Vidím, že v bratislavskom laminátkovom klube ChytámeSaZaSlovíčka opäť neprekročili svoj (značne vybledlý) tieň.
Nič z uvedeného nie je 100% NP voz. Ibažeby tie podesty nezaberali ani percento plochy. Až súdruhovia v Taškentimexe vyriešia fyziku, potom môžu písať o bezbariérovej 100% NP električke. Dovtedy je to sprosté zavádzanie. Dúfam, že sa o tie ich skvosty budú európske trhy doslova biť (európske, nie exZSSR a Košice).
Vidím, že v košickom Veteran Car Clube už fyziku prekonali, nápravy aj kolesá schovajú pod podlahu bez podest...
Takýchto vozov existuje len pár - Socimi, ruská 71-911, stredný diel Pesy Twist - všetky majú cca. rovnaký interiér.
EVO nie je 100% NP voz, to len niekto chce, aby to tak vyzeralo. Nechutnú cik-cak nízkopodlažnú chodbičku pomedzi podesty škoda rozoberať, ak má toto byť nositeľom nízkopodlažnosti, tak je to veľmi smutné.
Miláno samozrejme až tak veľmi na juhu nie je, na Miláno je tá električka dosť málo žltá a keď Peter Witty doslúžia a Makarónci nebudú prevádzkovať turecké hospodárstvo, tak môžu samozrejme nasadiť aj električky s vyššou kapacitou. Viď Melbourne, kde dosluhujúce vozy W, Z, A s podobnou kapacitou ako PCC začali nahradzovať 22 m Citadismi a 20 m a 30 m Combinami, pokračovali 30 m Citadismi (získanými viac-menej náhodou) a dnes sa obnovuje vozidlový park 33 m Flexity Swiftmi, pričom sa žiadna prevádzka nezastavuje, linky nerušia a sieť rastie. To isté Toronto, ktoré nahradzuje vozy veľkosti PCC a 1,5 PCC 32 m Flexity Outlookmi.
Navyše neplatí, že by Miláno bolo nejaké malé mesto. Ak mesto nemá potrebu aspoň 20 m vozov, malo by sa z električiek preorientovať na niečo gumokolné.
Záver: Áno, EVO1 je dobrá električka (Veterán nevie, čo hovorí) ale sólo voz je dnes neperspektívny.
Myslím, že trochu predčasne sa krivdí vozu EVO1. Budúcnost ukáže jeho spolahlivost a využitelnost. Myšlienka je velmi dobrá. Moderné np tramvaje sa vyrábajů ako velkokapacitné, pokial nahrádzajú staré solo vozy, bud je kapacita nevyužitá alebo sa to rieši zriedením intervalov. Plne np tramvaj pre menšie mestá , menej kapacitné trate može byt prínosom. Mimochodom prejavuje o ne záujem jedno mesto na juhu Europy, ktoré by po vyradení krátkych vozov (mimochodom z roku 1928, asi sto vozov stále v pravidelnej prevádzke !) muselo zastavit premávku na niektorých tratiach . (Ktoréže to asi mesto je ?? , farba EVO napovie).
Mal som sa možnost zviezt tým vozom a dojem je rozhodne lepší než z VARIOLF2+ .
Samozrejme, než sa vychytajů chyby a stane sa z toho spolahlivé vozidlo, to trvá cca dva-tri roky.
Relatívne malé meškanie je veľmi relatívny pojem. Chcel som ísť po nočnej s LR3 o 6:02 od Valcovní s prestupom na Luníku VIII na L34 o 6:21. Výsledok? LR3 neprišla, tak som chcel ísť s L52 o 6:07. Prišla až na 6:10. Kým sa dotrepala ku Kauflandu mala meškanie už 6 minút. Od Stodolovej som chcel ísť L54 o 6:29. Nakoniec prišla o 6:36. Luxus jak remeň.
Praveze prekvapujuco dnes sla. Siel som medzi 8:00 a 9:00... Rychlodraha v prdeli. R2 KE-USS neodhrnuta, jazdilo sa podla moznosti. Dediny vobec nedohrnute. V meste vyjazdene kolaje a aj nspriek tomu MHD sla s relativne malym meskanim. Poobede sa uz slo na cas.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.