Reply on: pete. #10110:
ano mali by sa aj počas služby autobusy čistiť, alebo by sa v nich mala udržiavať aká taká čistota, ale som zvedavý, či by si to ty dodržoval, keby sa ti počas služby stalo také, že ty upraceš voz, prejdeš kolo a je v nom opäť rovnaký bordel, a toto sa vdaka "čistotným" cestujúcim stáva pomaly pravidlom, že ak je autobus aspon trošku čistý, treba ho čo najskôr zašpiniť, a narobiť v nom bordel.
Vladimír
(Čo však nič nemení na fakte, že vo všeobecnom hodnotení vzchádza DPMP lepšie ako DPMK). Ale nemám chuť sa s níkým o tom naťahovať.
Re #10078 Isidor: Prosím Ťa, v poslednej dobe u Teba badám príliš ostrý tón. A zbytočne. Najmä keď doprevádza neúplné, chybné alebo zavádzajúce informácie.
-> 3 nočné linky v stotisícovom meste je viac ako päť liniek v štvrťmiliónovom. To Ti je hádam jasné.
-> začiatok dennej premávky je daný historickým vývojom. Skrátka, vždy to tak bolo, dokonca boli obdobia, keď sa presúvala na skoršie obdobie, no neujalo sa to a vrátilo sa k neskorším začiatkom.
-> začiatok dennej prevádzky je daný hospodárskym charakterom mesta - v Prešove skrátka niet dôvodu, prečo by z oblasti typu "Baňa Bankov" mal ísť prvý spoj už o 4.30h. V Prešove žiaden USS, ktorý by zamestnával v takýchto extrémnych pracovných časoch, neexistuje. Koniec dennej prevádzky detto.
-> začiatok dennej prevádzky sa týka len okrajových oblastí typu "Baňa Bankov, Ťahanovce-obec, Poľov a pod.". V samotnom "meste" je nepretržitá 24-hodinová premávka, na najväčšie sídliská v celonočnom 30 min. intervale.
-> počty nových vozidiel nemôžeš porovnávať v absolútnych hodnotách, ale pomerových. Takže 3 klbáky pre Prešov sú akoby 7-8 klbákov pre Košice. A tie NP kĺby tento rok boli tri, nie dva.
Re #10080 eMareq: Máte jedného GENERÁLNEHO riaditeľa, ktorý je nadriadený niekoľkým ďalším riaditeľom. Garantované linky v Košiciach sú dve - L7 a 9 - i to v praxi skôr negarantované. Čistota vozidiel sa dá vyjadriť aj frekvenciou umývania, upratovania a rozsahom upratovacích a čiastiach prác (PO - vysávanie vozidiel takmer každý deň, KE - vysávanie neexistuje, PO - tepovanie čalúnených sedačiek 2x ročne, KE - tepovanie čalúnených sedačiek neexistuje).
Ešte raz. Tentoraz sa skutočne nemám chuť hádať. Akurát nepresnosti treba uviesť na pravú mieru.
Re #10081 eMareq: L33 nie je účelová, ale základná obslužná linka.
Re #10083 eMareq: Opäť základná chyba - Košice sú 2,5x väčšie ako Prešov, takže aj prepravné prúdy sú cca. 2,5x väčšie. T.j. to, čo je v PO hodinovým intervalom, by ekvivalentne v Košiciach bolo 20-30 minútovým intervalom.
Re #10088 Isidor: Garantovaná linka je linka s garantovaným vypravením nízkopodlažných spojov na všetky spoje. Garantovaný spoj je spoj s garantovaným vypravením nízkopodlažného vozidla. Z toho napr. vyplýva, že košická L30 nemá v pravom slova zmysle garantované spoje, pretože Ty ako cestujúci nikdy nevieš, na ktorý spoj Ti Solaris príde a na ktorý nie. Zažil som nie raz, že aj na dvoch po sebe idúcich poradiach na L30 boli vypravené VP vozidlá.
Re #10094 pete.: Nočnú dopravu majú náhodou v Košiciach veľmi dobre vyšpekulovanú. Myslím, že v tejto otázke sa nemusia Prešovčania a Košičania napádať. V slovenských pomeroch majú najlepšiu nočnú MHD práve Košice a Prešov.