Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #2222:
Otazku, ktoru si mi polozil, presmeruj priamo I. Reiprichovi.
A co sa tyka Tebou uvedenho pojmu "lokalne extremy", skus navrhnut riesenie pre tu stvorku.
Nebolo by od veci,keby L70 chodila az po Nam.Osloboditelov.Ale ked sa tak zamyslam,tak uz teraz je tato linka dost vytazena a solo trolejbusy by nestacili.
Reply on: J #2199:
Do Presova ne, bo mame 600V. Ale do Ziliny alebo este lepsie do BB by sa hodili.
Reply on: Nodes #2221:
Lokálne extrémy sa riešia lokálnymi posilneniami (v Prešove tomu nadávame "vypichovačky") a nie globálnou zmenou typu vlaku na linke.
Reply on: Dopravák #2197:
Ja si tiež myslím, že do košického terénu je trolejbus mimoriadne vhodný dopravný prostriedok.

Re #2199 J: Do Prešova by sa nedalo, pretože jaksi je tam iné napätie.

Re #2200 Dopravák: Myslím to úplne vážne. V súčasnej trase L71 ani 72 nikdy žiadna autobusová linka nejazdila. Oveľa prirodzenejšie by bolo vedenie prvej trasy v smere Darg. hrdinov - Mier - Nám. MM - Ondavská - Sídl. KVP a druhej v trase Darg. hrdinov - Sečovská - Nám. osloboditeľov - Toryská - Sídl. KVP ako to bolo pôvodne projektované. Pôvodne sa totiž s traťou po Štefánikovej vôbec nepočítalo.

Re #2202 Nodes: Pýtam sa JAK môže cestujúci nepocítiť úsporu vozkm??? Veď to je kravina jak hrom! Cestujúci môže nepocítiť nižšiu dotáciu pre podnik, ak tento nájde nejaké vnútorné rezervy, ale úsporu vozkm nepocíti nikto iný ako cestujúci!

Re #2203 5: Je pravdou, že to, čo by sa obmedziť mohlo sa akosi ako zdroj úspor nechce vidieť. Srdce mi zviera, ale nemôžem nevidieť, že L4 mimo špičky si už dlhodobo koleduje o 30 min. interval.

Re #2205 eMareq: Ono je totiž na hlavu postavený už samotný fakt, že L35 ide po Americkej triede priamo. Takto pustiť si môže DPMK akurát autobus, ktorý je beznádejne plný už z východzích zastávok a preto nemôže obsluhovať Ázijskú triedu. Jedná sa teda o špičkové spoje do centra. Ale periférnu linku, ktorá sama o sebe je na hranici záujmu podkopať priamou trasou po Madridskej je niečo obzvlášť pozoruhodné. Samozrejme, ja si uvedomujem, že tu šlo o výpravu a km (ak by šla po Ázijskej, trebalo by ďalší voz), ale to už sme v rovine, či vôbec takáto linka mala vznikať.

Re #2206 balky: Myslím, že súhlasím. Viaceré zrýchlené linky chodia prádzne. Nie som si však istý, či by nestačilo zmeniť ich trasy alebo CP. Zrýchelené spoje ako také totiž neodmietam.

Re #2207 balky: Možno práve preto Ťa nevzruší myšlienka, že práve v tejto trase krátku dobu DPMK L73 zamýšľal zaviesť. 🙂
Trasa L70 však zmysel mala. Či už v podobe trolejbusovej linky alebo nejakého zrýchleného autobusu z Nám. MM.

Re #2214 Dopravák: Práve po prečítaní aj tohtoročného príhovoru vášho primátora som pochopil, že, bez urážky, nema o MHD, jej fungovaní, súčasnom stave a jej potrebách ani šajnu. V tom minuloročnom totiž písal niečo o "zabehnutom" integrovanom systéme. Bezduché žvásty...

Re #2215 eMareq: Nerozumiem. V knižnom CP sú niektoré odchody z Džungle o celá 21, niektoré o celá 41. Ako je to na zastávkach?

Re #2216 Isidor: Pre Tvoje vnútorné uspokojenie Ti môžem povedať, že používaš presne slová, ktoré vyšli aj z Bardejovskej "Na tú linku by stačili dvojičky možno na tri spoje denne." Takže na to vidia. Ale do súčasného stavu boli dokopaný mestom, či dajakým veľkým zvieraťom. Skrátka, sami dvojičky na L4 nechceli. Všetci vidia, že je to nezmysel.

BTW. EŠTE K TÝM OBMEDZENIAM: Boli tam spomínané sóla na L3? To akože sóla ešte aj na rannú špičku? Nedáva mi to zmysel. Nie je tam preklep a nejedná sa o L4 alebo L7? Ak, tak dúfam, že sóla pôjdu na L4. Ak by sa totiž toto všetko obmedzovalo a na L4 zostali v špičke dvojice, bolo by to napľutie do tváre logike a rozumu.
Reply on: Isidor #2216:
Ale ale Palino... Kolkokrat idem stvorkou v case emdiz 13.00 a 15.00 smerom do centra, vzdy ocenujem, ze idu dvojcky resp. KT8. Nikdy som nemal dojem, ze su zbytocne.
Reply on: Dopravák #2214:
To co pise pan primator su typicke socialisticke dristy v style, lod sa potapa, ale hudba hra dalej. Ked som vcera pozeral TA3, skoro mi oci vypadli, ked som zbadal titulok MODERNIZACIA ZELEZNIC JE V PLNOM PRUDE... Je mi z toho na bleee.
Reply on: balky #2207:

L70 nebola umelo vytvorená. Táto pôvodne prvá a od 27.9.1993 do 6.12.1995 aj jediná trolejbusová linka v KE, v súčasnosti plní funkciu posilnenia vyťaženého smeru Lingov-Mlynská bašta.
Reply on: Papyr #2210:

Nie vo všeobecnosti. Skôr to bolo myslené ako luxus oproti iným linkám. Ale všetko je relatívne.
Reply on: balky #2206:
Na Kuzmanyho chodia L4,7 a 2 cca. 5 min. po sebe a potom 10 minut nic. Rovnako na Juznej triede (L3,4,7). Okrem toho chodia L4 a L12 zasadne takmer sucasne (napr. od Hl. posty, ale aj VSS), co najviac "potesi" vecer, ked ti ujdu oba spoje a mozes cakat 30 minut...
A tiez ze na L4 chodia dvojicky - strasne nieco. Napr. ked idem rano do skoly spojom o 7:18, celu cestu po Staru radnicu SEDIM, lebo miesta je habadej... Tie dvojicky su potrebne tak na 3 spoje denne (6:32, 6:47 smer Barca, 14:18 sm. Loky), inak sa naozaj vozi vzduch... ale na to asi nikto nikdy z Bardejovskej nedovidel... a ked vidim tie sola na L3, je mi do placu.
Reply on: Dopravák #2214:
Ved on uz je teraz neaktualny, naviac je v nom spusta chyb, ktore som vypisoval na MD (prehadzane zastavky, L23 ktora ide na LA, pricom konci na Z.St).

Naviac teraz som zistil, ze neviem z akeho dovodu premava L22, cez pracovne, volne dni aj na 41, avsak v knihe je stale 21. Zeby sa pozabudlo na vymenu CP na zastavkach?

Naviac, ten predslov je cisty balamut, zrejme sa prepisal iba rok na 2004 + "mozne novosti" a to je akurat tak vsetko (asi z neznalosti skutocneho stavu -> ROZPOCET). Alebo si Z.T. (ci kto to v skutocnosti spiskal ten predhovor) mysli, ze momentalny stav, a to nehovorim o tom, ktory pride co nevidiet je "rokom skvalitnovania MHD" - ved to je vysmech vsetkym.

Beriem to ako "optimisticku viziu", ktora sa bohuzial v tomto roku nenaplni. Prakticky mozme zabudnut na nejaku reko Juznej triedy (pravda ak sa bude za reko povazovat vymena 100m zvrsku, kolaji atd - ked vobec na to vyjde). Otazka zvysenia/nezvysenia cestovneho tu visi doslova zo dna na den ako Damoklov mec. Naviac ked sa bude rusit L70 + vybrany a. spoj, mozes si to rovno preskrtnut, alebo nechat na pamiatku. Prakticky Ti neostava nic ine, ako si upravy v brozure urobit sam. T.j. cerpat informacie odtadial alebo obiehat zastavky a prepisovat.
Tu je výber z bulletinu "Výbrané informácie o doprave v Košiciach"

Rok 2004 bude rokom skvalitňovania dopravy na území mesta Košice a jej prepojenie na pripravovanú Košickú osobnú regionálnu integrovanú dopravu. Za týmto účelom sme v roku 2002 a 2003 vykonali generálnu opravu električkovej trate na Južnej triede, ktorú zavŕšime generálnou opravou dopravného uzla na Námestí osloboditeľov spolu s výstavbou novej cestnej svetelnej signalizácie. Za úspech považujeme okrem iného aj tú skutočnosť, že v roku 2003 sme zásluhou racionalizačných opatrení ako jedno z mála miest v SR nezvýšili cestovné.

V priebehu roka 2004 sa v dopravných prostriedkoch DPMK budú zavádzať cestovné lístky na báze bezkontatných čípových kariet obdobne, ako to má už zavedené SAD - KDS. Týmto opatrením sa podstatne zjednoduší preprava pasažierov u oboch dopravných spoločností, pričom bude postačovať jeden cestovný doklad.

JUDr. Zdenko Trebuľa - primátor mesta Košice

Tak tomu nerozumiem - primátor tu píše aké "super" novoty nás čakajú a na druhej strane mesto ukrátilo dotáciu pre DP.

A ešte jedna vec: každý rok vychádza tento "mestský" bulletin a až potom sa robia zmeny v MHD. Teda cca dva mesiace po jeho výjdení bude znova neaktuálny.
Dopravak: jo mailofku mam:) asi by som bez nej nevydrzal:) tu ju mas: spank@centrum.sk
spank: Máš mailovú adresu?
Reply on: balky #2207:
Viezol si sa už L70? Asi nie, pretože je to dosť využívaný spoj. Nehovorím, že vždy, ale je to pomocný spoj (školský spoj). Neviem či si už stál poobede na zastávke Mlynská Bašta a vyššie. L71 prichádza natrepaná a ľudia by sa už pri HypTescu nedostali do voza. L70 si myslím zohráva dosť veľkú úlohu v preprave na Furču.
Reply on: 5 #2203:
Prepanajana, vy si myslite, ze 15-minutovy SPICKOVY interval je luxus???
Reply on: eMareq #2208:
pre Balkyho: a takisto je to aj spat, vsimi si CP ako chodi L3 a L7 z Jazera, tiez L9 s nimi nieje zosynchronizovana.
~> Balky - L7 je hlavne "zosynchronizovana" s L3, kedze obe koncia na Vazci, kdezto L4 nie (i ked maju spolocnu trasu). Nahodou je to vymyslene s L7 a L4 velmi dobre, ja sam to vyuzivam. Je mi ist lepsie L4 a potom L7 na Jazero ako sa vyvazat celou Terasou deviatkou.
Reply on: 5 #2203:
Moj nazor na L70 je taky, ze je to umelo vytvorena, nezmyselna linka len do poctu. Ved nakoniec, kolko liniek mozeDPMK vytvorit v jednej trase? Ved L71 a 72 maju skoro identicku trat.
Esteze DPMK nenasadil linku 73 so smerom NO-Biely dom-KVP klastor.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.