Ked sme uz pri tych obrubnikoch. Co hovorite na zastavku Nam.osloboditelov - smer Zimny stadion ??? Jedna z najotrasnejsich zastavok. Preco ? Totalne nevyhovujuca kapacita - niekedy sa tam clovek nevie ani vytocit. Dalej, autobusy samozrejme nezachadzaju, co je dalsia blbost. Ak by sa zastavka potiahla az k parkovisku k Slovanu a neboli tam tie priblble stanky, tak by sa zvacsila kapacita, a zaroven by sa mohol vybudovat aj zajazd autobusu k zastavke. Jednoznacne by to bolo bezpecnejsie. ?
Kneeling NP autobusu v spojeni s kasselskym obrubnikom napriklad dokaze zabezpecit absolutne bezbarierovy vstup do vozidla, aj ked to vozidlo nema plosinu. Medzi urovnou chodnika a urovnou podlahy tak je iba cca 2cm rozdiel, co zvladne velmi rychle aj vozickar na rucne pohananom voziku.
ked uz budu skrtat (co samozrejme budu) nech skrtnu tu mod KTcky(ciek?), nakup tych 12m busov a prestavbu zvysnych na plyn... dufam ze nechaju trolej na KVP a reko triedy CSA...
Pokial viem, ako budare sa oznacuju vozy ev.c. 3501 - 3534 a na fotke bol 4077
A fakt chcu kupit CNG klbaky. Dufam, ze solarisy nie, aj ked je mala sanca, ze to bude nieco ine. Teda, ak bude. ?
K tomu kneelingu - v normalnych dopravnych podnikoch (t.j. najma na zapade) je uplne bezne, ze kneeling je napevno zapnuty u vacsiny (u novych busov vsetkych) NP busov. Tzn. bus pride na zastavku a nakloni sa, bez ohladu na to, kto nastupuje a ako vysoko je ostrovcek. A ohladom "narovnavania sa" autobusov, aj to je bezne a Solarisy sa tym absolutne nelisia od napr. MB Citaro. A kneeling na zastavke dokaze naozaj ulahcit nastup, zvlast, ak s tymi autobusmi niekt. vodici (3501!!) zastavuju na metre od ostrovceka.
A v meste ako Dusseldorf, ktore je mierne vacsie ako KE ? , su vsetky zastavky na znamenie, aj keby to bola hned najvyznamnejsia a najdolezitejsia zastavka v meste. Rovnako to plati v ostatnych (min. okolitych) mestach. Ale v KE su asi mudrejsi...
- Zavedenie koľajovej dopravy do MČ Košice-Sídl. Ťahanovce 3 000 ?
- Zavedenie koľajovej trate-Nám. MM-Staničné nám. 1 500 ?
- Zavedenie koľajovej dopravy na letisko 3 000 ?
A ďalej:
- riadiaci informačný a odbavovací systém BČK 35 000
- nákup 18 m nízkopodlažných autobusov na pohon CNG 66 000 ?
- nákup 12 m autobusov na pohon CNG 35 000 ?
- modernizácia a prestavba autobusov na pohon CNG 20 000 ?
- modernizácia KT8D5 - nízkopodlažný stredný článok 25 000 ?
- rekonštrukcia električkovej trate - ulica ČSA 35 000
- automaty pre výdaj časových cestovných lístkov 4 600
- informačný systém 2 400
- trolejbusová trať NMM-KVP 75 000
Môj osobný odhad na tento rok: spraví sa 1-2 reko KT a kúpia sa tie autobusy ?
Ale to by uz nebolo "Ikarus ide do neba" , ale "Cigani idu do neba" ? ?
Ale vsimli ste si, ze sa od roku 2001 nezvysilo cestovne? Uctihodny vykon. A aj velkokapacitne autobusy nam chodia. Ak sa chcete povozit skutocne velkokapacitnym autobusom, kazdy pracovny den, popoludni medzi cca 13.30 a cca 18.00 z mlynskej basty idu na tahanovce linky 34, 36, 57, niekedy aj 53 na 00, 20 a 40. Na mieri sa pripoji aj 35 a to uz ide ako vlacik na Tahanovce. No proste skvele...
aj ja som za, aby bol nástup do busov za čo najmenej bariérový, ale v KE sa takéto " maličkosti " neriešia. Tu sú dôležitejšie veci, napr. či riaditeľ dostane odmenu len za mimoriadne nasadenie v práci alebo aj za mimoriadne prínos pre košickú dopravu. ?
all:
dúfam,že ste dnes počúvali SRo.Téma MHD-BB, trolejbusy a vyjadrenia kompetentných prevádzkujúcich trolejbusy.
Cítil som evidentný´´záujem´´ na rozšírovaní trolejbusov v KE.
.Technický riaditeľ DPMK je zjavne ´´správne informovaný´´.
Hanba
toje priklad ? ,mas pravdu, ze nenastupuje tam vela kocikov, ale kcel som len poukazat na to, ze ak by sa ostrovceky prisposobavili nizkopodlaznym busom, bol by nastup-vystup temer bezbarierovy ?
zastavovanie na znamenie, uvediem priklad z praxe: L19 po 21hod smer KVP. Na jazere nastupi par ludi, na opatskom jeden-dvaja, ale vlecieme sa po dvojprudovke ako slimaci. Inteligentny vodic nezastavuje na kazdej zastavke a nevetra voz, ale len pribrdzi, nasvieti si zastavku, pozre do spataka, a ide dalej, akurat ze 40m/h aby sme na Palackeho neprisli o 5min skor, od NO to uz funguje normalne. Ale ked si v dpmk myslia nieco ine... Nafta je draha, nevadi, cestovne sa da zvysit stale, a spoje zrusit tiez mozme. Dovod sa najde..
hm solarisy .. ked si kupis audi allroad ktore vie menit vysku podvozku a prestane to fungovat, tak ides reklamovat nie? ale dpmk to asi netrapi, toto nejde, tak to odpojime, hlavne ze to jazdi, ze nas to stalo tazke prachy nevadi, hm
Stapp
A v meste ako Dusseldorf, ktore je mierne vacsie ako KE ? , su vsetky zastavky na znamenie, aj keby to bola hned najvyznamnejsia a najdolezitejsia zastavka v meste. Rovnako to plati v ostatnych (min. okolitych) mestach. Ale v KE su asi mudrejsi...