Reply on: dragula #21732:
Aj štyri (autobusy), keď si to prepočítaš na Sk. Ale pri tomto porovnaní sa pochopiteľne nedá ostať (jedine tak v DPMK), lebo električka má vyššiu kapacitu (konkrétne Astra oproti SU18 asi tak o 50 ľudí, tzn. tretinu), dlhšiu životnosť (skoro 2x toľko, po generálkach ešte viac), lepšie dynamické vlastnosti, je rýchlejšia, ekologickejšia, lacnejšia na prevádzku (pri splnení istých podmienok) atď atď., dalo by sa pokračovať dlho.Na druhej strane, letmý pohľad do českých dopravných podnikov odhalí, že nové vozy zo Škody či Inekonu tvoria zatiaľ všade menšinovú časť obnovy vozového parku (pochopiteľne, z finančných dôvodov) a v prvom rade sa robí všetko možné aj nemožné s vozňami radu T3/KT8 (a raz hádam dôjde aj na T6), aby sa im predĺžila životnosť za priaznivú cenu rekonštrukcie (viď pôvodný príspevok). Taký Liberec celkom odmietol koncepciu škodováckych pevných podvozkov a rekonštruuje svoje T3ky na T3R.P alebo "wany". Zatiaľ im tam tuším jazdí dokonca aj jedna súprava T2
Isidor
Takže tu máme cestu rekonštrukcií, či už reálnych, alebo papierových... výhodou je nízka cena, osvedčená koncepcia s otočnými podvozkami.
KT8D5R.N2 verzia Košice - 8 mil.? Sk
KT8D5R.N2P verzia Praha - cca. 20 mil. Kč
T3R.P - 5-7 mil. Kč, s novou skriňou (T3R.PV) plus nejaký ten milión
T3R.EVN verzia Liberec/"socka" - 8,5 mil. Kč
T3R.EVN verzia Ostrava/"bulwa" - cca. 11 mil. Kč
T3R + vlek VV60LF - cca. 20 mil. Kč
KT3 (z dvoch T3) - cca. 15-18 mil. Kč
K3RN (z K2) - cca. 18 mil. Kč
TKT Kvatro alias "trojwana" - cca. 25 mil. Kč
PvvS ma iste rád opraví/doplní.
Re #21727 redburger: skús
http://www.mhdcr.biz/tram/tramvaje,typy.htm
http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/index.html
http://www.prazsketramvaje.cz/v-prototypy.html
a tak...