"...že DPMK dvihol ceny do USS špeciálne preto lebo v USS sa majú dobre a je tam priemerný plat 30 000."
Sama blbosť, 30 00 tam ma majster anie robotnik. (Len domplnenie)
Ja som to pochopil tak že DPMK dvihol ceny do USS špeciálne preto lebo v USS sa majú dobre a je tam priemerný plat 30 000. Ale na to že tam su rôzne firmy (v ktorých maju oveľa nižši plat) nemysleli. Proste svinstvo ? ? ?
Dakujem aj ked si ma nepotesil Podla mna je to svinstvo ked cestovanie do Sace zlacnelo o 40 sk a do USS zdrazelo o 230 sk VYSVETLI MI TO NIEKTO? Myslim ze USS vrazil do DPMK dost penazi a toto je vdaka? A aby sme (vsetci co tam pracuju ) sa mali lepsie tak zrusili linku R5 a linka R1 je len jednovoznova vraj preto ze su prazdniny Takze cestovat teraz z USS na stanicu z rannej zmeny je cista vrazda
Ja mam tiez pripomienku k systemu...Zabudol som na to, ale teraz ma to napadlo, ked citam, co pise Johny. Kamarat ma elektronicku penazenku. Isli sme spolu L4kou od Policie ku Starej sportovej hale a tak prilozil svoju kartu a automaticky mu hodilo 30 min. (preco? co keby chcel 60 min?). Ked sme prestupili pri hale na L6 a isli az ku Druzbe, tak sme chceli vediet, kolko ma este casu a prilozil kartu znova. Miesto informacie, kolko casu mu este zostava, mu znova "zakupilo" 30 min. a pritom mal este casu habadej zo skorsieho zakupenia. Nestlacil nic, proste mu to automaticky opat odratalo. Rad by som vedel ako to teda vlastne je, pretoze ked ma takto v buducnosti cestovat, tak moze celu EP hodit do kosa a zadovazit si BCK.
Pokiaľ je pri tej žltej buksni priložená chipová karta a cestujúci si NIČ NEVYBERIE (rozumej aj aktivuje) tak sa mu automaticky ODRÁTA kredit nastavený a zobrazený na úvodnej obrazovke (napr. Tarifa T1, 30 min) a NEROZLIŠUJE sa či máš nárok na zľavu alebo nie.
Tarifa však bola pripravená narýchlo, doslova z noci na deň a deň pred spustením hypermoderný žlté žilinské džadovité nintendo opäť zlyhalo - nechcelo prijať nové dáta (a to nebolo po prvý krát). Chyba je predovšetkým v systéme.
Dobry!
Posielam par skusenosti pri cestovani DPMK a platbe BCK.
V stredu okolo 19.30 som cestoval zo zastavky (pri OKay) na sidlisko Tahanovce (tri zastavky), pri pokuse o platbu na styri zastavky mi terminal vobec neponukol takuto moznost, takze ma to stalo + (plus) 5 Sk. Dnes som chcel cestovat zo Sofijskej do Tesca (jedna zastavka) autobusom 27 a pokusal som sa "dostat" do menu na zlavnenu cestu (BCK-11 Sk), no znovu som nepochodil, ba navyse pri zruseni ponuky (BCK bola stale v kontakte s terminalom) mi automaticky odobralo pre zmenu 19 Sk, hoci som nezadal ziadnu volbu, teda dalsich + (plus) 8 Sk. Pytam sa ako mam bojovat proti "nenazranosti" DPMK? ☠
Nuž, prvotným dôvodom bola isto snaha o unifikáciu zo zvyškom parku (T3R.P(V)) - v Prágli sa atypy proste nenosia (viď osudy vozov T3R, T3G, T3A, čoskoro zrejme T6A5.3 a RT6), ten hrozný náter á la 50te roky potom vznikol jednak na odlíšenie od ostatných T3 kvôli širšiemu profilu, ale *vraj* z ruky Kotasa aj na podčiarknutie absurdity takejto "rekonštrukcie", či skôr novovyrobenej nízkopodlažnej tram v roku 2006 ?
Keby šlo čisto len o "tradíciu", tak by sa asi objednávali takéto poršetry: http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Soubor:14T-T3.gif ?
Tých 8mld. je prevádzková dotácia, takže na metro ide isto veľká časť z toho, ale nie na výstavbu. Nakoľko predpokladám (ale možno sa mýlim), že v nákladoch na prepravu jedného cestujúceho je metro lacnejšie než bus/tram, tak prevádzka metra by bola z tohto hľadiska skôr výhodou pre rozpočet ako záťažou. (Treba si predstaviť, ako by sa nahradzovalo také C-čko v špičke (int. 110s, narvané 5vozňové súpravy) autobusmi - vlastne moment, pár rokov dozadu sa to udialo )
Kapitálové dotácie DPP sa pohybujú rádovo okolo 4-5 mld., no ale pri pohľade na investície sa to rozplynie raz-dva (tu 15ks škodoviek, tam 50 rekonštrukcií T3/KT8, niekoľko reko súprav metra, pár (desiatok) autobusov, nové tunely pre krtka atď.)
Pre úplnosť: tržby z cestovných lístkov v r.2006 - asi 3,3mld. Kč. Jo, chcelo by to nejaké objektívnejšie porovnanie nákladov vs. tržieb (na ubehnutý vozkm, na cestujúceho, na miestokm?..) v rôznych mestách, škoda že na to momentálne nemám čas ani prostriedky.
Štátny rozpočet sa v súčasnosti (tento rok?) podieľa na financovaní výstavby metra tuším asi 10 percentami, zvyšok ide z peňazí Prahy (kvôli čomu sa nemajú veľmi v láske, keďže nedávno to bolo ešte 50 na 50 )
Ale inak DPP (potažmo tamojší magistrát) možno charakterizovať ako nehorázne rozhadzovačný na jednej strane a pritom zároveň zúfalo "šetriaci" na opačnej (viď napr. "plzeňská pomsta" 14T vs. sockovité rekonštrukcie T3)
Huh, dosť krutý OT, možno by to chcelo sa presunúť do diskusie na transport-e )
keby si aj u nás pohrozilo, možno by nebolo na škodu. Aj keď nová metla dobre metie, takže novému snáď ani nebude treba hroziť a kvalita MHD pôjde hore. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
*SOLARIS* maniak
AUTOBUSY ( uverejnené vo VVO č. 124/2007 zo dňa 29. 6. 2007 pod označením 02853-MST) 29.06.2007 - prebieha
http://www.dpmk.sk/index.php?pag=161
?