Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Bon-Cu #6669:
existuje cesta zo zadu( dostanes sa na k lietadlam co su sportove a tak),vlastne vidis terminal nie z predu,ale od drahy..da sa tam dostat cestou z barce,ale nie je vyznacena...yoo,ked to niekto nevysvetli lepsie,mozno by som ti vedel ukazat aj osobne..takze ked,tak mi napis na hencoo@pobox.sk
Reply on: Bon-Cu #6669:
NO neviem, ja som nad tým tiež rozmýšlal...ale skakáť ploty a nexat sa nahánať ochrankou sa mi nexce.
Ale vačšie lietadlá, pokiaľ máš dobrý foťák, sa dajú fotiť aj pod Pemou, teda na pri dialničnom prevádzači na Červenom raku.
Bol som tam keď v priebehu ani nie 10 minút nalietavali od mesta 2 737-ky a to SkyEurope a ČSA. ? ?
Cafko pani,

mam na vas jednu nezvycaju otazku.
Neviete ci sa da dostat nejako k drahe kosickeho letiska, tak aby sa dalo dobre fotit 🙂 na mape pozeram ze tam nejake cesticky ku drahe su tak ale vobec to tam nepoznam 😕
Reply on: COLOR #6666:
Nevie niekto kde by sa dali kupit nejake reklamne predmety s motívom DPMK.
Dnes som mal s nasou drahou MHD nasledovny "prijemny" zazitok. Do OC Optima sme cestovali L5 nahradenou autobusom. Vystup z neho sa uskutocnil na autobusovej zastavke OC Optima. Kedze pre cestu spat sme chceli pouzit tiez L5, pockali sme na uvedenej zastavke, aby sme po otoceni autobusu zistili, ci zmienena zastavka bude aj vychodzou L5 smer zst. Klbovy autobus po otoceceni skutocne na tuto zastavku prisiel a cestujuci nastupovali. Po tomto zisteni sme odisli nakupovat. Po nakupe sme sa spokojne postavili na zastavku OC Optima s tym, ze za chvilu nam ide L5. Ake bolo nase prekvapenie, ked o chvilu Optima bus s tabulkou L5 prefrcal nie cez zastavku ale normalne v pruhu pre ostatne cestne vozidla. Rovnako prekvapkany ostali aj ostatni cestujuci. Vodic ked nas zbadal, naznacil rukou, ze stoji az za krizovatkou, naco sa za nim aj jeden starsi pan rozbehol. My s kociarikom sme na cezpolny beh ala DPMK nemali terenne pneu. Dakujem DPMK, ze mi umoznil dalsiu polhodinu cakat na dalsi spoj a pobehovat medzi zastavkami a patrat, odkial vlastne L5 v autobusovej forme vychadza.
iMHDaci: Mate zaujem o polokosele s logom iMHD? Ak ano, ozvite sa mi na mail. Ostatni, teda nie autori stranok, prosim, zatial sa neozyvajte. Dakujem.
Reply on: rl #6664:
S prešovskou špz? Je to sukromný bus a na Ťahanovciach som nevidel žiadne odstavné parkoviska ako sú na KVP na Klimkovičovej, alebo na Triede KVP. ?
Nevie niekto prečo na Ťahanovciach pre Nadchodom stojí už také dobré 2 mesiace cestovná Karosa ?
Reply on: sittam #6660:
Ako si prišiel na to, že omnibus je vozidlo poháňané drevným plynom?
0mnibus je všeobecne cestné vozidlo na hromadnú prepravu osôb (teda aj trolejbus, aj dostavník, aj autobus), trolejbus je vozidlo napájané elektrinou z vrchného vedenia. . Pokiaľ bude na baterky, furt bude poháňané elektrinouu ale nebude to trolejbus. Nemecký názov trolejbusu - Obus - je skratka od výrazu Oberleitungsomnibus ? .
Reply on: sittam #6660:
vtedy este asi slovo trolejbus nepoznali 😉

ale pokial ja viem, tak omnibusom sa oznacoval koc tahany konmi 🙂 btw. latinske slovo omnibus znamena "pre vsetkych ludi" 🙂
mám aktuálny vodičov CP delenej služby na linke 9.
Preco v clanku na adrese http://www.bleskovky.sk/?cid=32486&sid=26&ref=clanok_tsekcia nazyvaju omnibus trolejbusom? alebo vravia o dvoch rozlicnych vozidlach? Ved omnibus je vozidlo pohanane drevnym plynom a trolejbus je vozidlo phanane elek energiou, teda dratolez. Alebo to tak nie je? opravte ma ak sa mylim
Ešte sa vrátim k L30 - podľa údajov z DPMK vraj od roku 2000 na nej ešte pred zavedením Solarisov premávali klbáky. Nerozumiem tomu, ja som si bol skoro na 100% istý, že som si pamätal malé vozy, ale nehádam sa. Záznamy z DPMK mi zapravdu nedali.
Reply on: Vševedko #6656:
doplnim, ze aj druha bratislavska seria mala tie BROSE transparenty (resp. este ma v B-voznoch)
Reply on: Vševedko #6656:
Aha, no priznávam, že v kabíne bratislavskej T6 som rozdiely detailne neskúmal. V KE majú takéto manuálne prevíjacie transparenty všetky KT8 a T6, s výnimkou vozidiel s dodatočne inštalovaným systémom BUSE.
Reply on: Sarko #6653:
"Naše" (bratislavské T6A5) nikdy prevíjacie kľukové transparenty na spôsob anakondy nemali, prvá séria bola doaná s elektromechanickými prevíjacími transparentami BROSE, kde sa cieľ volil navolením kódu cieľa a stlačením tlačidla Start, v prípade zlyhania sa dalo prevíjať ručne (elektromotoricky tlačidlom), pričom cez dieru v kryte transparentu v kabíne vodiča bolo možné sledovať aktuálnu polohu plátna.
Reply on: balky #6650:
Tá skrinka za vodičom je najmä odpojovač, ktorý je normálne umiestnený na strope. Tam je teraz klimatizačná jednotka a tak odpojovač musel ísť na iné miesto. Takúto úpravu majú všetky KT8D5R, ba i originál KT8D5N v Brne.
Reply on: TeBeCe #6627:
Aha, myslím, že v nízkopodlažných nie sú tie biele čiary nikde vyobrazené. Buď to maliari zabudli, alebo sa rozhodlo, že sa do nich čiary nebudú dávať (zistím dodatočne). Nálepky však lepí iné oddelenie, ktoré tieto dáva štandardne do všetkých vozidiel.
Reply on: TeBeCe #6621:
Práve pozerám, že som Ti ešte nezodpovedal na posledné 2 otázky. Tie čelné prevíjacie transparenty sú originál ČKD, také máte určite aj vy na T6A5. Tento transparent však mal byť pôvodne určený ako smerový, ale kvôli neinštalovaným strešným linkovým transparentom sa v smerovom transparente plátna prestriekali a urobili sa linkové. Ovládajú sa cez ozubený mechanizmus manuálne kľukou.
xcmjk ? ? ? ? ? ? ? ☺ ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.