Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sarko #21753:
Sorry, ale nepochopil som co si povedal. Tie podvozky proste nie su moja kategoria. Ale nema ta SATRA nahodou nejake vacsie vetracky, ked to je pre Sarajevo? Alebo je len nejako 30 percentne nizkopodlazna? Ked uz tak som za K2S, K3 sa do Kosic vobec nehodi. ? Ihned to degesi zrusia.
ten trolejbusik vsetkymi desiatimi ?
Reply on: 3903 #21751:
Tá brika je zboku pekná, ale ten predok, čo ja viem... vedel by som si aj krajšie predstaviť ?
Reply on: T3 #21748:
SATRA II a SATRA III sú určené pre sarajevský dopravný podnik a vyplýva to aj zo skratky, čo v preklade znamená "sarajevská asynchrónna električka". Ide však o lacnejšiu verziu K2S a K3RN s pohonom, ak sa nemýlim len dvoch krajných podvozkov (na SATRA II je jeden podvozok bez pohonu a SATRA III až dva zo štyroch), takže v členitej prevádzke, aká je v KE, si takéto vozidlo predstaviť neviem. Naopak Sarajevo, aj keď je obkolesené horami, má celú električkovú sieť na úplnej rovinke, si to môže dovoliť.
Reply on: 3903 #21751:
Keby sme mali iné trate,tak by som Astru bral ?
Reply on: redburger #21749:
Presne tak , súhlasim ?
Reply on: dragula #21747:
okna by mohli byt lepene a zatmavene troska, to by malo smrnc ?
Reply on: TA #21745:
Pekné, ale okna mohli dať hranaté, dvojplatňové dvere a iný pantograf. Hneď by to malo šmrnc
Reply on: TA #21745:
...a pantograf, ale aj spolu s dverami je to len vec toho, čo si odberateľ objedná.

Rozdiel tam ale predsa je, a to vďaka tomu, že Satra pochádza z jednej K2 a KT3 z dvoch T3 - v zadnom článku sú jedny dvere s oknom prehodené. Treba vidieť zboku 🙂
také niečo by som celkom rád prijal aj v KE - http://www.parsnova.cz/index.php?im=63&lang=cz ( ešte aj farby nám pasujú ? )
V podstate medzi KT3-UA a Satrou III nie zvonku ( až na dvere ) rozdiel.
Skusme tuto temu aspon anteraz uzavriet. Nikto z nas nechce, aby sa zrusila elektrickova prevadzka. Zelam vsetkym, ktori tvrdia, ze zostane zachovana, aby to tak bolo. A to zelam aj tym, ktori maju pochybnosti. Uvidime o 5 -6 rokov, ako to bude.
Reply on: Sarko #21737:
Mohol si to napísať aj takto: 1 vozidlo za 2 roky 🙂 (aspoň si ma ušetril zbytočného násobenia dvoma - čo nemám rád ? 😉 ).

Len dodám, že touto "závratnou rýchlosťou" zanedlho nebude modernizovať (myslím ozajstné modernizácie) čo (väčšina stihne dožiť skôr, než sa toho procesu vôbec dočká).

Re #21741 Sheep: Rozčuľovať sa Ti nepomôže, musíš brať veci tak ako tu bolo prezentované. 😉
Reply on: Sheep #21741:
este predtym nez sa pustime do modernizacie vo velkom, tak snad aj trate b sme si mohli dat dohromady.
Sak u nas sa modernizuje, mame sice np kt, ale minule som stal hned za vodicovou kabinou v strede a tak ma prefuklo, ze konec.To len tak opakujem moje dalsie zazitky ?
Viete co?Seru na vas, ja du domu. Lebo tu ked daco clovek povie ukamenuju ho a pritom za taku hovadinu ako ked tu dakto raz mozno v podnapitom stave napisal ze zrusia elektricky tak uz to tak.Nema to vyznam sa tu vobec o dacom bavit ked mi silou mocou chce 90% userov tohto fora vyvratit moj nazor, co sa im aj tak nepodari ? .

Jo inak Isidor z kade mozme mat K3RN ked uz nemame samotne K2, inak tie T3R.P su tie co maju tie nove cela brnensky nater? ?

a nejake nove elektricky sa daju pozhanat tu
http://www.parsnova.cz/index.php?im=19&lang=cz ?
Reply on: TA #21734:
USS za znečisťovanie životného prostredia štátu platí. DPMK, iný dopravca alebo súkromný vlastník auta za znečisťovanie výfukovými plynmi neplatí v žiadnom prípade. Dopravná politika štátu.
Reply on: Diggi #21713:
Však keď sa dochovajú len historické zákonom chránené električky, tak po zrušení pravidelnej hromadnej osobnej prevádzky môže vzniknúť a zvolenom a udržiavanom rozsahu siete nepravidelná prevádzka s historickými vozidlami ako je to v Tebou spomínanom Blackpoole. Na Západe bol technický pokrok vždy o kúsok popredu, takže ak sa krajiny bývalého Východného bloku zo Západu nepoučia, možno aj Slovensko čaká podobná tŕnistá cesta ako Anglicko, kde sa tiež až na drobné výnimky všetko porušilo a existujúce novovybudované prevádzky nemajú dlhú históriu:

Dockland Light Rail (DLR): Prvý úsek bol otvorený v roku 1985, súčasný vozidlový park má 99 dvojčlánkových vozidiel premávajúcich vo dvojičkách, 5 liniek,

Manchester Metrolink: Prvý úsek otvorený v roku 1992, 32 dvojčlánkových električiek, 2 linky,

Sheffield Supertram: Prevádzka otvorená v roku 1994, 25 trojčlánkových električie, 3 linky,

Midland Metro: Prevádzka otvorená v roku 1999, 16 trojčlánkových električiek, 1 linka,

Croydon Tramlink: Prvý úsek otvorený v roku 2000, 24 trojčlánkových električiek, 3 linky,

Nottingham Express Transit (NET): Prevádzka otvorená v roku 2004, 15 trojčlánkových električiek, 1 linka.

Ďalšie dve prevádzky (Edingurgh, Liverpool) sa majú otvoriť koncom roka 2007 a v roku 2009.

O električkovej prevádzke v Blackpoole je na stránke informácia, že prevádzka bola otvorená v roku 1885 ako v prvom meste s električkou v krajine, ale od roku 1936 prevádzka upadá a zvyšok siete (okrem dnešného úseku) je zrušený začiatkom roka 1960. Na dnes používanom úseku by sa malo vedieť promenádovať 68 historických osobných motorových električiek a 7 vlečných, ďalších 8 by malo byť zakonzervovaných. Nikde som v rýchlosti nenašiel dátum spustenia prevádzky s historickými električkami, možno že nadviazalo na zrušenú pravidelnú dopravu v roku 1960. Vo fóre však čítam, že vraj aj Blackpoolu hrozí zatvorenie prevádzky...

Z toho vyplýva, že po historickej stránke ani jedna prevádzka nevydržala a jediná prežila už len ako torzo s premávkou historických električiek, nad ktorou tiež visia otázniky. Takže po 25-tich rokoch sa od roku 1985 všetko a za určite nemalé prachy stavalo nanovo. Ak v tom bude nejaká paralela ako na Slovensku a napr. v roku 2010 sa zrušia všetky elektrické prevádzky, tak možno v roku 2035 sa dočkáme nových prevádzok ?
Reply on: Sarko #21737:
doplnenie predposledného odstavca: "...ale to by sa už písal rok 2013 a..."
Reply on: Sheep #21719:

Ad VEČNOSŤ: Ujasnime si základný pojem, nech sú električky (a čokoľvek iné) akákoľvek budúcnosť a nech sú tieto veci akokoľvek nové, v súčasnej trhovej ekonomike a silných konkurenčných tlakoch nie je problém, aby sa akákoľvek firma dostala do nútenej správy, skrachovala, stratila (bola odňatá/neobnovená...) licenciu na prevádzkovanie a také vozidlá nejakej dopravnej spoločnosti môžu byť aj úplne nové. Ale nebudem zachádzať do detailov, lebo je to tak obsiahla záležitosť, ktorá sa do jedného príspevku nevojde.

Ad PREFERENCIA: To, čo funguje v KE sa preferenciou nazvať nedá. Tá je buď povypínaná, alebo ešte nefunguje, alebo funguje s neúmerne dlhými čakacími dobami. Jediná skutočne dynamická preferencia fungovala (neviem, či ešte...) na križovatke Alejová - Pri prachárni.

Ad NOVÉ ELEKTRIČKY: Za čo a od koho sa kúpia? Za súčasných podmienok, keď je veľký problém urobiť jednu rekonštrukciu KT8 s nízkopodlažným článkom za rok sa asi ďaleko nedostaneme. A väčšina vozidlového parku nebola dokupovaná ani v Brne, ani v KE.

Dnes máme navyšší počet vozidiel z roku 1986 (30 ks) a 1992 (24) a za nimi v malých počtoch vozidlá z rokov 1989 (12), 1990 (12), 1987 (7), 1984 (5), 1983 (3) a 1982 (1). Po životnosti je už 9 vozidiel (z toho len 3 prešli GO), na budúci rok čisto teoreticky dožije ďalších 7 a to už nie je čo vyradiť! Takže do konca budúceho roka by DPMK potreboval 13 nových sólo električiek alebo vykonať GO. Kedy to stihne, keď za posledných 6 rokov prešli generálnou opravou po dátume garantovanej životnosti iba 3 vozidlá? To je pol vozidla za rok, ale objektívne pripočítam tie 4 GO KT8 na typ KT8D5RN, čo je 8 vozidlových jednotiek=spolu 11 jednotiek, takže tých 13 potrebných by sa rekonštruovalo 7 rokov, ale to by sa už písal rok a to už bude mať DPMK po životnosti ďalších 48 električiek!

Doteraz mal DPMK z čoho vyraďovať a veľkoryso tak aj robil. Veď ešte v roku 1990 mal DPMK približne 230 električiek, z toho cca 190 typu T3. V roku 2000 existuje už len cca 150 električiek a ku dnešnému dňu 105 kusov. Pekné tempo likvidácie, že? Tušil si aspoň, koľko mal/má DPMK vôbec električiek?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.