ale keď to môže byť hneď, prečo potom náročne meniť technológiu neskôr? Ak teraz postačí dráhové kritérium, muselo by sa to náročne doprogramovať, pričom GPS je u nás štandardná vec, ktorá spoľahlivo funguje... prečo si komplikovať systém?
jasan, že pre DP by možno postačovalo toto kritérium... osobne si tiež myslím, že dispečer bude len rád, ak na obrazovne uvidí, kde v mape sa aktuálne nachádza ten-ktorý autobus.... a to trebárs aj v HYPERNOVE....
bol tu spomínaný RIS v Brne, tak aj ten je založený na GPS snímaní polohy vozidla...
V Kosiciach bude zo zaciatku stacit drahove kriterium, lebo sledovanie cez GPS, to este bude na dispecing velmo zlozite. Inac palubak je prepojeny s tachografom, standardne v autobusoch a trolejbusoch.
PS: ten snimac a cela technologia z GPS je finnacna polozka, ktora sa dokupit casom
tých XXX minút nebolo myslených ako trojciferné číslo, ale ako nastaviteľný časový údaj [to preto, lebo ak navrhujeme takýto systém, nenavrhuje sa pre jedného užívateľa - napr. DPMK, preto voliteľný, a rovnako do budúcnosti sa môže tento interval rôzne zväčšovať alebo zmenšovať na základe nastavení samotného zákazníka bez nutnosti servisného zásahu dodávateľa.... no nie?] ?
tak tak, to je celkom spravne..... uz je ovsem na zostavovateloch linkovych vwedeni a cp,aby nemeskali vozidla skoro nikdy, resp, nechodili skorej..... niekedy su totiz trasy z bodu a do bodu zbytocne casovo narocne, aj keby nemuseli byt,lebo vozidlo ich spravi za kratsie.....tych xxx minut kludne mozu byt dve ?. takze kombinaciou preferencie na krizovatkach a a skratenim trvania jazdy by sa vela pomohlo dopr. systemu...
pri dráhovom kritériu musíš prepájať palubák s tachografom, a dráhové kritérium ti nepokryje obchádzky a vybočenie z trasy [iba kilometricky naviac, ale nedozvieš sa, kadiaľ išiel]...
Blava má inštalovaný starší typ systému... v súčasnosti takou ukážkou nového systému bude po novom roku spustenie Dopravného Podniku Hradec Králové... mimochodom, tam sú všade transparetny BUSE...
ja osobne snívam o aplikácii inteligentných dopravných systémov v MHD u nás. Jedným z nich je tebou spomínaná preferencia, ale ja chcem, aby išlo o závislú [alebo AKTÍVNU] preferenciu, čiže vozidlo MHD by pri vjazde do križovatky poslalo križovatke signál na preferenciu s kódom smeru, odkiaľ prichádza, ale tento signál by sa vysielal iba v prípade, ak by bolo meškanie vozidla väčšie ako XXX min.... ?
áno, jednoznačne...
len k bodom stručne:
a, áno
b, áno
c, áno [vodič zadáva iba číslo služby pri prihlásení]
d, jednoznačne [cez GPS]
e, áno
f, určite
g, záznam pohybu podľa GPS [čiže aj nákup v HYERNOVE] ? to blokovanie nie po zavretí dverí [iba ak by bol dverný snímač, ktorý by mal asi iba túto funkciu, lebo hlásenie riadi GPS] ale po odchode zo zastávky
? pozvem ťa do ČR ku môjmu zákazníkovi, keď sa tam rozbehne MHD na EMteste... všetko záleží od toho, kto si systém objedná [zostava systému] a ako ho vie používať [výstup ku cestujúcemu]....
toš to viem, ale nebolo to iba BUSE. Osobne sa poznám s p. Schmitzerom, ktorý riadi tento systém a v Prahe na konferencii som mal možnosť vidieť aj výstupy z tohto systému. Nutné povedať, že BUSE dodalo hlavný systém, ale napr. hlásiče upravovala iná firma...
CX65