Reply on: Dopravák #2197:
Ja si tiež myslím, že do košického terénu je trolejbus mimoriadne vhodný dopravný prostriedok.Re #2199 J: Do Prešova by sa nedalo, pretože jaksi je tam iné napätie.
Re #2200 Dopravák: Myslím to úplne vážne. V súčasnej trase L71 ani 72 nikdy žiadna autobusová linka nejazdila. Oveľa prirodzenejšie by bolo vedenie prvej trasy v smere Darg. hrdinov - Mier - Nám. MM - Ondavská - Sídl. KVP a druhej v trase Darg. hrdinov - Sečovská - Nám. osloboditeľov - Toryská - Sídl. KVP ako to bolo pôvodne projektované. Pôvodne sa totiž s traťou po Štefánikovej vôbec nepočítalo.
Re #2202 Nodes: Pýtam sa JAK môže cestujúci nepocítiť úsporu vozkm??? Veď to je kravina jak hrom! Cestujúci môže nepocítiť nižšiu dotáciu pre podnik, ak tento nájde nejaké vnútorné rezervy, ale úsporu vozkm nepocíti nikto iný ako cestujúci!
Re #2203 5: Je pravdou, že to, čo by sa obmedziť mohlo sa akosi ako zdroj úspor nechce vidieť. Srdce mi zviera, ale nemôžem nevidieť, že L4 mimo špičky si už dlhodobo koleduje o 30 min. interval.
Re #2205 eMareq: Ono je totiž na hlavu postavený už samotný fakt, že L35 ide po Americkej triede priamo. Takto pustiť si môže DPMK akurát autobus, ktorý je beznádejne plný už z východzích zastávok a preto nemôže obsluhovať Ázijskú triedu. Jedná sa teda o špičkové spoje do centra. Ale periférnu linku, ktorá sama o sebe je na hranici záujmu podkopať priamou trasou po Madridskej je niečo obzvlášť pozoruhodné. Samozrejme, ja si uvedomujem, že tu šlo o výpravu a km (ak by šla po Ázijskej, trebalo by ďalší voz), ale to už sme v rovine, či vôbec takáto linka mala vznikať.
Re #2206 balky: Myslím, že súhlasím. Viaceré zrýchlené linky chodia prádzne. Nie som si však istý, či by nestačilo zmeniť ich trasy alebo CP. Zrýchelené spoje ako také totiž neodmietam.
Re #2207 balky: Možno práve preto Ťa nevzruší myšlienka, že práve v tejto trase krátku dobu DPMK L73 zamýšľal zaviesť.

Trasa L70 však zmysel mala. Či už v podobe trolejbusovej linky alebo nejakého zrýchleného autobusu z Nám. MM.
Re #2214 Dopravák: Práve po prečítaní aj tohtoročného príhovoru vášho primátora som pochopil, že, bez urážky, nema o MHD, jej fungovaní, súčasnom stave a jej potrebách ani šajnu. V tom minuloročnom totiž písal niečo o "zabehnutom" integrovanom systéme. Bezduché žvásty...
Re #2215 eMareq: Nerozumiem. V knižnom CP sú niektoré odchody z Džungle o celá 21, niektoré o celá 41. Ako je to na zastávkach?
Re #2216 Isidor: Pre Tvoje vnútorné uspokojenie Ti môžem povedať, že používaš presne slová, ktoré vyšli aj z Bardejovskej "Na tú linku by stačili dvojičky možno na tri spoje denne." Takže na to vidia. Ale do súčasného stavu boli dokopaný mestom, či dajakým veľkým zvieraťom. Skrátka, sami dvojičky na L4 nechceli. Všetci vidia, že je to nezmysel.
BTW. EŠTE K TÝM OBMEDZENIAM: Boli tam spomínané sóla na L3? To akože sóla ešte aj na rannú špičku? Nedáva mi to zmysel. Nie je tam preklep a nejedná sa o L4 alebo L7? Ak, tak dúfam, že sóla pôjdu na L4. Ak by sa totiž toto všetko obmedzovalo a na L4 zostali v špičke dvojice, bolo by to napľutie do tváre logike a rozumu.
Dopravák
Rok 2004 bude rokom skvalitňovania dopravy na území mesta Košice a jej prepojenie na pripravovanú Košickú osobnú regionálnu integrovanú dopravu. Za týmto účelom sme v roku 2002 a 2003 vykonali generálnu opravu električkovej trate na Južnej triede, ktorú zavŕšime generálnou opravou dopravného uzla na Námestí osloboditeľov spolu s výstavbou novej cestnej svetelnej signalizácie. Za úspech považujeme okrem iného aj tú skutočnosť, že v roku 2003 sme zásluhou racionalizačných opatrení ako jedno z mála miest v SR nezvýšili cestovné.
V priebehu roka 2004 sa v dopravných prostriedkoch DPMK budú zavádzať cestovné lístky na báze bezkontatných čípových kariet obdobne, ako to má už zavedené SAD - KDS. Týmto opatrením sa podstatne zjednoduší preprava pasažierov u oboch dopravných spoločností, pričom bude postačovať jeden cestovný doklad.
JUDr. Zdenko Trebuľa - primátor mesta Košice
Tak tomu nerozumiem - primátor tu píše aké "super" novoty nás čakajú a na druhej strane mesto ukrátilo dotáciu pre DP.
A ešte jedna vec: každý rok vychádza tento "mestský" bulletin a až potom sa robia zmeny v MHD. Teda cca dva mesiace po jeho výjdení bude znova neaktuálny.