Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
eMareq: Ešte raz: Pokiaľ máš garantovanú NP linku, tak VŠETKY spoje bez výnimky (nerátam prevádzkové výpadky) musia byť NP. Pokiaľ sa na takejto linke budú svojvoľne objavovať VP vozidlá, tak je daná poznámka scestná a zavádzajúca.

Druhá vec je, či je nutné, aby bola celá linka garantovaná, či by potrebnú kapacitu nebolo lepšie rozložiť medzi napr. dve linky a na nich mať garantované niektoré spoje.
Reply on: pete. #10109:
čo sa ti nepáči na ul. Boženy Němcovej? Jediné 2 linky, ktoré možno porovnávať je 12-ka a 7-ka. Ostatné linky majú absolútne odlišné cieľové aj východzie zastávky. A aj to porovnanie L12 a L7 nie je celkom vhodné, lebo je e-linka ( pekná skratka nie ? ) a druhé je b-linka, čiže majú iné intervaly (až na špičkový ranný).
Reply on: TA #10126:
Volali. Ale ten nazov ze namestnici znamenalo mensi plat ako riaditel ? . A ked chces nabalit viacej ludi za menej casu tak ich nazves riaditelom XXX a "tlacis im love" ? ? ?
Zdravim chcem sa opytat preco neexistuje priama linka medzi spojenim Tahanovce a sidl. Dargovskych hrdinov pretoze poznam velmi vela ludi ktori cestuju pravidelne na Furcu z Tahanoviec a nieste schopni za tolko rokov aspon jeden jediny autobus nasadit na tuto trasu? Klobuk dole davate cipove karty a na poriadne cestovanie nemyslite neraz sa stane ze vynechavaju autobusy stojim na zastavke a to nieje len raz za den...Dakujem za serioznu odpoved
Reply on: Papyr #10097:
ako to že v KE garantovaná linka nie je? Sú linky, kde sú vypravované počas celého dňa len SU15, napr. L19.
A tu je moja odpoved ci je na tom DPMP lepsie ako DPMK. Ano je a podla mna to tkvie v tom, ze ked mate menej vozidiel (lebo viacej Vam jednoducho netreba), stoji Vas to celkovo rocne menej a preto si DPMP moze dovolit (viac sa mu zvysi a aj dobrym hospodarenim) to co u nas bude omnoho neskor. Male DP su proste v tomto vo vyhode oproti velkym.
Reply on: 1018 #10095:
tak málo... ( a dúfam, že každý má vlastnú sekretárku a aspoň zo 5 zástupcov, aby nemusel nič robiť )

Ale tie názvy funkcií ako " riaditeľ pre XXX " nie sú na svete dlho? Alebo sa mýlim? Nevolali sa predtým námestníci alebo tak nejako?
Garantovane NP linky - tu azda je najvacsi rozdiel medzni nami a vami 🙂

Papyr pise:

garantovana linka" = linka, ktorej VSETKY SPOJE su nizkopodlazne, napriklad presovska 12.
"linka s garantovanymi spojmi" = linka, ktorej NIEKTORE spoje su vedene ako nizkopodlazne, co je vyznacene v CP.

Take garantovane linky mame aj my, dokonca 4 autobusove (i ked viem o dalsich troch, ktore na ne aspiruju a mozno postupom casu budu mat aj oni uvedene, ze na nich jazdia NP vozidla 'defaultne'). Ak pridete na hocktoru zastavku, najlepsie na NO (kde inde) a pozriete sa na zastavkovy CP L16, 19, 30 a 37 uvidite at taky piktogram s textom: Na linke premavaju nizkopodlazne autobusy". Podla ma toto je prave ta garancia, ze ked si do spominanych liniek nastupite ci do prveho autobusu vobec, alebo posledneho, vzdy mozte ocakavat Solaris. V tomto pripade nema vyznam vypisovat ku kazdemu odchodu poznamku 'e' trebars ako to je na L7 a L9, kde su len niektore spoje obsluhovane NP vozidlom. (tym odpovedam aj LUKovi). To by tie odchody vyzerali takto; 05e, 35e, 05e, 35e, 00e, 20e, 40e - ma to podal Vas vyznam vypisovat? Ked je raz cela linka garantovana tak nie.

~> Papyr - samozrejme, ze je mi jasne, ze u mensich miest je nocak zbytocnostou, lebo by vozil vzduch. Je mi takisto jasne, ze sam najlepsie DPMP vie, kedy ma zacat prevadzku nocakov (skusenosti). Ako pisal Vladimir, ze nocaky jazdili tak, ze skoncili svoju sichtu skor, ale neujalo sa to.

Nocna prevadzka zacina u nas o 23.15 a konci cca 4.50

~> Vladimir - pokial viem tak L13 z Bane Bankov odchadza o 4.50 😉.

~> Vsevedko - ja viem, ze do okrajovych MC /dedin/ je zbytocny 10 min interval.

K tomu jednemu riaditelovi - ak dokaze ukocirovat cely DPMP, tak potom je dobry riaditel a manazer a klobuk dolu. tiez niesom priaznivec rozbujnenej administrativy.
Vsetky prispevky som si pozorne precital, skor nez zacnem suhrnnu odpoved, uvediem to, ZE SOM NECHCELVYVOLAVAT NEJAKY KONFLIKT. Ja som polozil priamu otazku Pete-mu. Ak to vyznelo konfliktne, tak sa ospravedlnujem, ale prekvapila ma ta odpoved: "vo vsetkom."

Pete - tu je moje vysvetlene s tym poctom vozidiel. Majme dve mesta. Mesto A a Mesto B. Mesto a je rozlohou mensie, ma mensiu siet MHD, ma mensie naroky na MHD a jeho DP obhospodaruje 100 vozidiel. Mesto B je rozlohou podstatne vacsie, ma siroku siet MHD, vacsie naroky na MHD a jeho DP obhospodaruje 300 vozidiel. V oboch mestach sa prezentuje vozidlo s nainstalovanym informacnym systemom od nejakeho vyrobcu X (komplet - oznacovace, dopytove tlac; hlasenie, transparenty, proste to co by clovek dnes ocakaval). Jeden aj druhy DP po preskusani vozidiel sa NEZAVISLE na sebe dohodnu, ze tento inf. system chcu mat nainstalovany (lebo splna vsetky ich parametre, ktore od neho ocakavaju) vo vsetkych svojich vozidlach, pricom cena za komplet instalaciu vsetkeho je pol miliona Sk (vymyslena suma). Modernizacie pokracuju nejakym (plynulym) tempom a dajme tomu, ze za rok ma DPMA na vsetkych svojich vozidlach nainstalovany spominany inf. system. Zatial co DPMA uz moze prejst na plnohodnotnu prevadzku spominaneho systemu. DPMB sa este stale bori s modernizaciou, lebo musi vynalozit dalsich 100 mil.Sk (50 mil. uz vynalozilo ako mesto A tak i mesto 😎.

Pointa: Chvalis sa tu, ze mate inf. system vo vsetkych vozidlach, hlasenie zastavok, oznacovace.

Nezda sa Ti trochu zvlastne (nechcem napisat scestne) porovnavat mnozstvo vozidiel, ktore obhospodaruje DPMP s takym mnozstvom, ktore obhospodaruje DPMK? Je Ti jasne, ze vozovy park, ktory ma 100 vozidiel je menej narocny na financie (staci porovnat rocnu spotrebu nafty) ako ten ktory ma ich 300? Teda modernizacia celeho voz. parku prebehne omnoho skor ako inde a celkovo mate nizsie financne naklady. Keby si PO a KE poziciu vymenili bolo by to presne opacne. Koniec koncov, niektore serie vozidiel zastavky vobec nehlasia. Preco? Odpoved si najdi tu, raz o tom pisal 1018.

Chvalis sa tu novymi kb CB. Pokial viem boli zakupene este v r. 2004 ked boli dotacie na MHD od statu, nakolko dnes je situacia ina, bude zaujimave ako si NIELEN DPMP, DPMK, ... poradi.

Preco nechodia nocaky z centra - hlavna ulica je od roku 1994 pesou zonou. Nie ako Vasa hl. ul.

Chvalis sa tu aj cistotou a spokojnymi cestujucimi. Je to tvoj subjektivny pocit. To co pre Teba moze znamenat ciste pre niekoho je to len obycajny standard. Ak na Vasich konecnych je taka moznost povysavat si vozidlo clovekom na to urcenym, tak Vam zavidim. U nas take nieco nieje, lebo nie vsetky konecne su tak vybavene (a niekde by to bol aj prepych), aby tam bol clovek s vysavacom. Mna by zaujimalo ako vysavate teraz v zime to blato a strk, ktori cestujuci nanosia do vozidiel. Dtto 'spokojni cestujuci' - relativny pojem, Ty ako zastanca PO MHD mozes tu vynachvalit Vasu MHD aka je skvela, ako vsetko funguje, ... Lenze vzdy sa najde urcite mnozstvo nespokojencov. Uverim Ti az vtedy, ak mi to vydokladujes hodnovernou studiou, na vybranej vzorke respondentov s konkretnou otazkou.

~> Vsevedko - nebrat si priklad z nocnej dopravy

Pokracovanie
Reply on: qek #10122:


Oficialne nie, lebo sa ide stavat trolejbusova trat, realne mozno ano, ale nik netusi kedy, ake a kolko. Ani ti hore este nemaju jasno...
Dajak ste sa tu nezhodli .... Budu sa kupovat klbaky ci ne ???
A neviete kedy ??? ?
Reply on: Balky #10113:
Poprosím o upresnenie - to znamená, že VŠETKY spoje danej linky vykonáva NP autobus alebo že NIEKTORÉ spoje danej linky vykonáva NPA? Ak platí druhá možnosť, je v SP uvedené, KTORÉ spoje vykonáva NPA?
Ďalšou vecou je, ako sa takéto veci dodržiavajú - čo som pozoroval letné diskusie o nasadení NP Anakond, tak sa tam nikto pri výprave moc nejakými garantovnými NP spojmi nezaoberal...
Reply on: 5 #10119:
Nie je to málo, ale pri pohnutí len trochu prstom by to mohlo byť omnoho viac ?
100 %-ne NP autobusovú linku asi v KE reálne nemáme. Ale treba dodať, že drvivá väčšina spojov na L12, 13, 16, 18, 19, 30, 37 je NP. A to nie je málo. Netreba tiež zabúdať, že DPMK má aj 2 špeciálne upravené Karosy na prepravu telesne postihnutých. Zmysel L60 a to, že jeden z týchto vozov často jazdí aj na bežných linkách, to už je ďalšia vec...
DN 2 metre za zásuvkou Stará radnica v smere na Amfiteáter - 403 (L9) > Škoda Felicia
Reply on: LUK #10115:
No veta "na tejto linke premáva nizkopodlažný autobus" je dvojzmyselná ... ?
Reply on: Pivix #10114:
ano suhlasím, že napr. na takej L32 nemáš šancu počas špičky sa zaoberať čistotou autobusu, tam ma vodič čo robiť,aby stíhal jazdiť podľa CP.
No a na druhú stranu treba povedať, že čistota vozidla nie je zodpovednosť vodiča. Vodičová zodpovednosť je autobus, cestujúci, bezpečnosť a dodržiavanie CP. Nie však čistota.
Reply on: Balky #10113:
"Ak je na busovom CP jasne vytlacene "na tejto linke premava nizkopodlazny autobus", chapem to ako garantovanu linku." -> Ak je na autobusovom CP toto vytlačené, tak vôbec neviem, kedy mi ten NP voz príde... ? Je rozdiel garantovaný SPOJ a garantovaná LINKA. Viď #10098
Ja len k tej cistote. Neviem ale niekedy sofer toci kolecka bez pauzy na konecnej pripadne za 5 min moze stihnut vycistit tak par sedadiel. Takze sa mi to cistenie na otocke zda skor nerealne. Samozrejme su aj spoje kde by to bolo mozne...
Reply on: pete. #10109:
Re #10097 Papyr: V Kosiciach su v elektrickovej sieti 2 linky, kde su garantovane spoje vykonavane nizkopodlaznymi vozidlami.
Ak je na busovom CP jasne vytlacene "na tejto linke premava nizkopodlazny autobus", chapem to ako garantovanu linku. Tou je L37, L19 a mozno i L30. O nizkopodlaznost sa usiluje aj L13, no zatial sa to s tak malym poctom NP SU12 neda garantovat. Aj ked som uz na L13 videl aj SU15.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.