Podla posledných informácií sa zdá byť projekt KORID dosť ohrozený.
Je to v súvislosti s prechodom na striedavý systém el.trakcie v úseku ošice – Prešov (a neviem kade ešte ďalej, zrejme koridor PL-HU).
Nakolko v systéme KORID majú byť zahrnuté aj ostatné vetve (Spišská, Haniska, atd...) ,ktoré zatial zostanú jednosmerné (Kysak – styková stanica) bolo by zrejme neekonomické konštruovať trojsystémové vozidlo.
A naviac by to bolo len na prechodnú dobu, lebo v dlhodobejšej perspektíve je postupný prechod všetkých žel.tratí na striedavý systém. (o tom sa hovorilo už v 60-tych rokoch, že 3kV= je len na dožitie).
Je to v súvislosti s prechodom na striedavý systém el.trakcie v úseku ošice – Prešov (a neviem kade ešte ďalej, zrejme koridor PL-HU).
Nakolko v systéme KORID majú byť zahrnuté aj ostatné vetve (Spišská, Haniska, atd...) ,ktoré zatial zostanú jednosmerné (Kysak – styková stanica) bolo by zrejme neekonomické konštruovať trojsystémové vozidlo.
A naviac by to bolo len na prechodnú dobu, lebo v dlhodobejšej perspektíve je postupný prechod všetkých žel.tratí na striedavý systém. (o tom sa hovorilo už v 60-tych rokoch, že 3kV= je len na dožitie).
Sarko
Inak co si spominal v prispevku #30020 o oznaceni T6B5 pre byvale ZSSR ako typ T3M, tak to bolo udajne preto, ze Rusi nechceli kupovat novy typ, oni chceli len staru dobru T3, tak asi z nich museli byt v CKD totalne bezradni, ked ich museli osalit az pod zmenenym oznacenim akoze zmodernizovaneho typu T3. ?
O T5C5 by som velmi neuvazoval najma kvoli veku, vyrobene boli v rokoch 1978 az 1984, t.j. su to 24 az 30 rocne vozidla! A to v neslavne preslavenych KE s NAJMLADSIM vozidlovym parkom v NAJHORSOM stave siroko-daleko, su najstarsie 25 rocne T3 uz v polovicnom rozklade. Takze bez ovela narocnejsejsim poziadavkam na udrzbu by predpokladam skoncili raz-dva. Dalej preto, ze maju zastaranu stykacovu vyzbroj. Neviem sa vyjadrit, ci je to lepsie alebo horsie ako odporova zrychlovacova vyzbroj, tu necham priestor pre odpornikov. Potom je tu este menej miesta pre cestujucich, hlavne na statie. A nakoniec, budapestianske prototypy T5C5 ev.c. 4000 a 4001 z roku 1978 a po dvoch prekonanych modernizaciach premavaju az dodnes a este nejaky ten rok aj budu. To by som sa este aj obaval, ci ich vobec dokazu prezit najnovsie a posledne dodane elektricky z roku 1992 (606 - 629).