VozidláAutobusové vleky › Karosa B 40

Úvod

Autobusový príves Karosa B 40 sa používal na zvýšenie kapacity autobusov Škoda 706 RO a trolejbusov. Nahradil starší model Karosa D 4. Design zodpovedal RO, príves nebol veľmi pohodlný, ale plnil svoj účel. Vyrábal sa v rokoch 1954 až 1962.

Na obe nápravy pôsobí prevádzková vzduchová brzda, parkovacia brzda je mechanická. S ťažným vozidlom je vlek spojený ojom, zaisťovacím lanom a elektrickým káblom na ovládanie vonkajších svetiel.

Technické parametre

Dĺžka 5820 mm
Dĺžka so spriahadlami 7220 mm
Šírka 2350 mm
Výška 2800 mm
Rázvor 3300 mm
Počet dverí 1
Počet miest na sedenie 23
Počet miest na státie 17
Celkový počet miest 40
Pohotovostná hmotnosť 2820 kg
Celková hmotnosť 5620 kg
Maximálna rýchlosť 40 km/h

Opis

Uzavretú samonosnú karosériu tvorí elektricky zvarená kostra z oceľového lisovaného plechu, ošetrená proti korózii. Nastupovalo sa cez jednokrídlove mechanické dvere, stupátko bolo z ryhovaného plechu proti pošmyknutiu.
Sedadlá sú umiestnené po bokoch karosérie. Steny sú obložené drevovláknitými doskami, strop je dierovaný kvôli vetraniu. Bočné okná sú dvojdielne, s hornou vyklápacou časťou. Interiér je osvetlený 2 stropnými žiarovkami a osvetlením schodov.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.