VozidláAutobusy SAD BB › Karosa C 954Modelový rad Karosa 950 bol značne prepracovaný. Autobusy sa predĺžili na 12 metrov pomocou väčšieho rázvoru. Tým sa zvýšila kapacita a stabilita autobusu. Typ C 954 a C 955 sa pôvodne odlišovali použitou nápravou, prevodovkou a sedadlami. Neskôr sa tieto typy zjednotili a dodávajú sa podľa požiaviek zákazníka. Nesklopné sedadlá v C 954 sú síce pohodlné, ale nevhodné na dlhšie trasy.

V roku 2001 štát podporil dotáciou nákup mestských a prímestkých autobusov. Podmienkou poskytnutia dotácie bol tender. Ten v kategorii nad 80 miest vyhrala Karosa s typom C 954. Tender organizovala SAD BBDS. Pre Bystricu zaukúpili dva autobusy. Súčasťou kontraktu bola aj opcia na dodávku v ďalšom roku, čo podnik využil a dokúpil ešte 3 autobusy. V druhom polroku 2003 sa postupne zavádzala produkcia inovovaného typu 954E s lepenými sklami, do Brezna a Bystrice prichádzajú od apríla 2004.


Karosa C 954E

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Karosa C 954.1360 BB-450BA, BB-451BA, BR-707AK 2001 2001 2009 3
2. Karosa C 954.1360 BB-129BE, BB-130BE, BB-759BE, BR-358AM 2002 2002 2009 4
3. Karosa C 954E.1360 BB-137BO, BB-138BO, BR-078AP, BR-079AP, BB-244BR 2004 2004 (?) – 2009 5
4. Karosa C 954E.1360 BB-177CG, BB-178CG, BB-180CG, BB-182CG, BB-183CG, BB-187CG, BB-189CG, BB-201CG, BB-206CG 2005 2006 (?) – 2009 9
Spolu: 2001 – 2005   21

Technické parametre

Dĺžka:11990 mm
Šírka:2500 mm
Výška:3165 mm
Počet dverí:2
Počet miest na sedenie:49+1
Počet miest na státie:39
Celkový počet miest:88+1
Pohotovostná hmotnosť:10800 kg
Celková hmotnosť:18000 kg
Motor:Iveco Cursor F2BE 1682G, radový šesťvalec chladený kvapalinou s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom s meniteľným prierezom, medzichladič stlačeného vzduchu, Euro III, uloženie horizontálne, 4-ventilová technika
Výkon motora:228 kW / 2050 rpm
Objem motora:7790 cm3
Maximálna rýchlosť:105 km/h
Prevodovka:Praga 5PS 120, 5 - stupňová mechanická synchronizovaná

Opis

Okrem predĺženia karosérie sa zmenili aj čelá. Zadné čelo je ploché, predné v podstate zodpovedajú radu 930. Bystrické autobusy majú biely náter s červeným pruhom vo výške nárazníka a červený nápis Banskobystrická dopravná spoločnosť na bokoch. Novšie série už majú modrý nápis bez pruhu.

Prevádzka

Prvé autobusy zaradené na diaľkové linky do Bratislavy. Nesklopné sedadlá však nie sú príliš vhodné na také linky, takže jazdia na kratšie vzdialenosti. Druhá séria už má pohodlnejšie sedadlá, takže môže byť nasadzovaná aj na diaľkové linky.

V roku 2004 začali prichádzať 954E a tieto sú priamo nasadzované na miestne linky.

Katalóg vozidiel

BB-624CO BB-451BA BR-707AK
BB-847CE BB-130BE BB-759BE BR-358AM
BB-137BO BB-138BO BR-078AP BR-079AP BB-244BR
BB-177CG BB-178CG BB-180CG BB-182CG BB-183CG BB-187CG BB-189CG BB-201CG BB-206CG

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 21 (100%)

Legenda

BB-206CGvyradené vozidlo

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
BB-450BAdo 2007BB-624COod 2007
BB-129BE BB-847CEod 2006

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.