VozidláTrolejbusy › Škoda 31 Tr SORKĺbový trolejbus Škoda 31 Tr SOR vznikol zástavbou elektrickej výzbroje firmy Škoda Electric do autobusovej karosérie SOR NB 18 City. Spoločnosť Škoda Electric sa s týmto typom trolejbusu (spolu s 12-metrovou verziou Škoda 30 Tr SOR) stala v roku 2015 víťazom výberového konania na dodávku nových trolejbusov pre Banskú Bystricu.

Trolejbusy boli zakúpené z nenávratného finančného príspevku z Ministerstva životného prostredia SR vo výške približne 2 mil. eur v rámci projektu „Zvýšenie podielu trolejbusovej dopravy v meste Banská Bystrica“.


Škoda 31 Tr SOR

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Škoda 31 Tr SOR 3101 – 3103 október 2015 2015 3
Spolu: 2015   3

Technické parametre

Dĺžka:18750 mm
Šírka:2550 mm
Výška:3400 mm
Výška podlahy:360 mm
Rázvor:6180 mm a 6570 mm
Počet dverí:5
Počet miest na sedenie:50 + 1
Počet miest na státie:116
Celkový počet miest:166 + 1
Pohotovostná hmotnosť:16000 kg
Celková hmotnosť:27500 kg
Elektrická výzbroj:Škoda Electric, IGBT technológia, mikroprocesorové riadenie s rekuperáciou
Motor:Škoda Electric 2 ML 3846 K/6, trojfázový asynchrónny
Výkon motora:250 kW
Počet motorov:1
Celkový výkon:250 kW
Maximálna rýchlosť:70 km/h
Nápravy:predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná: ZF AV 132, portálová, hnacia

Opis

Skelet dvojčlánkového trojnápravového trolejbusu zvarili z oceľových profilov a opláštili kompozitnými a plastovými materiálmi. Oba články spojili kĺbom a zakryli prechodovým mechom. Pre zvýšenie odolnosti voči korózii použili na spodnú časť vozidla nehrdzavejúce materiály. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečili v pravej bočnici päticou dvojkrídlových dverí otvárajúcich sa dovnútra s elektropneumatickým pohonom a dopytovým ovládaním. Zasklenie trolejbusu previedli technológiou lepenia s determálnymi sklami.

Asynchrónny motor poháňajúci zadnú nápravu zavesili na rám zadného článku. Na streche predného článku umiestnili v uzavretom kontajneri komponenty elektrickej výzbroje.

Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá s textilným čalúnením prevažne v priečnom usporiadaní 2+2. Strop a bočné steny v interiéri obložili plastovými materiálmi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a pri tretích dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti tretím dverám. Kamerovým systémom poskytli vodičovi lepší prehľad o dianí vo vozidle a okolo neho.

Osvetlenie interiéru zabezpečili zapustenými osvetľovacími pásmi so žiarivkami. Vykurovanie vozidla zabezpečili teplovodným rozvodom s elektrickým ohrevom vody. Vetranie vyriešili pretlakovým spôsobom doplneným otváracími posuvnými časťami bočných okien a strešným ventilátorom.

Prevádzka

Slávnostné odovzdávanie trolejbusov sa uskutočnilo 16. novembra 2015 vo vozovni za účasti predstaviteľov mesta a DPM BB.

Na bežné linky boli nasadené od 18. novembra 2015. Zaraďované sú na poradia liniek 1 a 3.

Katalóg vozidiel

3101 3102 3103

  • Počet nevyradených vozidiel: 3 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

3103nevyradené vozidlo

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

davidmik555@gmai4.5.2016 15:10 #3 Re:
Reakcia na #2 od Kami:
Áno lepšie chválim ?
Kami3.5.2016 20:16  +1#2 Re:
Reakcia na #1 od davidmik555@gmai:
A co tento popis? "Zaraďované sú na poradia liniek 1 a 3."
davidmik555@gmai29.4.2016 22:51 #1 Re:
Najviac ma vždy pobaví veta "sú nasadzované prevažne na linky 1, 3 a 6" pritom by bolo lepšia veta "sú nasadzované prevažne na linky 1, 2 a 3" ?