Aha, no priznávam, že v kabíne bratislavskej T6 som rozdiely detailne neskúmal. V KE majú takéto manuálne prevíjacie transparenty všetky KT8 a T6, s výnimkou vozidiel s dodatočne inštalovaným systémom BUSE.
"Naše" (bratislavské T6A5) nikdy prevíjacie kľukové transparenty na spôsob anakondy nemali, prvá séria bola doaná s elektromechanickými prevíjacími transparentami BROSE, kde sa cieľ volil navolením kódu cieľa a stlačením tlačidla Start, v prípade zlyhania sa dalo prevíjať ručne (elektromotoricky tlačidlom), pričom cez dieru v kryte transparentu v kabíne vodiča bolo možné sledovať aktuálnu polohu plátna.
Tá skrinka za vodičom je najmä odpojovač, ktorý je normálne umiestnený na strope. Tam je teraz klimatizačná jednotka a tak odpojovač musel ísť na iné miesto. Takúto úpravu majú všetky KT8D5R, ba i originál KT8D5N v Brne.
Aha, myslím, že v nízkopodlažných nie sú tie biele čiary nikde vyobrazené. Buď to maliari zabudli, alebo sa rozhodlo, že sa do nich čiary nebudú dávať (zistím dodatočne). Nálepky však lepí iné oddelenie, ktoré tieto dáva štandardne do všetkých vozidiel.
Práve pozerám, že som Ti ešte nezodpovedal na posledné 2 otázky. Tie čelné prevíjacie transparenty sú originál ČKD, také máte určite aj vy na T6A5. Tento transparent však mal byť pôvodne určený ako smerový, ale kvôli neinštalovaným strešným linkovým transparentom sa v smerovom transparente plátna prestriekali a urobili sa linkové. Ovládajú sa cez ozubený mechanizmus manuálne kľukou.
Trocha som sa odmlcal, pretoze som si uzival dovolenku. No uz je vsetko v starych kolajach...
Vsimol som si,ze nam uz zarezava aj tretia NP elina. Je to uspech, ze to bolo tak skoro po jej dovezeni do DP. Zaujal ma v nej oplechovany vycnelok za vodicom - kabina A. Za kabinou B to chyba. kvoli comu je takato dodatocna uprava?
Uz niekolko dni je zastavka Termostav povinna pre vsetky okoloiduce spoje. Na L13, voz 5101 to vsak bola Colnica. Svedci to o "perfektnej koordinacii" zloziek DP. Niekto nariadi zastavovanie vsetkym linkam, druhy (mozno) opravi CP a treti sa vykasle na zmenu v hlaseni zastavok v autobusoch DP.
Musím súhlasiť so Sarkom. Tá "plná prdel" v BA sú dvere výklopné. Na rozdiel od Ferrari sa však vyklápajú okolo zvislej, nie vodorovnej osi ? . Predsuvné dvere sa potvoria a potom kopírujú bočnicu. Napríklad metro M1.
NIč MHD v Šaci nie je oddelená, garáže tam su viacmenej pre potreby USS vtedajších VSŽ...by bolo nezmyselné aby sa na pár kol vnútropodnikovej dopravy trepali 10 km do Šace autobusy z mesta. ?
Čaute chlapci, neviete aké vraky autobusov vo vozovniach máme????
__________________________________________________
P.S.: Hrdza sa už aj na B 941E(3209) ukazuje. ? ?
To som už nekonkretizoval, ale ak som spomínal čap, vyplýva z toho, že nehovorím len o samotnom podvozku.
Re #6637 BMko: No, to som tiež nedopísal, ale myslel som, že sa dovtípiš.