VozidláTrolejbusy › SOR TNB 12V decembri 2016 sa objavili prvé informácie o tom, že dopravný podnik plánuje z vlastných zdrojov kúpiť 2 trolejbusy s pomocnými trakčnými batériami.

Montáž trolejbusov SOR TNB 12 zabezpečil pre Libchavy, spol. s r. o. priamo dopravný podnik, ktorý má skúsenosti s montážou svojich prvých nízkopodlažných trolejbusov Škoda 30 Tr. Okrem Banskej Bystrice sa trolejbusy podarilo vyrobiť v Brne v spolupráci s miestnym dopravným podnikom. Prototyp parciálneho trolejbusu SOR TNB 12 bol vyrobený v roku 2016 a okrem Brna jazdil aj v Prahe.

Na základe úspešne absolvovaných skúšok bol typ SOR TNB 12 na Slovensku schválený v októbri 2018.

Trakčný akumulátor EVC Rail 01-2 má garantovaný dojazd 10 km.

Kým sa podarilo skompletizovať a schváliť nový typ trolejbusu, tak sa obnovila spolupráca Škoda Electric a SOR v podobe trolejbusu Škoda 32 Tr s karosériou SOR NS 12.


SOR TNB 12

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. SOR TNB 12 3201 – 3202 2017 2019 2
Spolu: 2017   2

Technické parametre

Dĺžka:12000 mm
Šírka:2550 mm
Výška:3400 mm
Rázvor:6180 mm
Počet dverí:4
Počet miest na sedenie:31
Počet miest na státie:54
Celkový počet miest:85
Pohotovostná hmotnosť:12000 kg
Celková hmotnosť:18000 kg
Elektrická výzbroj:Rail Electronics CZ – IGBT-tranzistorový trakčný menič riadený mikroprocesorom
Motor:3-fázový 6-pólový asynchrónny s kotvou nakrátko TAM 1050 C6S
Výkon motora:175 kW
Maximálna rýchlosť:65 km/h
Riadenie:hydraulické s posilňovačom
Pneumatiky:285/70 R 19,5 / 275/70 R 22,5 nízkoprofilové bezdušové
Klimatizácia:Eberspächer Sütrak K 403E G2 (stanovište vodiča)

Opis

Skelet samonosnej panelovej karosérie dvojnápravového trolejbusu zvarili z oceľových profilov a opláštili kompozitnými a plastovými materiálmi a zvarili s rámom podvozka. Pre zvýšenie odolnosti voči korózii použili na spodnú časť vozidla nehrdzavejúce materiály. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečili v pravej bočnici štvoricou dvojkrídlových dverí otvárajúcich sa dovnútra s elektropneumatickým pohonom a dopytovým ovládaním. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia s determálnymi sklami.

Karoséria je zhodná s autobusom SOR CITY NB 12. Náter je biely s červeným pásom vo výške nárazníkov. Okolie okien je čierne.

Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá STER 6MS s textilným čalúnením prevažne v priečnom usporiadaní 2+2. Strop a bočné steny v interiéri obložili plastovými materiálmi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou s možnosťou vyhradenia predných dverí len pre vodiča. Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke a pri tretích dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti tretím dverám. Na prídržných tyčiach umiestnili USB zásuvky pre nabíjanie mobilných zariadení.

Osvetlenie interiéru zabezpečili zapustenými osvetľovacími pásmi so žiarivkami. Vykurovanie trolejbusu zabezpečili teplovodným rozvodom s elektrickým ohrevom vody pre cestujúcich a teplovzdušným pre vodiča. Vozidlá vybavili klimatizáciou pre vodiča.

Prevádzka

Skúšobná prevádzka s cestujúcimi začala na základe povolenia Ministerstva dopravy a výstavby SR z júla 2018 začala v stredu 18. júla 2018. Prvý trolejbus musel najazdiť 5 000 km, z toho min. 70% pri napájaní z trolejového vedenia a 15% na akumulátor, druhý minimálne 500 km pri napájaní z trolejového vedenia.

Katalóg vozidiel

3201 3202

  • Počet nevyradených vozidiel: 2 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

3202nevyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.