Až dnes som si uvedomil, že pri včerajšom pridávaní novinky o obmedzení autobusov na hlavnú stránku som pozabudol na L18. Samozrejme, obmedzuje sa aj táto linka, za chybu, ktorú som už opravil sa ospravedlňujem.
Ja som si článok prečítal narýchlo a automaticky si predstavil trojprúdovu premávku v smere hodinových ručičiek. Navyše som protismer začal vysvetľovať ako smer hodinových ručičiek. Toľko na vysvetlenie...
Uhm, už som fakt prepracovaný, vyzerá to, že je to vážne, idem si oddýchnuť...
"Čo ma však najviac zaráža v štúdii od p. Titla, prečo chce jednosmerne presmerovať IAD do troch prúdov práve proti smeru hodinových ručičiek"
"Najlepšie riešenie v prípade jednosmernosti pre IAD je v smere hodinových ručičiek a v troch prúdoch, t.j. z N.O. na Protifaš. bojovníkov, Štefánikovu, Hviezdoslavovu, Moyzesovu, južnú Štúrovu a N.O."
Sarko, a toto, čo navrhuješ Ty je v smere hodinových ručičiek? Okruh NO - Štefánikova - MMM - Moyzesova - NO je v smere hodinových ručičiek? Ja by som dal ruku do ohňa, že ak by som autom obiehal v tomto okruhu, tak by som obiehal v protismere hodinových ručičiek. Veď Ty si navrhol to isté, čo Titl!
"IAD by totiž premávala v podstate v prostismere a MHD a vozidlá s majákmi v opačnom smere tiež v protismere..."
Ešte mi napadol dodatok. V čase špičky je IAD výrazne silnejšia v smere z Moldavskej cesty do centra, preto by jednosmerná trojprúdovka mala zmysel práve V SMERE HODINOVÝCH RUČIČIEK, o čom som rozvinul úvahu v predošlom príspevku. Naopak v smere z Prešovskej cesty sa nápor rozvetvuje na tri smery: -> do centra, -> na Štefánikovu, -> na Jantárovú, takže na svetelnej križovatke N.O. nie sú kolóny také výrazné. Preto presmerovanie z Palackého na trojprúdovku cez Štefánikovu by bol aj tento smer určite tip-top.
Ťažko posúdiť. Možno niekoho napadne pripraviť územnú rezervu pre električky a prebudovať komunikácie (bez výstavby električkových koľají), po čom sa už bude dať bez problémov uvažovať o výstavbe trolejbusovej trate. Možno to bude skôr ako v Tebou spomínanom roku 2015 a možno dokonca aj neskôr...
Je to veľmi zaujímavá myšlienka, i keď ja som už dávnejšie uvažoval v rovine úplného zákazu vjazdu do centra mesta pre IAD. Ja viem, je to radikálna myšlienka, ale vedel by si to vôbec niekto aspoň predstaviť?! Čisté centrum, všade iba kamenná dlažba, cyklistické chodníky, a električkové/autobusové trate vykladané čadičovými kockami. No proste ako v rozprávke...
Čo ma však najviac zaráža v štúdii od p. Titla, prečo chce jednosmerne presmerovať IAD do troch prúdov práve proti smeru hodinových ručičiek a teda tzv. po anglicky. Komplikovalo by to nielen dopravnú situáciu, ale dochádzalo by aj ku kolíziam, nielen vo vzťahu medzi vozidlami IAD, ale aj vo vzťahu k chodcom. IAD by totiž premávala v podstate v prostismere a MHD a vozidlá s majákmi v opačnom smere tiež v protismere... Zjavne je spomínaná štúdia ešte len nejakou myšlienkou, ktorá musí dozrieť.
Najlepšie riešenie v prípade jednosmernosti pre IAD je v smere hodinových ručičiek a v troch prúdoch, t.j. z N.O. na Protifaš. bojovníkov, Štefánikovu, Hviezdoslavovu, Moyzesovu, južnú Štúrovu a N.O.
MHD by využívala krajný ľavý pruh spoločne s IAD v trase zo Senného trhu po Štefánikovej a odtiaľ na Továrenskú, pričom opačný smer by bol separovaný od IAD (Továrenská-Štefánikova-Senný trh) a krajný ľavý pruh spoločne s IAD v trase z Bačíkovej po Moyzesovej a odtiaľ na severnú Štúrovu, pričom opačný smer by bol separovaný od IAD (severná Štúrova-Moyzesova-Bačíkova). Samostatné obojsmerné prúdy pre MHD by sa nachádzali na severnej Štúrovej, Bačíkovej a Továrenskej.
Toto riešenie by znamenalo, že by bolo konečne možné začat s bezproblémovým budovaním trolejbusovej trate (obojsmerne) z Mlynskej bašty cez ulice Továrenská-Bačíkova-Moyzesova-Poštová-Vojenská-Ipeľská-Tr. KVP, prípadne aj ku vybudovaniu prepojenia z Moyzesovej na Štúrovu (obojsmerne), čím by sa získal veľmi potrebný a užitočný okruh centra mesta (hlavne pri výlukách a DN). Uvažovaný návrh by mal negatívny následok spočívajúci jedine v preložke trolejbusovej stopy na južnej Štúrovej na severnú Štúrovu ul. Preložením by však zanikli dve trolejové križovatky s električkovou trolejou (N.O.-Južná tr. a N.O.-Bottova), čo by bolo naopak pozitívom.
Ja si naopak myslím, že prestavba komunikácií s prípravou územnej rezervy pre budúce obratisko a budúce napojenie električkovej trate v smere z NMMM by vôbec nemuselo byť také a investične náročné, ako sa zdá. Veď dnes máme územné rezervy pre električkové trate na uliciach ako Bardejovská, Popradská, Ul. Pri prachárni, kde sa dá hovoriť o budúcom zasiahnutí do trolejbusového vedenia električkou v rovine doplnenia trolejových križovatiek. Ak Staničné nám. bude pripravené aspoň pre takýto prípad, výstavbe trolejbusovej trate by som sa absolútne nebránil. A snáď by to neboli ani ťažké milióny.
Musím sa priznať, že nad takýmto riešením som nikdy neuvažoval. Ale keď sa nad tým zamýšľam, vôbec by to nemusela byť zlá myšlienka! IAD by jazdila v smere Jakabov palác - Maratón - Moyzesova, cez NO obojsmerne po južnej Štúrovej a MHD v smere Moyzesova - Maratón - Jakabov palác, cez NO obojsmerne po severnej Štúrovej. Tento smer okruhu je pre MHD výhodný aj tým, že všetky zastávky v danej oblasti by boli orientované na strane k centru, chodci by nemuseli prechádzať cez cestu. Ozaj sa mi to začína páčiť.
Dopravný podnik mesta Košice, a. s. má dve výročia. Pripomína si 90. rokov od zavedenia elektrickej dopravy v našom meste a 10 rokov prevádzkovania trolejbusov.
Pri tejto príležitosti pripravil na sobotu, v prevádzke cestnej dopravy na Hornádskej 10, Deň otvorených dverí. Naplánovaný je od 9. do 15. h a návštevníci si budú môcť pozrieť dielne a priestory údržbárskej činnosti. V čase od 10. do 14. hodiny, vždy každú hodinu, bude zdarma okružná jazda na trase Hornádska-VŠA-Bardejovská-Hornádska.
Do areálu DPMK sa dostanete z Trolejbusovej ulice, od Baumaxu a hypermarketu Tesco.
A čo hovoríte na toto:
V protismere hodinových ručičiek sa na Hviezdoslavovej-Moyzesovej-Štúrovej a Štefánikovej vytvoria tri jazdné pruhy a v opačnom zostane jeden pre MHD, sanitky, hasičov a policajtov.
Stačí signalizáciou upraviť križovatku na Štefánikovej pri Jumbe a vyriešiť vyústenie cesty pri Staničnom námestí. Pri Športovej hale sa plánuje presmerovanie dopravy z Bačíkovej a Továrenskej na Hviezdoslavovu. Cez tieto ulice by premávala iba MHD. Moyzesova nepotrebuje väčšie úpravy, minimálne iba pri Dome umenia. Po Štúrovej budú jazdiť autobusy a trolejbusy vedľa električkovej trate a autá po druhej strane ulice.
Pripomínam, že sa bavíme v hypotetickej rovine - za predpokladu, že uvažovaná prestavba komunikácií je JEDINOU prekážkou výstavbe trolejbusových tratí. Za tejto situácie niet dôvodu so stavbou otáľať, pretože radikálna prestavba Staničného nám. v najbližších desiatich rokoch nehrozí. Na svojom trvám.
Ale, ale, Vlado! Odklon železničnej trate je, a to sme už predsa dávnejšie preberali, v územnom pláne pre "rok tritisíc", takže železnica si isto aspoň 3x prerátala návratnosť investícii do zatrolejovania súčasného úseku trate v PO. Naviac, železnice majú s mestskými dopravnými podnikmi len veľmi málo spoločného.
V KE bola naopak naplánovaná výstavba električkovej trate NMMM-Žel. stanica už na rok 1992. Ak by sa to stihlo, výstavbe trolejbusovej trate na Žel. stanicu by už nič nebránilo. Ak však mesto a DPMK nevie, kedy túto trať kvôli nedostatku financií postaví, ale pritom si je vedomé dôležitosti a potreby takejto trate, tak asi naozaj nezostáva nič iné, len počkať, ako sa situácia v najbližších rokoch vyvinie. Pri súčasnej zadĺženosti mesta a archaicko-prebujnelej administratívy DP asi nemôžne očakávať žiadne zázraky.
Myslím si, že v súčasnej dobe nie je vedenie DP prijať ani návrh na zlepšenie MHD, ktorý by v konečnom dôsledku priniesol zvýšené zisky, tobôž by teda prešiel návrh na zatrolejovanie žel. stanice, veci vopred odsúdenej na zánik.
V schválenom územnom pláne mesta Prešov je odklon železničnej trate na Plaveč. Preložka zahŕňa zdvojkoľajnenie trate Prešov - Šarišské Lúky a výstabu dvojkoľajnej trate zo Šarišských Lúk tunelom popod Dúbravu až niekam za Veľký Šariš. Toto všetko je riadne schválené, projektovo vypracované a zahrnuté do územného plánu mesta Prešov. NAPRIEK TOMU v roku 1996 ŽSR elekrifikovali dnešnú jednokoľajnú trať v úseku Prešov - Plaveč, pretože reálne vyhliadke na realizáciu preložky trate sú v dnešných finančných podmienkach mizivé. Odvtedy prešlo 7 rokov, elektrické lokomotívy si do Plavča veselo jazdia a na výstavbe preložky sa ešte neskosilo ani len steblo trávy.
Čo tým chcem povedať... Je to podľa mňa veľmi výstižná paralela k MHD Košice. Podľa mňa, za predpokladu, že pripravovaná rekonštrukcia ulíc je jedinou prekážkou výstavbe TR trate, niet dôvodu tieto trate nevybudovať (Žel. stanica, Hviezdoslavova). Tie komunikácie nebudú prestavované ani do roku 2010, ver mi! A ak sa raz v ďalekej budúcnosti mesto odhodlá radikálne prestavať predstaničný priestor, či Hviezdoslavovu ul., bude to stáť také nehorázne peniaze, že prekladanie TR trate bude absolätne bezvýznamnou finančnou položkou na zozname prác.
Ak toto mesto nepochopí, tak nevybuduje trolejbusový systém nikdy.
P.S. Dúfam, že lanovka z MMM na Furču už v územnom pláne nie je.
S tými prestupmi by to vyzeralo horšie ako v lotérii
Čo sa týka Staničného nám., neviem, skús sa vžiť sám do tej situácie, že máš schálenú prestavbu a čakáš na samotnú vžstavbu, ale nečakáš s výstavbou trolejbusovej trate, ktorú bude potom potrebné aj tak zniesť.
Treba si uvedomiť, že aj trať z Mlynskej bašty cez Štefánikovu na N.O. je v podstate tiež neplánovaný úsek. V skutočnosti boli naplánované tieto etapy tratí:
I. Lingov-Mier-Mlynská bašta
II. Mlynská bašta-Hviezdoslavova-Moyzesova-Poštová-Vojenská-Trieda KVP-Lechkého
III. Exnárova-Sečovská-Prešovská-Palackého-N.O.-Toryská-Moskovská-Myslava (s prepojením na Lechkého)
Z uvedeného vyplýva, že II. etapa sa nerealizovala, naopak, realizovala sa časť III. etapy. Je to z dôvodu plánovanej a schválenej rekonštrukcie jednosmernej Hviezdoslavovej na obojsmernú komunikáciu a Bačíkovú s Továrenskou na pešiu zónu. Tu takisto DPMK nezačal stavbu, kým nebude jasné, aký bude konečný stav na dotknutých uliciach.
Od pondelka 20. 10. 2003 dochádza k týmto trvalým zmenám v autobusovej MHD: Na linkách č. 16 a 30 sa obmedzuje základný interval z 20 na 30 minút (okrem ranných a popoludňajších špičiek pracovných dní budú teda premávať vždy len každých 30 minút). Na linke č. 18 sa obmedzuje základný interval z 20 na 30 minút (okrem ranných a popoludňajších špičiek pracovných dní bude teda premávať vždy len každých 30 minút). Na linke č. 36 sa ruší premávka v okrajovom režime (bude teda premávať cez pracovné dni len cca od 5. do 21. hodiny a cez voľné len cca od 7. do 21. hodiny).
Bližšie informácie sú v cestovných poriadkoch na zastávkach dotknutých liniek.
(dp)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.