Ojjoj, to by sme chceli vela, cosi take nahrat do emtrestu..
mna skor zaraza jedna podstatna malickost,co DP sice realizoval,ale poriadne si zlahcil situaciu...
Teraz chodi len Xka. Pride na zastavku a neznaly cestujuci vie len, ze je to nahrada za nejaky spoj a ze pri VSS musi prestupit. Ale chybicka...cestujuci chce ist na terasu (L9),ale z Xka nezisti, aku linku nahradzuje (bolo by vhodne X3, X7, X9), ci mu jeho nahradny bus uz neusiel..Nieco podobne sa mi stalo v minulosti,ked som chcel ist na L3 zjazera do mesta,ale ked som siel busom ku krizovatke, videl som L3 odchadzat...tak som aspon vynadal dispecerovi...a ono to najskor bola uz nahrada za L9, co prisla po L9.
A druhy fakt..dojde cestujuci na prestupnu elektr. zastavku VSS, smer mesto..kruci,odkial zistim,kedy mi ide napr. L69, R2???
1. ten text je imho príliš dlhý a komplikovaný, človeku čo sedí (stojí) v električke netreba v tej chvíli vedieť, dokedy a prečo je výluka a kde stojí autobus na Jazere. Na to sú zastávkové oznamy, prípadne noviny/internet, rovnako na ospravedlňovanie sa a ďakovanie za pochopenie Ja by som si akustické hlásenie predstavoval takto:
"Vážení cestujúci, táto linka je z dôvodu výluky presmerovaná do Barce. Pri ceste na sídlisko Nad jazerom prosím použite náhradnú autobusovú linku X, ktorá v zastávke VSS, križovatka nadväzuje na príchod električky."
Púšťať po každej zastávke napr. na Južnej triede/Alejovej, alebo pár zastávok pred VSS, X.
Toto má byť stručný záchytný bod pre tých, čo nevedia vôbec o ničom (a pripomenutie pre tých čo vedia), bližšie info si (v prípade záujmu) nájdu už sami na papierových oznamoch (ideálne priamo v električke), hlavne však nie vtedy keď sa zrovna niekam ponáhľajú a vodič ich znenazdajky vyhodí úplne inde než kam chceli ísť. To potom nasledujú akurát nadávky na DPMK...
2. s pišťadlami v prevádzke sa efekt akéhokoľvek zvukového hlásenia redukuje na 20-30percent... Takže toto bude mať skutočný zmysel až vtedy, až sa nebude dať prepočuť (verme, že čoskoro).
Ďalej by som si vedel predstaviť celý rad ďalších vylepšení a úprav informovania o výluke, ale to možno ešte spíšem a pošlem niekam...
Podla dobreho zdroja - ista firma dostala za ulohu pripravit projekt novej zeleznice spajajucej Presov s Krompachami, nakolko ludia (asi) na MDPT sa rozhodli ze rekonstruovat trat Kosice - Krompachy v uzkom udoly Hornadu je financne narocnejsie ako naprojektovat a postavit uplne novu trat. trat by mala byt v useku Krompachy-Presov jednokolajna, usek Presov - Kosice dvojkolajny, Vmax 200 km/hod. Stara trat by sa zachovala a sluzila by primarne na prepravu tovaru (preto iba jedna kolaj na useku Presov-Krompachy). V presove by hned za hlavnou stanicou (ako zaujimavost, od minuleho roku bola komplet zrekonstruovana) mala trat odbocovat na lavo a pokracovat tunelom smerom na zapad (mozno bude projektovana trat viest subezne s dialnicou), to je to o com rozpraval Hagyari. Viac na www.vlaky.net forum/infrastruktura/koridory
A keby sa ráčilo nahrať do toho pišťadla takéto niečo:
"Vážení cestujúci. Z dôvodu opravy električkovej trate od 15.8 do 31.8 pod mostom VSS je táto linka presmerovaná na konečnú Barca. Náhradná doprava na sídlisko nad Jazerom je zabezpečená autobusovou linkou X s trasou OC Važec - VSS križovatka, zastavujúcou na všetkých autobusových nástupištiach v uvedenej trase s prestupom na zastávke VSS križovatka. Ďakujeme za pochopenie."
Pre linku 4:
... v prípade pokračovania cesty až do Barce použite linku 7. ...
Atď.
Púštalo by sa to za každou zastávkou. Len sa na to (po)zabudlo.
Sorry, ale tým, že Košice sú druhé najväčšie mesto SR, to sa oháňať vieš. Uniká Ti len, že Prešov je na tomto rebríčku hneď trojka.
Nechápem, čo sa tu rieši. Vybudovanie predmetnej trate významným spôsobom sprístupní železnicu obrovskému regiónu plnému potenciálnych cestujúcich. Všetci riešite Prešov, ale to, že je naň napojený Sabinov, Lipany, Bardejov..., to akosi prehliadate. Okrem toho som presvedčený, že zdržanie vlaku jazdou po novej trati nebude nijak zavážné.
Inak KVKV, sorry, ale tým, že Košice sú druhé najväčšie mesto SR, to sa oháňať vieš. Uniká Ti len, že Prešov je na tomto rebríčku hneď trojka a sú naň napojené ďalšie regióny. My sa nebavíme o tom, že pár jedincov skomplikuje cestovanie masám. Ako tu už bolo napísané, pozri sa, koľko ľudí ide vo vlaku z Košíc a koľko ďalších pristúpi v Kysaku. Rozhodne možno hovoriť o porovnateľných skupinách.
A nemôžem nepoznamenať, že ma doslova šokuje Tvoj odmietavý postoj, k riešeniu, ktoré s pomerne neveľkým nákladom dokáže odstrániť 150 rokov staré nelogické vedenie železničnej trasy a namiesto toho z urazenej ješitnosti pána Košičana odkazuješ Prešovu nech si vylobuje priame vlaky po Kysackej spojke. To budeš nejaké zvláštny ekonóm, keď miesto jedného vlaku pre "20 ľudí" radšej prijmeš dva vlaky pre "10 ľudí". Ale ja by som Ti to najmôjveru doprial - aspoň na pol roka výstražne polovicu R a IC odkloniť z Margecian miesto Košíc do Prešova. Potom by sa možno "rozsvietilo".
Obvykle sa to riesi v cestovnom poriadku poznamkou, ze cestovny listok vydany na tu kratsiu trat plati aj na tej dlhsej trati. Cize prakticky zrejme by sa uznavali listky vydane pre trat Kosice - Ruzin - Margecany - SNV aj na trati Kosice - Presov - Krompachy - SNV.
Re Josip3211: nic v zlom, ale studovat v noci zhasnute tabule bez cisla linky, ktore si navzajom este protirecia... kazdopadne sa necudujem ludom, ktori pri vyluke Jazera lezu do 4ky aj ked ma napisane "Strojar", pripadne 3/7/9kou "Barca" sa odvezu na konecnu a cuduju, kde je Jazero... ROK S EMTrESTom NAUCIL KOSICANOV NEVERIT ANI SLOVO (dez)INFORMACNYM PANELOM!
Re #25615 Dispecer: Sledujem, že cestujúca verejnosť konečne využíva šiesty zmysel, s tým sa aj počítalo...aspoň v ZA určite.
Re #25614 Isidor: Nevidel si ho náhodou odchádzať z konečnej? Lebo ak na Soláči nezapneš kľúčik zapaľovania tri minúty pred pípaním PC, tak presne takto sa systém správa. Ožije to zvyčajne po prejdení jednej až troch zastávok.
Problém nie je ani tak v EmTeste, ako v napojení BUSE tabúľ.
Vie sa o tom, ale nepracuje sa na tom...
Re #25596 Záchvat: Samozrejme označovače nesklamali. Prvý totál zdochnutý, druhý prevažne a k tretiemu sa už nikomu behať nechcelo. Závada ohlásená, napísaná a to je všetko. Tak to má byť.
basta007
mna skor zaraza jedna podstatna malickost,co DP sice realizoval,ale poriadne si zlahcil situaciu...
Teraz chodi len Xka. Pride na zastavku a neznaly cestujuci vie len, ze je to nahrada za nejaky spoj a ze pri VSS musi prestupit. Ale chybicka...cestujuci chce ist na terasu (L9),ale z Xka nezisti, aku linku nahradzuje (bolo by vhodne X3, X7, X9), ci mu jeho nahradny bus uz neusiel..Nieco podobne sa mi stalo v minulosti,ked som chcel ist na L3 zjazera do mesta,ale ked som siel busom ku krizovatke, videl som L3 odchadzat...tak som aspon vynadal dispecerovi...a ono to najskor bola uz nahrada za L9, co prisla po L9.
A druhy fakt..dojde cestujuci na prestupnu elektr. zastavku VSS, smer mesto..kruci,odkial zistim,kedy mi ide napr. L69, R2???