtedy to v poriadku nebude a dopravu bude treba riesit nanovo.. Akym sposobom ju budete riesit, ked nebude miesto ? Tyka sa to aj CITY Hotela.. Postavi sa, pri nom bude stvorprudovka, potom aupark.. A ziadna rezerva pre buducnost.. Samozrejme, mesto to dopustilo svojimi schvaleniami, ved dopustilo aj to, ze v City sport centre byva byvaly mestsky architekt a predseda narodnej rady.. Vsetko sa da, len treba vediet ako a poslanci uz ruky zdvihnu.. A navstevnost ? Ano, Optima a Galeria su plne, Cassovia malokedy. Sice plne su, ale nie natolko, aby uzivli drahe butiky, ktore tam su a tie sa teda menia dost casto.. A verte alebo nie, budu sa velmi casto menit aj v Auparku, pretoze to neutiahnu s najmom a financne. Tak isto aj tie kina, ktore maju v Auparku vyrast.. Kolko ich ma byt ? Devat ? Viac ? Co tam chcete premietat a hlavne komu ? Obcas, ak je nejaka novinka na trhu v oblasti kin, tak su kina v Ke plne, to beriem. Ale podla mna v Auparku staci mat maximalne tri kina. Ved toto megalomanstvo je nemyslitelne zo strany HB Reavis.. Vy ak aby ste zarobili v priemere 13 tisic cisteho mesacne, 9 tisic dali za byt, date este 200,- Sk za kino, len preto, ze je klimatizovane ? Ved v dnesnej dobe tu mate telky, v pohodli domova si navolite film, ktory chcete pozriet, vid Maggio.. V tom pripade dam 200,- Sk nie za jeden, ale za styri filmy, pustim si klimu a som doma.. Sam musite uznat, ze toto uz je megalomanstvo zo strany Auparku.. Velke oci, nic viac.. Nech Aupark na NO bude, ale vravim, mensi.. Aby tam bolo vonkajsie priestranstvo a rezerva pre cestu do buducnosti..
Celé znenie zákona je tu. (pozn. koncesionárske poplatky a poplatky za verejnú produkciu diel sú dve odlišné záležitosti)
http://www.stv.sk/files/f0o3PxmXEs.pdf

§ 3
Platiteľ poplatkov
(1) Platiteľom poplatkov je fyzická osoba, ktorá prijímač vlastní, samostatne zárobkovo činná osoba, ktorá prijímač eviduje v účtovníctve, a právnická osoba, ktorá prijímač eviduje v účtovníctve.
(2) Ten, kto zaplatí poplatok za jeden prijímač, môže sám alebo s príslušníkmi svojej domácnosti používať viac prijímačov, a to v byte alebo mimo domu.
(3) Platiteľ poplatku je povinný zaplatiť poplatok za prijímač vyberateľovi poplatku vo výške ustanovenej týmto zákonom do 15. dňa v mesiaci.
(4) Ak je platiteľ poplatku právnická osoba alebo samostatne zárobkovo činná fyzická osoba, je povinný platiť poplatok za každý prijímač.
(8) Platiteľ poplatkov podľa odsekov 1 až 4 je povinný vyberateľovi poplatkov oznámiť do 15 dní vznik povinnosti platiť poplatok, a to aj v prípade, ak mu táto povinnosť opäť vznikla po predchádzajúcom uplatnení povinnosti platiť poplatok, s uvedením mena, priezviska, rodného čísla a adresy trvalého bydliska; právnické osoby a samostatne zárobkovo činné osoby presné označenie ich názvu, sídla,
obchodného mena a identifikačného čísla

§ 4a
Sadzba poplatkov
(1) Mesačná výška poplatku za používanie rozhlasových prijímačov pre fyzickú osobu je 40 Sk a televíznych prijímačov je 100 Sk.
(2) Mesačná výška poplatku za používanie rozhlasových prijímačov právnických osôb a samostatne zárobkovo činných osôb je 40 Sk, za používanie televíznych prijímačov je 100 Sk, a to za každý prijímač.

§ 7
Kontrola platenia poplatkov
(1) Kontrolu platenia poplatkov podľa tohto zákona vykonávajú podľa svojej pôsobnosti Slovenská televízia a Slovenský rozhlas.
(2) Každý platiteľ platiteľ poplatku je povinný Slovenskej televízii a Slovenskému rozhlasu na ich výzvu preukázať splnenie povinnosti platiť poplatok.
(4) Vyberateľ poplatkov, Slovenská televízia alebo Slovenský rozhlas majú právo vykonať jednorazové technické zameranie na zistenie prijímačov v domácnostiach fyzických osôb a v objektoch právnických osôb.
(5) V prípade takého zistenia rozhlasového alebo televízneho prijímača u fyzickej osoby alebo právnickej osoby, ktorá nezaplatila poplatok za prijímač, má vyberateľ poplatkov, Slovenská televízia alebo Slovenský rozhlas právo vymáhať nezaplatené poplatky podľa § 8 odo dňa zistenia.

§ 9
Poplatky z omeškania
(1) Ak je platiteľ poplatku (§ 3) v omeškaní s platbou dlhšie ako dva mesiace a dodržal sa postup podľa § 8, Slovenská televízia alebo Slovenský rozhlas požiada platiteľa o zaplatenie poplatku z omeškania.
(2) Poplatok z omeškania podľa ods. 1 je 5 000 Sk u fyzických osôb a 15 000 Sk u právnických osôb za každý, aj len začatý mesiac omeškania, a to za každý prijímač, za ktorý je platiteľ v omeškaní s platbou.
Reply on: Dimi #30879:

Samozrejme lebo sú to nepresné poznámky:
Odzadu - kongresové centrum je odkúpené nemeckým investorom, do r.2011 z tohto objektu bude CITY Hotel (aj s 260 podzemnými státiami).
AUPARK tam navrhlo, odsúhlasilo, predalo investorovi pozemky a podmienky stanovilo mesto Košice vrátane primátora, poslancov MZ, riaditeľa magistrátu a UHA mesta Košice ako spracovateľa územného plánu.
Doprava sa v okolí rieši komplexne, komunikácie sa rozširujú ako to priestorové možnosti dovoľujú. Napríklad radenie pred križovatkou Palackého - Jantárová - dnešný odbočovací pruh doľava - jeden v dĺžke 50 m sa mení na dva v v dĺžke po 125 m, odbočovací pruh doprava dnes v dĺžke 60 m sa predlžuje na 90 m atď.
Čo sa týka návštevnosti, vážený Dimi - prejdite sa kedykoľvek po Optime, Cassovii alebo Galérii - pomaly už nemáte ani kde si dať kávu, lebo je všetko plné. A ozaj všetcia podľa Vás krachujú, takže každé z týchto troch OC sa rozširuje, zväčšuje, však ?
Reply on: eMareq #30872:
haha, Filipko, jaký dopravný inžinier je z neho ? už niekto Ťahanovčanom vysvetlil, že po výstavbe električky budú takmer do celého mesta minimálne 2x prestupovať? ? Prestupy sú predsa zlo ?

Re #30871 eMareq: v prágli v metre, keď nastupuje nevidiaci, tak je fíra povinný otvoriť dvere centrálne a pokračuje v tom tuším až po konečnú. Ale tam sa im to ukazuje snáď niekde pred vlakom na displeji, kde si to cestujúci navolí svojím diaľkovým ovládaním (ktorým si rovnako aktivuje vonkajšie hlásenie o čísle linky u električiek a pod.)
Reply on: Dimi #30866:
Bude žiť večne
http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=8258&idg=207&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=&ghg=207


Ad električky: Čo to za nevkusné farebné blbosti majú na prednom čele? Som si včimol, že len tie reklamné a farebné to majú

Zachvát: Jasné nechaj nech si kydaju šak vodič znesie veľa však ?
Trosku k tzv. vymozenostiam typu ozvucenych zastavok. Modernizovane NP KT8 maju na streche hlasice pre nevidomych, kt sa, pokial viem, v Brne realne pouzivaju. Sluzia na oznamovanie cisla linky.
Reply on: TA #30878:
V tejto podobe, ako je navrhnuty teraz, by tam stat nemusel vobec. Za prve je obrovsky, takze mesto nebude mat ziadnu rezervu v pripade potreby rozsirovania cestnych pruhov, lebo nebude kde, za druhe svojou velkostou pohlti namestie tak, ze ziadne namestie nebude a za tretie do tejto chalupy bude chodit tu v Kosiciach velmi malo ludi, takze tie kina, kaviarnicky a rozne ine gebuziny sa v nom budu striedat ako na beziacom pase. Aby rokmi z tohto ironicky napisane "uzasneho diela, hodiaceho sa do prostredia stareho mesta" neostala len koap srotu a verejna spalna pre bezdomovcov, podobna kongresovej hale..

Takze tolko moj prispevok a prvy, kto sa bude branit bude PTI 🙂
Reply on: eMareq #30872:
2010, 2011... ? ? ? sľubovať termíny vie každý... keď bude trať vôbec niekedy stáť, tak to bude výhra
A ešte niečo z Bratislavskej dopravy - možnosť porovnať s KE:
Riadenie križovatiek v meste je už modernejšie
http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/generate_page.php?page_id=75282
(Doprava, 06.2. 2008 15:30)

Väčšina bratislavských električiek je po životnosti
http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/generate_page.php?page_id=75273
(Doprava, 06.2. 2008 10:30)
Niečo z Bratislavskej MHD:
Niektoré zastávky MHD budú ozvučené
http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/generate_page.php?page_id=75305
(Doprava, 07.2. 2008 10:00)
Reply on: Záchvat #30874:
Hmm.. viem tak, ze mal srdcovy infarkt niekedy siesteho a po polnoci zomrel.. Ak sa dozviem nove skutocnosti, samozrejme opravim to
Reply on: Dimi #30866:
Niečo tam nesedí, ja som sa to dozvedel 6.2.2008 ešte pred polnocou.
Kompetentným - DPMK má plné právo požadovať od svojich zamestnancov dodržiavanie zákonov s tým možno len súhlasiť. Ale keď má DPMK - dodržiavať zákon konkrétne/dodržiavanie bespečnostných prestávok v cestovných poriadkov,dodržiavanie týždenného voľna tak to už zákon neplatí. Som zvedavý ako budú reagovať keď pôjde list vodičov na Európske inštitúcie o prešetrenie pracovného času vodičov v MHD. TU ASI NEJDE LEN O PRACOVNý ČAS VODIčA lebo keď budú robiť ako majú padnú nadčasy a vyjde holá pravda na povrch - to je plat nebude mať kto robiť ako je to stále. Nástupný plat napr. v GETRENSE pri výrobe prevodoviek je
17 000 bez príplatkov a prémíí ,plus Vám preplácajú dopravu.
Pritom idú zvyšovať plat lebo ľudia za to nechcú pracovať a majú nenaplnené stavy.
Reply on: eMareq #30871:

KORID chce dotiahnuť električky na Sídlisko Ťahanovce do troch rokov
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=8.2.2008/29209KV

Projekt výstavby Auparku sa dostal do ďalšej fázy
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=8.2.2008/29206KV
Nevidiaci majú sťažené cestovanie v MHD
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=8.2.2008/88457K

"Nepožadujeme návrat k starému systému. Chceli by sme požiadať DPMK a mesto, aby nám cestu v dopravných prostriedkoch uľahčili. Postačilo by, ak by sa okolie vonkajších tlačidiel oblepilo fosforeskujúcim 10 centimetrov širokým pásom. Pomohli by nielen našim členom, ale aj starším ľuďom."
Vážení, budete lepšie spávať, keď nám tie rádia zakážu? Čudujete sa že máme nedostatok vodičov v MHD? Všetci máte pravdu aj KVKV, len už naozaj prestante. Vďaka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.