Autobus nabehne pravym prednym kolesom tesne k obrubniku. Tento obrubnik je tvarovany tak, ze to koleso vedie (guma pneumatiky je v kontakte s bocnou i spodnou hranou), cize autobus sa nasunie tesne k chodniku. Na hornom okraji ma tento obrubnik taky zarez, do ktoreho zapadne pekne cely pravy dolny roh autobusu, ak sa autobus nakloni. Podlaha autobusu sa zapasuje do tohto zarezu a vytvori sa tym prechod z ulice do autobusu, ktory je pre vozickara rovnako pohodlny, ako napr. prechod do vytahu.
nj, s dlazbami na zastavkach je to v zlom stave, neviem koho to bol napad, myslim si ze je beton (biely dom, krajsky sud, lidl) lepsi a aj lacnejsi
jo a tie stromy, mal som namysli park vzadu, tie stromy pri ceste su fakt naprd, casto je pri nich aj dobra mlaka
Re: #19505 Papyr: ops, v tejto terminologii sa nevyznam ale rad sa priucim
Zastávkový priestor pred Slovanom by si žiadal rázne riešenie. Teda stánky vyhodiť (resp. presunúť inde) a čakárne posunúť namiesto nich. Miesta by aj bolo dosť, len to priestorovo zreorganizovať a zrekultivovať. Dnes tam všetko len zavadzia...
Na opačnej strane (smer Ťahanovce) je zasa smetný kôš cca 20 cm od obrubníka priamo uprostred zastávky. Skvelý pocit vystupovať do koša ?
Celkovo však zastávka v parčíku poskytuje podstatne vyšší level kultúry čakania ako tá pod Slovanom.
Ďalšia výhoda NP vozidiel: okrem telesne postihnutých a kočíkujúcich ich ocenia aj ženy nosiace tie moderné špicaté topánky (dnes ma to napadlo, keď jedna taká pri nastupovaní do Karosy trošku poorala schody ? ).
Sedadlá sú síce v SU užšie ako v Ik, na druhej strane v SU je pri sedení viac miesta pre nohy, čo ocenia vyšší spoluobčania.
I keď, kultúrny zážitok z jazdy v SU 3518 mi dnes pokazila kôpka prázdnych plastových fliaš v medzisedadlovom priestore nad predným kolesom (to sú tie na dolievanie? ? )
Re #19496 Stapp: Pristavovanie blízko k obrubníku je v tejto spľušti mierne rizikové (dnes nás tak jeden príliš iniciatívny vodič trochu vysprchoval ? ).
nie je pravda. zastavka oproti je tiez v otrasnom stave. dlazba rozbita, sama jama a tie stromy tam znacne zavadzaju. Najma ked vodic zastane tak, ze sa otvoria dvere a rovno pred tebou stoji strom... ale to sa bude riesit asi az s auparkom cize o 15 rokov...
veru, bezbecnejsie ale hlavne by busy neblokovali auta v pravom pruhu (i ked uz vidim ako kazdy vodic ovlada vyhlasku, konkretne prednost v jazde vozidla MHD pri vyjazde zo zastavky v obci)
ale pravdu mas, ludi kopec, niekedy ma clovek problem prepchat sa k busu, zastavka oproti je ovela krajsia, kopec laviciek, este k tomu park
Re #19499 Papyr: ale tych 2cm je len jeden rozmer, este tu mame vzdialenost vozidla od obruvnika, pri niektorych zastavkach je nemozne zastat menej ako 20cm od obruvnika a nemusim byt vozickar aby som povedal ze toto sa preskakuje uz tazsie
Re #19497 tbus: to slovko budar je oznacenie kvality alebo ma to nejaky iny vyznam?
Ked sme uz pri tych obrubnikoch. Co hovorite na zastavku Nam.osloboditelov - smer Zimny stadion ??? Jedna z najotrasnejsich zastavok. Preco ? Totalne nevyhovujuca kapacita - niekedy sa tam clovek nevie ani vytocit. Dalej, autobusy samozrejme nezachadzaju, co je dalsia blbost. Ak by sa zastavka potiahla az k parkovisku k Slovanu a neboli tam tie priblble stanky, tak by sa zvacsila kapacita, a zaroven by sa mohol vybudovat aj zajazd autobusu k zastavke. Jednoznacne by to bolo bezpecnejsie. ?
Kneeling NP autobusu v spojeni s kasselskym obrubnikom napriklad dokaze zabezpecit absolutne bezbarierovy vstup do vozidla, aj ked to vozidlo nema plosinu. Medzi urovnou chodnika a urovnou podlahy tak je iba cca 2cm rozdiel, co zvladne velmi rychle aj vozickar na rucne pohananom voziku.
ked uz budu skrtat (co samozrejme budu) nech skrtnu tu mod KTcky(ciek?), nakup tych 12m busov a prestavbu zvysnych na plyn... dufam ze nechaju trolej na KVP a reko triedy CSA...
Pokial viem, ako budare sa oznacuju vozy ev.c. 3501 - 3534 a na fotke bol 4077
A fakt chcu kupit CNG klbaky. Dufam, ze solarisy nie, aj ked je mala sanca, ze to bude nieco ine. Teda, ak bude. ?
K tomu kneelingu - v normalnych dopravnych podnikoch (t.j. najma na zapade) je uplne bezne, ze kneeling je napevno zapnuty u vacsiny (u novych busov vsetkych) NP busov. Tzn. bus pride na zastavku a nakloni sa, bez ohladu na to, kto nastupuje a ako vysoko je ostrovcek. A ohladom "narovnavania sa" autobusov, aj to je bezne a Solarisy sa tym absolutne nelisia od napr. MB Citaro. A kneeling na zastavke dokaze naozaj ulahcit nastup, zvlast, ak s tymi autobusmi niekt. vodici (3501!!) zastavuju na metre od ostrovceka.
A v meste ako Dusseldorf, ktore je mierne vacsie ako KE ? , su vsetky zastavky na znamenie, aj keby to bola hned najvyznamnejsia a najdolezitejsia zastavka v meste. Rovnako to plati v ostatnych (min. okolitych) mestach. Ale v KE su asi mudrejsi...
- Zavedenie koľajovej dopravy do MČ Košice-Sídl. Ťahanovce 3 000 ?
- Zavedenie koľajovej trate-Nám. MM-Staničné nám. 1 500 ?
- Zavedenie koľajovej dopravy na letisko 3 000 ?
A ďalej:
- riadiaci informačný a odbavovací systém BČK 35 000
- nákup 18 m nízkopodlažných autobusov na pohon CNG 66 000 ?
- nákup 12 m autobusov na pohon CNG 35 000 ?
- modernizácia a prestavba autobusov na pohon CNG 20 000 ?
- modernizácia KT8D5 - nízkopodlažný stredný článok 25 000 ?
- rekonštrukcia električkovej trate - ulica ČSA 35 000
- automaty pre výdaj časových cestovných lístkov 4 600
- informačný systém 2 400
- trolejbusová trať NMM-KVP 75 000
Môj osobný odhad na tento rok: spraví sa 1-2 reko KT a kúpia sa tie autobusy ?
Ale to by uz nebolo "Ikarus ide do neba" , ale "Cigani idu do neba" ? ?
Ale vsimli ste si, ze sa od roku 2001 nezvysilo cestovne? Uctihodny vykon. A aj velkokapacitne autobusy nam chodia. Ak sa chcete povozit skutocne velkokapacitnym autobusom, kazdy pracovny den, popoludni medzi cca 13.30 a cca 18.00 z mlynskej basty idu na tahanovce linky 34, 36, 57, niekedy aj 53 na 00, 20 a 40. Na mieri sa pripoji aj 35 a to uz ide ako vlacik na Tahanovce. No proste skvele...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eMareq